Hai, ik had een vraag! Twee weken terug kreeg ik blaasontsteking en moest ik antibiotica slikken. Ik slik zelf ook de yaz24+4 pil en de huisarts zei dat die dan minder goed werkte. Die week erop ben ik met mijn vriend op vakantie gegaan en ongeveer in het midden van de week hebben we het toen zonder condoom gedaan. Zelf heb ik wel gewoon de pil doorgeslikt. Ik zou gister ongesteld moeten worden maar ben het nog niet geworden. De onveilige seks was in week 3. En ik heb al twee pillen geslikt zonder hormonen. Nu was mijn vraag hoe groot de kans is dat ik zwanger ben? Groetjes, Anoniem.
Als de sex in week 3 was is de kans erg klein. Maar als je nog niet ongesteld bent kan je misschien maar beter even testen.
Kan het ook zijn dat ik het niet word doordat ik gespannen ben? En dat ik het dan deze maand niet word en volgende maand wel weer gewoon, als ik de hormonen pilletjes weer ga slikken?
Dat zou kunnen ja. Maar als je wel zwanger bent en je slikt de pil weer kan dat schafelijk zijn voor een baby, dus ik zou toch maar even testen als ik jou was!
Test gedaan en die was negatief. Opgelucht dus, maar hoe kan het dat ik na de 3e dag dus nog steeds niet ongesteld ben! Mvg
Misschien is je pilcyclus toch een beetje in de war door het antibioticumgebruik. Wacht nog even af of je met een paar dagen alsnog je pilbloeding krijgt. Zo niet, dan zou je je huisarts ook nog even om advies kunnen bellen.
Klinkt aardig logisch inderdaad. Maar als ik dus na die 4 pillen zonder hormonen nog steeds niet ongesteld ben geworden, kan ik dan wel gewoon met de volgende strip beginnen? Mvg
Ik heb hier --> http://www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/yaz.pdf gekeken, maar kan niks vinden over de situatie waar ik me in bevind. Wat u moet doen als u geen bloeding krijgt tijdens de placebodagen Als u alle lichtroze, werkzame tabletten op de juiste manier heeft ingenomen, als u niet heeft overgegeven, geen ernstige diarree heeft gehad en als u geen andere geneesmiddelen heeft gebruikt, is het hoogst onwaarschijnlijk dat u zwanger bent. Dit is het enige wat ik gevonden heb, maar daar staat voor de rest niks bij over het verdere gebruik van de volgende strip. Hoop dat jullie mij hier misschien wat meer info over weten te geven. Mvg
Ik zou contact opnemen met de huisarts en het even navragen. Het lijkt mij dat je gewoon door kan slikken, maar overleg het voor de zekerheid, ik ben namelijk geen arts
Hallo ik heb een vraag, ik ben sinds 24 juli mama van een mooie zoon, sinds dien ben ik tot okt. niet ongesteld geweest, mijn gyne. schreef me de prikpil voor, deze heb ik eind okt laten zetten ik ben toen vanaf okt dag in dag uit ongesteld geweest de ene dag hevig de andere dag bruin bloedverlies, sinds 1 week ben ik nu niet meer ongesteld als alleen heel soms dat bruine bloedverlies en moest ik de prikpil in januarie weer laten zette vertelde de huisarts. nu ben ik hem door prive omstandigheden vergeten te laten zetten en heb hem nu op 28-2-2011 laten zetten.. wel heb ik 1x gemeenschap gehad met mijn man tussentijds, wel had ik toen licht bruin bloedverlies na het stoppen met de pil in 2009 was ik na 3 maanden zwanger. hoe groot is de kans dat ik nu weer zwanger zou kunnen zijn?
De kans is erg klein, maar als je het zeker wilt weten zal alleen een test uitsluitsel kunnen geven. Succes!
Vandaag ongesteld geworden, dus nu wel duidelijk dat ik niet zwanger ben! Bedankt voor jullie hulp! Mvg