ff een korte vraag . moet di naar de gyn om me spyraal te laten weg halen . hoe gaat dat ?? grotendeels snap ik t natuurlijk hihi maar maken ze vooraf een echo om te zien waar die zit enz ??
in principe is het gewoon liggen, speculum naar binnen en dan halen ze hem eruit Er zitten twee touwtje waarmee ze hem eruit kunnen halen. Stelt vrij weinig voor, had verwacht dat het super gevoelig zou zijn.
Hier bij de ha laten doen nu 6 weken geleden. Duurde even voor ze hem gevonden had, maar toen was ie er ook zo uit.
ik dacht naar aanleding van hoeveel zeer het plaatsen deed dat het zeer ging doen maar voelde er niets van. eerst echo. toen eendenbek erin en hopla eruit was ie!
*rats* en eruit wassie! Echo is absoluut niet nodig, tenzij ze misschien het touwtje niet kunnen vinden...
Ik heb vorige week mijn koperspiraal laten verwijderen bij de gyn. Ik heb toen wel gevraagt om een echo omdat ik het geruststellend vond als er even gekeken werd of mijn baarmoeder en eierstokken er normaal uitzagen. Dit was geen probleem zei de gyn. Alles bleek er goed uit te zien op de echo, en de ingreep zelf was zo gepiept en pijnloos. Dat verbaasde me nog het meest. Voor je het weet is ie eruit. Succes dinsdag!
Heb dit maar even meegelezen. Ik ga de 18de naar de HA om de spiraal te laten verwijderen vind het best heel spannend bleh. Hoor graag van je hoe jij het hebt ervaren. grts
Ik ga as. maandag, om hem bij mn huisarts te laten verwijderen..ben erg benieuwd, en bang dat hij niet te vinden is oid Evengoed blij te lezen dat de meeste die reageren er weinig/geen last van hebben gehad
Hier ook geen echo vooraf. Ben ook naar de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest voor het verwijderen van de mirena. Het plaatsen was inderdaad gevoelig, maar het verwijderen was er niets bij. Nadien ook geen buikpijn gehad. Na twee dagen menstruatie en daarna iedere 4 tot 5 weken.
daarom laat ik t ook in t zh doen als ze m niet vinden ofzo dan kenne ze dus even met de echo kijken , vind dat geruststellender dan bij de ha
heey ben wel een beetje zenuwachtig jah heb sinds vanaag weer enorme buikpijn . als er maar niks anders aan de hand is !!!!! ik wil m eruit omdat ik altijd zoveel buipijn heb , maar hoop niet dat t wat anders is
ik voelde begin jan. ineens draadjes tijdens het douchen tussen me *****. Dacht wat is dit. Voorzichtig getrokken ( je kon het nieteens trekken noemen) en t was me spiraal. Dus zelf verwijderd
Dan is een bezoekje aan HA of gyn niet meer nodig nee. Ben benieuwd hoe het gegaan is met Happymama vandaag.