Hoi dames. Op dit moment ben ik ongesteld. Donderdag gaat mijn spiraal er uit. Weet iemand of je daar ook nog een onttrekkingsbloeding van krijgt? Of gaat je cyclus dan gewoon 'normaal' door? Is een Kyleena spiraal. Dus minder hormonen dan bij de mirena. Mirena is 0.02. Kyleena 0.009
Als je nu je gewone cyclus hebt, dan zal het verwijderen niets uitmaken. Ik neem aan dat je wel in begin wat (onregelmatig) bloedverlies kunt krijgen, baarmoederslijmvlies is tenslotte door hormonen van spiraal te dun en raakt beschadigd als het spiraaltje er langs schraapt bij verwijderen. Heb je geen normale cyclus nu (onderdrukt door hormonen), dan moet je lichaam weer opstarten en daar kan een onttrekkingsbloeding bij passen. Je merkt het vanzelf wel, lijkt me?
Ik heb voor de spiraal bijna geen menstruatie gehad. Pcos. En nu met spiraal 3x 1 x een paar maanden terug. 2x in de afgelopen 9 weken.
Hier direct na verwijderen een 'gewone' menstruatie. Misschien tijdens je menstruatie verwijderen? Maar ik hoor verschillende verhalen over het verwijderen, de ene heeft wel een bloeding, terwijl de andere gelijk weer in het ritme zit. Zoals je aan mijn onderschrift kunt zien had ik 1 normale cyclus en toen een lange! Nu weer wachtende.
Ik denk dat het heel erg verschillend is... Ik heb nu een week geleden mijn spiraaltje laten verwijderen. Was op dat moment al twee dagen ongesteld... Ik ben nog tot het extreme toe ongesteld. Stolsels alles erop en eraan... Kan erbij horen...
Ik werd vorige week dinsdag ongesteld, afgelopen woensdag is mijn Nu eens verwijderd. Tot nu toe nog geen bloedverlies gehad. De verloskundige zei dat mijn cyclus gewoon door zou gaan, omdat ik gewoon ongesteld werd tijdens de mirena
Spiraal is verwijderd. Net na een menstruatie. Verloor nog een beetje oud bloed. Nu niks meer. Dus hoop dat mijn lichaam de cyclus gewoon oppakt.