Ook een beetje jaloers op andere stellen/vrouwen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Buikvlinder, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Heb jij het ook dat je na een tijdje klussen(in ons geval vijf jaar)toch wel wat jaloers bent op andere vrouwen/stellen die wel heel snel en makkelijk zwanger raken?

Jij stopt braaf met drinken van alcohol, stopt met roken, past kortom je hele leefstijl aan maar ondanks dat wil het maar niet lukken?

Ik gun het ieder stel elke vrouw maar zelf ook graag een keer zwanger willen raken! Als het november nog niet gelukt is gaan we december naar de dokter, we moeten nu toch eens verder gaan kijken, misschien schort er wel iets aan bij hem of mij!?

Herkenbaar? Praat mee!

2. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Ja, ik herken dat wel. Wij zij ook al lang bezig ( zo'n 6 jaar) en nog steeds niet gelukt. Terwijl we onderzocht zijn en er geen reden gevonden is waarom het niet lukt.
    Ik ben altijd wel blij voor mensen die snel zwanger worden maar vraag me altijd af wanneer wij nou eens aan de beurt zijn. Ik wil ook weten hoe het voelt om een baby in je buik te voelen. Daar kan ik dan jaloers op zijn.

Groetjes Kika

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ga je pas na 5 jaar na de dokter?

Ik zou nu meteen gaan..je kunt inprincipe na een jaar proberen al gaan.

Ik snap trouwens wel dat je op een gegeven moment jaloers wordt. Dat zou ik ook hebben.

4. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ik kan het me heel goed voorstellen. Wij zijn nog maar net begonnen, en toch iedere keer als je ongi wordt en dan een mooie dikke buik voorbij ziet komen dan voel ik het al een beetje.
    Maar jaloers zijn betekent niet dat we het de ander niet gunnen, alleen maar dat we het ZELF ook willen!
    Veel succes.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij zijn inmiddels ook een jaar bezig. Inmiddels al een bezoek aan de gynaecoloog achter de rug. Wij moeten het nu eerst nog tot maart 2009 zelf proberen, is het dan nog niet gelukt, dan moeten wij terugkomen voor onderzoeken.

Ook wij zijn best jaloers op stellen die klaarblijkelijk zomaar heel snel zwanger worden. Ik denk dan maar dat zij gewoon geluk hebben gehad. Want dat heb je wel nodig bij het zwanger worden: een portie geluk. En helaas hebben wij dat geluk nog niet mogen krijgen.

Mijn jongste zusje heeft 2 jonge kinderen (een peuter en een baby van 6 maanden). Ik denk dat mijn andere zusje inmiddels ook al begonnen is met het zwanger worden. Ergens ben ik zo bang dat zij binnenkort meedeelt dat ze zwanger is. Niet dat ik het haar niet gun, maar wij willen ook zo graag.

En in onze vriendenkring is de een na de ander ook zwanger of heeft inmiddels kinderen. Een paar maanden geleden op een verjaardagsfeestje van een van onze vrienden, deelde een andere vriend mee dat ze "ook zwanger zijn". Daarbij trots vertellend dat het na een maand proberen al raak was. Leuk voor hun, maar pijnlijk voor ons.

Vergeleken bij een paar meiden die hiervoor schreven die al 5 en 6 jaar bezig zijn, zijn wij ook nog maar net bezig. Maar je vraagt je op den duur toch wel af of jij wel kinderen zult krijgen. Of jij ooit "mama" tegen je hoort zeggen. Of jij ooit een kindje in je buik voelt bewegen.... Ik blijf erin geloven (evenals mijn vriend), maar het wordt elke maand waarin je ongesteld wordt, weer moeilijker.

6. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    Beste AllahinKullu,

Je geeft aan over Buikvlinder van al 5 jaar... maar weet je hoe moelijk het is om naar een dokter te gaan om je eigen te laten onderzoeken! :oops: Kan je vertellen dat die stap heel groot is omdat je bang bent dat er was mis is!

Wij zien ook 17 mnd bezig geweest om het te proberen en gods zij dank ben ik nu zwanger maar mijn vriendin was het naar 1 maand al... dat doet heel veel pijn maar je gunt het iedereen.

Buikvlinder: ik kan jou gevoel heel goed voorstellen meid, ik weet precies wat je voelt...
    En het is niet puur de jaloersie maar het gevoel van binnen waarom wij niet.. :cry: , ik zou je adviseren ga naar de dokter als jij daar aan toe bent, want misschien moet je wel een lange weg betreden en daar kan je, je zelf goed op voorbereiden.

Succes Meid,

Liefs,
    Wonder

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @BeHappy, jeetje. Ik kan me nog herinneren dat je het topic 'net gestopt met de pil en nog niet ongi' hebt aangemaakt. Allemaal meiden met een lange cyclus. Bij sommigen is de cyclus normaal geworden, bij anderen nog steeds niet.
    Be Happy (en ook TO) ik gun jullie allemaal dat wondertje.
    Heel veel sterkte en succes!

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ja na 5 jaar proberen en dan naar de dokter vind ik ook vreemd lang
    Ik snap echt dat je bang kan zijn voor slecht nieuws,maar de stress die je hebt elke keer die ongi lijkt me erger dan in 1x goed of slecht nieuws over je lijf...
    Dat schiet dan ook niet op
    Ik ben nu 2,5 jaar bezig voor een beeb,en na een half jaar gelijk het gevoel dat er wat mis was...
    Dus ik gelijk heen,en moest toch maar een extra half jaar proberen... :(

En wat ben ik blij dat ik toch de stap heb gezet om erheen te gaan want hulp van hun is altijd welkom
    Ik heb al verschillende onderzoeken gehad en alles is goed...

9. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Dit is zo herkenbaar!
    Gestopt met roken en drinken.
    Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Na een jaar de mm in gestapt. Onderzoeken gehad, operatie.... Ik heb endometriose en mijn man zwak zaad. Gelukkig is mijn endo niet ernstig genoeg om niet natuurlijk zwanger te worden. En ook wonderbaarlijk genoeg wordt het zaad van mijn man ook steeds beter. We zijn in juli naar huis gestuurd met de boodschap het tot dec. zelf te proberen. En ja, dat doen we trouw.... Maar intussen is mijn buurvrouw zwanger en mijn vriendin ook al. Het doet zo veel pijn, een beetje jaloezie is er wel... het lijkt zo oneerlijk!

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Tja ik ken het ook maar al te goed.
    Enige tijd geleden melden mijn broer en zijn vriendin een MK gehad te hebben. Vond het natuurlijk super vervelend voor hun en toen bleek dat het eigenlijk een "ongelukje" was (de zwangerschap) vond ik het eigenlijk ook een beetje oneerlijk. Wij zijn al zolang bezig en het lukte niet, andere raken in verwachting van een "ongelukje". Dit alles was voor mijn zwangerschap natuurlijk.

Tja soms kan het leven erg hard zijn.

11. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Pfff, ik zit even mee te lezen. Wij zijn nog maar in ronde 4, maar het voelt al heel lang. In mijn omgeving zijn ook een aantal mensen geweest die gelijk in de 1e ronde al zwanger waren. Dat voelt niet erg leuk. Het is zo gek, als je aan de pil bent, ben je als de dood om per ongeluk zwanger te raken en als je dan zwanger wilt worden, gaat het niet!
    Ik denk dat ik zelf nog aan het ontpillen ben, alles gaat op zich goed, alleen ben ik maar 2-3 dagen ongesteld, in plaats van de 6 dagen voordat ik aan de pil was. Heb de h.a gebeld en ik moet het even aanzien en als het niet verbetert, moet ik weer bellen.

Liefs en succes allemaal!

12. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ohhh ja heeel herkenbaar!
    ik gun t iedereen van harte! maar ik wil nu zelf ook wel een x. we zijn al bijna anderhalf jaar bezig. zaadjes van mn vriend is niet zo goed. ik heb best wel geduld maar op den duur mag t ook wel een x!
    nouja komt vast goed met ons allemaal ;)
    succes iedereen!

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heel herkenbaar... Ik ben de enige van m'n vriendinnen die nog niet zwanger is of kinderen heeft. Sommige hebben er zelfs al 2 of zelfs 3! Voel me soms weleens eenzaam hierin... Gelukkig weet iedereen van onze situatie, dat maakt het wel een stuk makkelijker. En ik gun het iedereen ontzettend, maar mezelf destemeer. ;) In de afgelopen drie weken zijn er drie baby's geboren en 1 vriendin (de laatste) vertelde vorige week dat ze zwanger is. Nou, dat doet soms best wel een beetje zeer.

14. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hoi allemaal !

Ook voor mij héél herkenbaar.
    Vanmorgen vroeg een telefoontje van een vriendin, "ben je thuis ... heb je even tijd voor een bakkie koffie ?"
    Tuurlijk, heel even over andere dingen, drukt ze me een cd'tje in de handen, of het even in de computer kan... tuurlijk.. of ben je zwanger ?
    Ja, bijna 12 weken.
    Ik heb haar gefeliciteerd en ik gun het haar van harte, maar ik had echt wel even... &%$#@ ik wil ook
    En zij zei ook wel, vond het wel moeilijk om het je te vertellen, omdat ze weet dat we ook 'bezig' zijn.
    En ik had eerst nog een beetje hoop van, mss deze maand raak, maar ik voel alweer de bekende 'zeurende' buikpijn, dus ben bang dat het morgen gewoon weer ongesteld zijn is.

Heb hele tijd niet zoveel moeite mee gehad, ben maar stuk met de hond gaan lopen, maar kon echt wel even :cry:

Nogmaals, ik gun het haar van harte, ben zekers blij voor haar, maar het doet toch wel zeer hoor !

15. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi allemaal,

Heel heel herkenbaar. Wij zijn ook nog niet zo lang bezig, maar door de diagnose verklevingen wordt het allemaal toch iets zwaarder.

Ik heb soms van die hele gemene groene monstertjes die hele gemene dingen tegen me zeggen als ik van anderen hoor dat ze zwanger zijn enzo.

Ik hoop dat wij allemaal niet lang meer hoeven wachten.

Woensdag moeten we weer naar het UMCG. Dan horen we de verdere behandeling.

Liefs

16. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier ook herkenbaar hoor. Al moet ik er wel bij zeggen: wij zijn in april gestopt en ik was vorige maand zwanger, dit is helaas uitgedraaid op een vmk. Ik weet nu gelukkig wel dat ik vruchtbaar ben en manlief ook en dat geeft wel een hoop rust. Om mij heen zie ik echter iedereen maar zwanger worden (hetzij gepland, hetzij een ongelukje)en bevallen...ik wil ook zoooooo graag!

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    ooooh jaaaa, zo herkenbaar!
    Ik ben superjaloers op al die aanstaande mama's met een baby in hun buik. Ik gun het ze van harte hoor, maar ik gun het mezelf nog het meest :) :oops: :)

18. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Heeeeel herkenbaar, dit!

Wij zijn nu een dikke 8 maandjes bezig voor een beebje, maar t wil ook nog niet zo vlotten.
    Heb al heel lang een kinderwens (al bijna 10 jaar inmiddels), maar heb t steeds uit moeten stellen, omdat ik een hele tijd ziek ben geweest.
    Nu we eenmaal bezig zijn, merk ik dat ik er steeds slechter tegen kan als iemand om me heen weer zwanger is of bevallen is. Ben dan echt wel jaloers hoor, puur omdat ik t zelf ook graag wil, niet omdat ik t die ander niet gun hoor... maar t steekt wel behoorlijk van binnen!

Hoop dat we binnenkort allemaal snel een positieve test in onze handjes hebben en ook mogen ervaren hoe t is om een beebje in onze buik te hebben!

19. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@Nairam: Gefeliciteerd! Ik zie aan je banner dat je dus toch niet ongesteld bent geworden...Wat geweldig!

Liefs R

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja, ook hier herkenbaar hoor, in mijn omgeving is zo'n beetje iedereen zwanger (zus, twee vriendinnen, nichtje) en een vriendin net bevallen. Allemaal later begonnen dan ik, en ik sta nog met lege handen. Heel moeilijk. Ik wil ook.

Deel Deze Pagina