Spiraal eruit begin augustus. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Norge, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Fijn dat je t nu ook met ze kan delen! Geweldig toch zo'n kerstcadeau :)

Hier is vandaag moeders voor moeders geweest en de blauwe bakken staan klaar in t toilet. En een dikke knaltest!

Vraagje trouwens aan de moeders die al eerder een kindje hebben gehad: groeit jullie buik ook zo snel? Ik heb vergeleken met de eerste echt al n buikje ondanks dat ik ruim 5 weken ben. M'n gewone jeans zit gewoon al strak.

Groetjes Dot!

2. zwanger1981

28 okt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    hoge noorden
    Hier ben ik wat aan het opknappen gelukkig, ik hoop dat het doorzet. Vandaag een goede dag.

Hier nog geen echte tekenen van mijn zwangere buik. Ik ben juist aan afvallen....ben ook wat gezet en heb van mijzelf forse buik.

Hier weet nu bijna iedereen het en heb na de echo de kerstkaarten verstuurd met onze namen en een vraagteken eronder. De meeste zijn helemaal blij voor ons.

Hier is de kerst niet helemaal verlopen zoals het moest, lag veel op bed en bijna niks gegeten en veel spugen, helaas. Hopelijk is dat nu afgelopen.

Fijne jaarwisseling iedereen en we spreken elkaar.

3. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hej hej!

Zwanger, t enorm verveldn, maar wat fijn dat je wat aan t opknappen bent, hoop ook dat het doorzet!

En wat zwangerschapstekenen betreft, ehm, klein buikje heb ik nu wel, ook beetje afhankelijk van wat ik aanheb, en ik twijfel nog enorm omdat het zo vroeg is, maar volgens mij heb ik al wat gevoeld!

Als t een luchtbelletje in mijn darmen is gaat het of meteen naar boven of meteen naar beneden:) En dat is dit niet...

Heb gisteren als kado van mijn vader een super toffe wieg gekregen, een hangwieg, ecru kleurig, van canvas, zo mooi!

Het besef dat ik zwanger ben komt nog steeds niet echt binnen, maar ik probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten! Heb een pretecho gepland op 23 januari, omdat ik tot 20 weken niets meer krijg...en dat duurt nog zo lang!

Alvast de beste wensen voor jullie allemaal en op naar een mooi jaar met mooie nieuwe kindjes (en alle mooie kindjes die er al zijn natuurlijk!)

4. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Oh Zwanger, dat is vervelend zeg! Je bent nu door je piek heen van de HCG he, dus je zou minder last moeten krijgen. Maar ja je hoort ook dat vrouwen de hele zwangerschap misselijk blijven.Laten we positief blijven en hopen dat de goede dagen doorzetten!!!

Lilage, het zou goed kunnen hoor! Esmee voelde ik ook al vrij vroeg en dacht ik ook steeds dat t mn darmen waren. Alleen werd het gevoel steeds sterker en sterker en wist ik het zeker :) Lekker genieten van dat gekriebel :)
    Wat lief van je vader zeg! Plaatje?

Nou ik heb net wat leuks gewonnen via Prenatal, een fisher price apptivity case. Zo kan de kleine "veilig" spelen met mn iphone, vindt mn Iphone ook wel leuk, dan valt ie niet zo vaak zomaar op de grond :) Ben reuze benieuwd!

Nou iedereen een fijne jaarwisseling! 2012 wordt een fantastisch jaar!!!!

5. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Stilletjes hier zeg :)

Zwanger zijn en tandjespoepluiers verschonen is geen succes hier... Brrr Ik hou t allemaal wel binnen maar zit wel met n knoop in m'n maag.

Verder blijft m'n buik maar opzetten, heb twee positiebroeken gekocht. Qua gewicht kom ik niet aan. Een client op mn werk keek naar mn buik en zei dat er een baby in zat... Haha Ik: nee joh gewoon te veel gegeten met kerst! ;)
    Kan niet wachten tot de echo! Duurt alleen nog even, heb pas de 17e m'n intake staan bij de verloskundige en daarna krijg ik de brief mee voor t echocentrum.

6. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Allemaal nog de beste wensen voor 2012!!!

Op oudjaarsdag voor het eerst weer migraine gehad helaas. Ben vandaag ook thuis gebleven met hoofdpijn, baal flink! Gelukkig wel een afspraak bij de neuroloog staan voor 16 januari. Durf nu niks anders te nemen dan paracetamol maar dat werkt dus echt niet.
    Een trigger voor m'n migraine was altijd al moeheid en dat lijkt me nu ook de boosdoener. Viel vorige week na m'n werk elke dag gelijk in slaap op de bank... hoop dat dat minder wordt na 12 weken.

A.s. vrijdag hebben we de echo voor de combinatietest. Fijn om weer een echo te zien, maar tegelijkertijd ook erg spannend of alles goed is.

Dotje, wanneer ga jij het vertellen op je werk? En gefeliciteerd met je prijs van Prenetal! Ik had er nog nooit van gehoord, moest even googlen :D

Willen jullie eigenlijk weten of het een jongetje of meisje gaat worden? Wij willen dat wel graag weten. Maar je hebt alleen een echo met 12 en met 20 weken toch? Denk dat ik dan ook een pretecho ga laten doen met 15/16 weken, dan kunnen ze het al goed zien toch?

7. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hej jel!

Ik heb alleen een echo gekregen met 9 weken en mijn volgende is met 20 weken!
    We hebben een pretecho gepland met 15 weken, maar geslacht is dan vaak nog niet echt goed te zien...Rond 17,18 weken vaak wel!

8. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Oh, ik dacht dat je altijd een 12 weken echo had om de bevallingsdatum vast te stellen. Dacht dat je dat dan ook voor je werk kon gebruiken? Hebben zexdie datum bij jou nu met 9 weken vast gesteld?

9. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Het kan met 15 weken echt nog alle kanten op hoor met t geslacht om te zien. Met esmee hadden we ook n pretecho en zag t er naar uit dat t n jongen werd. Je zag overduidelijk een piemeltje zitten. Met de 20 wkn echo kwam de grote verrassing: t was n meisje! We waren er beide van overtuigd, heb die man wel 4x laten checken haha Ze was gewoon goed bedeeld :-D

Balen zeg Jel van je migraine, ik hoop dat de neuroloog iets voor je kan doen. De combinatietest lijkt me idd spannend. Is t alleen nog n echo of komt er meer bij kijken? Heb me er nog niet in verdiept.

Ik ga t donderdag officieel melden tijdens de vergadering. Heb nogal zeikerige collega's en bepaalde cliënten wil ik niet meer tillen en er is er een met agressie, ook daar wil ik voor oppassen. Als ik t vertel dan heb ik mezelf ingedekt.

Nou ik ga nog n poging doen om te slapen, heb weer n slaapdienst maar kan m'n slaap niet pakken...

10. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hej Jel, ja dat dacht ik dus ook eerst! Maar blijkbaar als het op de eerste echo goed duidelijk was en qua termijn overeen kwam, krijg je geen extra echo meer (bij mijn praktijk hoor!)

En de echo was goed duidelijk en de termijn liep wat voor, dus datum is toen vastgesteld op 15 juli...(haha, alleen was er ook een meting met 14 juli en die heb ik aangehouden:))

Haha, dot, voor het gelsacht ga ik ook nog niet, te onduidelijk:) IK verwacht zelf weer een jongetje..Zal verbaasd zijn als het anders blijkt te zijn straks!

11. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Succes morgen Jel!

12. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Yeah, alles goed! Ik blijk toch 10 weken +2 dgn te zijn. Dacht zelf al 10 weken, gaf de banner ook aan. Helemaal blij dus! Kindje bewoog eerst bijna niet maar toen ineens begon het met de handjes en beentjes te zwaaien, erg leuk om te zien. Heb foto's en video's meegekregen op usb stick (kon je kopen voor 7 euro en daar zetten ze dan steeds je echo foto's en video's op, hardstikke leuk!)

Hier een foto van het kleine wonder, druk met armpjes en beentjes (is dus het handje bij het hoofd):

Over twee weken alweer een afspraak. Dan ben ik twaalf weken en doen ze een nekplooimeting.

13. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Hè wat fijn!!!! Nu nog even spannend volgende week... Wat leuk dat ze t op USB zetten voor je. Ben benieuwd of ze dat hier ook doen. Bij m'n 20 wkn echo lag ze er erg leuk bij, alsof ze aan t zwaaien was. Echt heel duidelijk. Helaas had t apparaat kuren en werden de afgedrukte foto's een grote grijs/zwarte vlek. t is ze daarna niet meer gelukt de echo's nog goed af te drukken... Helaas.

Hier ben ik zwaar misselijk geweest, blehhh Voel me echt zo anders als bij esmee, heb wel meer energie, maar ben de hele dag misselijk. En daar bovenop kwam afgelopen week ook nog de buikgriep. De kleine als eerst en m'n vriend en ik tegelijkertijd. Ben nu weer wat aan t opknappen, hou alles weer binnen.
    Ik ben aan t aftellen voor de verloskundige, dinsdag. En ik hoop daarna snel een echo te krijgen, ben zoooo nieuwsgierig! Vind t geweldig zo'n mini première :)

Ik hoop dat iedereen zich verder een beetje goed voelt!

Tot snel!

14. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Vervelend zo misselijk! En dan ook nog ziek geweest. Hoop voor je dat het snel minder wordt.

Wat jammer dat je geen duidelijke echofoto mee kreeg, zou ik echt van balen!

Wat denken jullie trouwens bij jezelf, wordt het een meisje of jongen? Ik heb echt geen idee maar ben al zoooo nieuwsgierig :D

15. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    een jongetje denk ik...alweer:)

volgens mijn oudste zoon is het toch een meisje...Geen idee dus:p

16. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Wel leuk dat hij een meisje denkt. Je hoort vaak dat ze er een broertje bij willen. Hij wil gewoon grote broer worden van z'n kleine zusje, lief!

17. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Ik denk een jongen... Heb t al de hele tijd in m'n hoofd zitten. Had met esmee ook een sterk voorgevoel. Maar t is echt zo cliché maar waar... Zolang t maar gezond is! We zien t over 12 weken :) (en als ik t snel zeg lijkt t niet zo heel lang meer haha)

18. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Stil hier zeg! Gaat wel goed met iedereen?

Ik heb gister de echo gehad voor de combinatietest en die was gelukkig goed (voor zover je dat kan zeggen). Bij mijn leeftijd was de kans iets van 1 op 580 en ben door het onderzoek gezet op iets van 1 op 11.500, wat gelijk staat aan een 15-jarige. Verder zag alles er heel goed uit, o.a. gekeken naar longen, ruggengraat, hoofdomtrek.

Gister heel blij na de echo weer aan wat vrienden verteld die het nog niet wisten. Had gevraagd niks op facebook te zetten, maar zag vanochtend al een foto van gisteravond, weliswaar zonder tekst maar ben nu wel bang dat bijvoorbeeld schoonzus als ze het ziet nu denkt dat het bekend gemaakt is... heb dinsdag a.s. m'n beoordelingsgesprek op het werk en wil het daar dus pas bekend maken als ik dat verslag heb kunnen tekenen. Hoop dus maar dat het daar nog even geheim blijft.

Hebben jullie eigenlijk al een Zwitsal tas meegekregen? De echoscopiste had het er gister over maar we zijn het vergeten mee te nemen... trouwens ook vergeten een nieuwe afspraak te maken voor de 20 weken echo of is dat gewoon bij de verloskundige? (moest nu steeds naar apart echobureau).

Kennen jullie trouwens de nub-theorie? Ik had graag met een echo foot willen kijken of het uiteindelijk klopt, maar de echo van gister was niet zo duidelijk als die van 2 weken geleden helaas. Misschien dat het in het filmpje nog te zien is, dat moet ik nog even nakijken.

19. zwanger1981

28 okt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    hoge noorden
    Ja ik dacht even kijken want ontvang geen berichten meer.....

Mijn misselijkheid is zo goed als over, wel heel erg moe elke dag weer. Wel om denken wat ik eet en eet gewoon minder maar wel veel fruit.

Ik ben onzeker aan het worden, mijn buik groeit niet, en ik voel het al ook niet meer. Voor de andere kant denk ik, het komt wel goed niet zeuren want het is nog heel erg klein.

Maandag weer voor controle naar VK.

20. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Hee Jel en Zwanger!

Super nieuws dat je een goede combinatietest had Jel! Dat geeft veel rust zeker? Hoe ging je beoordelingsgesprek? Verstandig dat je nog even gewacht hebt met vertellen, wel knap trouwens. Droeg je wijde kleding? En nu,heb je het na je gesprek verteld of komt dat van de week? Hoe denk je dat ze reageren?

De zwitsaltas heb ik ook gehad bij mn eerste afspraak bij de verloskundige. Had de vorige ook nog ergens liggen:)
    De nubtheorie kende ik niet, heb even gegoogled. Wist echt niet dat je het zo zou kunnen zien. Heb je het nog terug kunnen zien?

Bij de verloskundige krijg je trouwens weer een nieuwe verwijzing voor de 20 weken echo, wij moeten ook naar een apart echo centrum en ze werken ook op verwijzing.

Zwanger: als je je zorgen maakt, dan kun je altijd contact opnemen met de verloskundige toch? Ik begrijp je gevoel wel hoor,het ook zo spannend allemaal!
    Is je hb wel op orde? Daar kun je ook ontzettend moe van worden hoor als deze laag is. Maar wel erg fijn dat je misselijkheid voorbij is!!!

Hier gaat het eigenlijk wel prima! Voel me erg goed. Ben wel geregeld moe, maar ja dat hoort erbij. Heb alleen erge last van mn darmen, had ik bij de eerste ook.Deze slaan helemaal op slot lijkt het. En had t weekend een spanning door gezeik met mn moeder, helaas reageren hier mn darmen ook erg op dus loop met wat kramp rond steeds.

Verder een spannende week tegemoet, a.s. donderdag een sollicitatiegesprek, volgende week ein-de-lijk de eerste echo! Morgen nog even een hartig woordje spreken met mn teamleider en roosteraar,want ze hebben me eind februari voor 52(!!!) uur ingepland, terwijl ik een contract heb van 28 uur per week. Nu ben begin feb wel een hele week vrij, maar 52 uur werken trek ik echt niet en ik wil het niet.

Tot snel weer!

Deel Deze Pagina