Spiraal eruit begin augustus. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Norge, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej hej,

Hier ook alles in orde...Maandag pretecho gehad en de beeb doet het prima! Beweeglijk, goed gegroeid!

Placenta ligt aan de voorkant, vandaar het gedempte gevoel..Ik voel al een paar weken geduw en geschuif, geen schopjes, en dat verklaart het dus! Buikje groeit langzaamaan ook, dus volgens mij gaat het wel goed..

Enne, tis natuurlijk nog helemaaaaal niet zeker, maar het leek erop dat ik in verwachting ben van mijn derde zoon!

Hebben jullie al een buikfotootje?

Ik zal er eentje spammen hier, ben benieuwd naar die van jullie!

2. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Dit is mijn beebjesbuikje met 14 weken

3. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Zwanger balen dat je je zo onzeker voelt! Hoop dat je je na de echo wat zekerder voelt.

@Dotje, zeker goed nieuws voor wat betreft de combinatietest. Blijft een kansberekening maar de kans is toch wel heel erg klein nu.

M'n beoordelingsgesprek ging redelijk, een beetje neutraal gevoel over. Werden ook wat rare vragen gesteld zoals "als je een baan in die en die functie aangeboden krijgt bij 'ons kantoor' en dezelfde baan bij een ander kantoor, welke zou je dan kiezen?" ik vind dat geen vraag voor op een beoordelingsgesprek maar goed. Had gister het gesprek en heb vanochtend verteld dat ik zwanger ben! Ze reageerden gelukkig goed (zitten natuurlijk altijd wel wat vreemde reacties tussen zoals "had ik nou nooit verwacht van jou dat je aan kinderen zou beginnen" of "was het wel gepland?").

Foto van echo voor nub-theorie op het forum geplaatst en zij zei duidelijk een jongen dus ben heel benieuwd. Ik wil met 16/17 weken wel een pretecho laten doen, wachten op de 20 weken echo duurt zo lang... :p

Vervelend dat je last hebt van je darmen! Ik heb het ook wel een beetje. Probeer wat vaker 's ochtends een kiwi te eten, helpt bij mij wel.

Succes met het sollicitatiegesprek!! (of heb je die al vanochtend gehad?)

Volgende week echo, leuk!!! Knap dat je zo lang kan wachten!

Lilage wat een mooie buikfoto!!! Wil ik ook!
    Helaas bij mij nog niet veel te zien. Maar 's avonds doe ik wel een knoopje van m'n broek los, voelt anders niet lekker. Ik ben nu precies 13 weken, wanneer wordt het meestal een beetje zichtbaar bij je 1e? (m'n borsten zijn trouwens wel al ruim 1 maat groter ;))

4. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej Jel,

Een jongetje, leuk:) hihi

enne, iets te zien? Daar valt niks over te zeggen, bij mij raadden mensen het met 14 weken bij de eerste, 13 de tweede keer en nu met nog geen 11...Maar goed, ik ken ook mensen bij wie met 20 weken nog niet veel te zien is, maar kan ook ineens heel hard gaan!

Geduld, straks groei je mega hard ofzo, hahaha!

5. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Hihi, ik hoop het! Lijkt me zo gaaf om mooi naar voren te dragen. Voel me nu alleen een beetje dikkig... lijkt echt nog niet op een zwangerschap (probeer m'n buik wel dik te staren :D)

Reacties vandaag van vrienden, familie en collega's zijn echt geweldig! Had helemaal niet zoveel reacties verwacht. Ben er helemaal blij van! Echt een opluchting om het niet meer geheim te hoeven houden.

Maandag a.s. afspraak bij verloskundige. Hoop dat ik dan wel een prettig gevoel bij haar heb, anders ga ik toch nog switchen naar een ander bureau. Ik weet wel dat de kans groot is dat je iemand anders hebt tijdens je bevalling maar er zijn nog aardig wat controles voor de boeg, toch?

Wie van jullie gaat er nog een pretecho doen met 16/17 weken? Ik vind het nog zo lang wachten tot de 20 weken echo...

6. dotje24

dotje24 Actief lid

Jan 24, 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    ohhh dames heb zo de zenuwen voor morgenochtend! Half 9 hebben we de echo. Voel me al even niet meer misselijk en zat vandaag in het boek te lezen wat ik van moeders voor moeders heb gekregen over miskramen. Stond een stukje in over als je een miskraam hebt en je dan al even geen zwangerschapsklachten meer hebt. Had ik het maar niet gelezen :( Ben verder wel super moe 's avonds,maar voel me verder eigenlijk gewoon super. Hoop zo een kloppend hartje te zien... Ik moet mezelf niet gek maken *geeft zichzelf een denkbeeldige schop onder de bips*

Lilage wat een mooie buik!

Jel hoe was je afspraak bij de verloskundige? Je moet idd wel een goed gevoel hebben hoor bij haar, bij ons zitten er 5 waarvan ik met 2 niet zo'n klik heb. Had ze ook niet zo vaak gezien met de eerste, gelukkig had ik bij Esmee wel een waar ik een goede klik mee had, was zooo blij met haar!

Ben trouwens aangenomen!!! Eigenlijk zou ik 1 maart al starten, maar mn huidige groep laat me niet gaan omdat het hele team uit elkaar valt...grmbl Eerst werd het 19 maart, toen 1 april en nu willen ze nog later. Maar daar ben ik het niet mee eens, april 1th it is!!!

Nou ik ga nog even mn gedachtes verzetten met wat tv en dan op tijd mn bed in. Tot snel!

7. dotje24

dotje24 Actief lid

Jan 24, 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Lieve meiden,

Helaas mocht het bij ons niet zo zijn en is ons vruchtje/kindjeoverleden. Er was geen hartactiviteit te zien en zo als t eruit zag is het 6 weken geworden. We zijn erg verdrietig... Ik word vandaag gebeld door de verloskundige hoe nu verder, heb geen idee. Ik draag nu al 4 weken en het laat niet los. We zien wel. Helaas horen dit soort momenten ook bij het leven...

Ik ga m'n abbo stopzetten en wens jullie een mooie en gezonde zwangerschap... En heel veel geluk met alle lieve wereldwondertjes!!!

Liefs dot

8. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Wat een vervelend bericht, wat erg! Heel veel sterkte toegewenst!

9. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    He jeetje Dot,

wat een vreselijk nieuws...Heel heel veel sterkte voor jullie! X

10. zwanger1981

Oct 28, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    hoge noorden
    veel sterkte Dot. Ik hoop dat de verloskundige duidelijkheid kan geven.

Wij hebben maandag een goede controle gehad bij verloskundige. Onze tweejarige zoon zegt dat ik een trein in mijn buik heb.....hahaha Ivm mijn voorgeschiedenis (aangeboren hartafwijking) heb ik extra controles van mijn eigen hart en moet ik komende woensdag heen voor echo van het hart.

Fijn om even weer wat van jullie te lezen.

nogmaals Dot ik denk aan je.

11. Norge

Norge Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Dames,
    Ik dacht waai ff aan.

@dotje wat verschrikkelijk. Hoe gaat het nu met je? Wat moet je verdrietig zijn zeg.

Hoe gaat het met de andere dames en hoe voelen jullie je?

Ik zit weer op het wachtbankje. Heb een raar ff kaartje waar ik echt niets van begrijp.

12. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Hi Norge,

Wat is een ff kaartje? Spannend hoor, wanneer kan je testen?

Bij mij alles goed. Heb vorige week een pretecho laten doen en het wordt een jongen! Ik heb gelijk kleertjes gekocht :D
    Hij loopt 5 dagen voor op groei, dus dan zou ik 27 juli uitgerekend zijn, maar ze houden natuurlijk 1 augustus aan. Alleen als het meer dan 7 dagen gaat schelen passen ze het aan.

Verder blijf ik nog steeds heel erg moe, hoop dat dat nog minder wordt. Ben echt kapot na een dag werken. En m'n borsten, pff ga nu naar cupmaat E/F! Help, doe er dus alles aan het een beetje te verbergen, ik vind het vreselijk... Hoop dat mijn buik straks meer op gaat vallen, dan vallen ze niet meer zo op :) (heb zelf maat 36/38, dus je kan je voorstellen dat het nu uit verhouding loopt...)

En ik heb een vakantie geboekt voor begin april naar Kos. Toch nog even weg. Drie uurtjes vliegen vind ik ook nog wel te doen. Lekker een week niks doen.

13. Norge

Norge Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    #573 Norge, Mar 2, 2012
    Last edited: Mar 2, 2012
    Haaaaaaai Jel.

Wat gaaf dat je het geslacht weet. Super leuk! Heb je ook al een naam? Wat denk je zelf van die groei?
    Heb je het nog helemaal niemand verteld dan dat je zwanger bent? Of vind je het gewoon niet leuk dat je borsten groeien?
    Wat rot zeg dat je allemaal zo moe bent. Ik zou er gewoon maar aan toe geven.

FF is Fertilityfriend, oftewel mijn temperatuurkaartje.
    Ik zit nu op 7dpo. Denk toch maar dat ik op 10dpo er een testje aan ga wagen!

14. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    We hadden al twee namen in ons hoofd, 1 daarvan is afgevallen omdat we een geboortekaartje in de bus kregen met -je raad het al- precies die naam erop. Mijn vriend is wel echt tevreden over de andere naam maar ik twijfel nog. Voorlopig denk ik er gewoon nog rustig over na, de naam komt vanzelf (hoop ik dan maar).

Wat betreft de groei ben ik alleen maar blij dat het zo goed gaat. Toch wat stress op mn werk gehad en was bang dat de baby daardoor misschien een groeiachterstand zou krijgen. Ik verheug me nu ook op de 20 weken echo, kan ik weer even naar hem spieken :)

Iedereen weet al dat ik zwanger ben, ik heb het verteld met ca. 13 weken (had toen net m'n beoordelingsgesprek achter de rug).
    Maar je krijgt toch opmerkingen van "ZOOOO grote borsten gekregen zeg", vooral van mannen natuurlijk. Misschien dat ze er bij iedereen wel zo op letten of opmerkingen maken hoor, maar ik voel me er al niet zo prettig bij dus heb af en toe even een down momentje wat m'n borsten betreft :) Het is ook best moeilijk te verbergen; als ik een vestje aan heb en ik laat hem open valt het er nu langs zeg maar en als ik het dicht doe zit het ook niet, zucht.

Maar goed, ik ben uiteraard onwijs blij met de zwangerschap en ik hoop de kleine snel te voelen!!! Moe en grotere borsten hoort er gewoon bij, moet ik gewoon even aan wennen/toegeven.

Oh spannend, nog drie dagen en dan kan je dus testen!
    Dat temperaturen lijkt me best lastig. Maar is wel super handig om te weten of je nou echt je eisprong hebt gehad of niet. Ik ga voor je duimen dat het raak is!

15. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej damez!

Norge, spannend!

Jel, een jongen, gezellig:D

Hier afgelopen maandag 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en ook ik ben zwanger van een jongen! Mijn derde zoon:D:D

Heb je een buikfotootje Jel? Ben nieuwsgierig:)

Hieronder eentje van mij, met een weekje of 20

x!

16. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    the little boys' belly:)

17. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Wow Lilage wat een mooie buik!!! Bij mij begin je het nu pas goed te zien. M'n buik neemt sinds 2 weken een groeispurt. Ik heb nog geen foto's gemaakt, misschien morgen maar eens doen, zonde als ik dat niet doe. Maar mijn buik lijkt nog niet op die van jou helaas, hoewel je nu wel kan zien dat het een zwangerschapsbuik is.

Wat leuk ook een jongen! En de derde alweer voor jou, haha. Wel makkelijk met kleertjes, die zal je wel genoeg hebben liggen :D

Wanneer ben jij uitgerekend? Ik ben uitgerekend op 1 augustus, bij de laatste echo 27 juli (loop 5 dagen voor). Op 15 maart heb ik de 20 weken echo, zin in want alles is twee weken terug al helemaal gecontroleerd en was helemaal goed, dus die 20 weken echo is eigenlijk gewoon nog een keer naar de kleine uk kijken :)

18. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    haha Jel, ik heb vrijwel ALLES weg gedaan na Milo :S

Opnieuw shoppen dus...Enne, ik ben 15 juli uitgerekend!

19. Norge

Norge Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Mooie buik lilage, super gaaf!
    En wat leuk een jongen! Weet je de naam al?

Ik zit ondertussen op 9dpo. Helaas geen enkel symptoom voor een eventuele zwangerschap.

20. zwanger1981

Oct 28, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    hoge noorden
    Leuk om even weer wat van jullie te horen dames......ik heb vorige week ook 20 weken echo gehad en alles wat ze kunnen zien lijkt allemaal helemaal goed. Wij hebben de keus gemaakt om niet te weten wat het wordt hoe verleidelijk het ook is. Voor namen bedenken zijn wij klaar, alleen wij hopen dat de namen niet gebruikt worden door een kennis van ons die in mei uitgerekend is....afwachten dus.

Verder hier lichemalijk heel andere zwangerschap als bij mijn zoon. Last van moe en moe en nog eens moe. Daarnaast al last van harde buiken en last onderrug, schaambeen en stuit. Ik ben nu aan de antibiotica voor blaasontsteking. Mijn buik gaat nu echt snel groeien van bijna niks tot nu echt een zwangere buik......het trekt ongelofelijk aan mijn banden. Hoesten doet zeer. Verder mag ik niet klagen hoor, ik voel het ontzettend goed in mijn buik rommelen.

Komende woensdag weer naar gyneacoloog.

tot gauw meiden

Share This Page