Erge pijn onderbuik koperspiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Gootje1988, 24 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Sinds augustus heb ik een koperspiraal. Dolblij was ik. Met name was...
    Sinds een maand heb ik met als ik ga zitten een pijnlijke steek in m'n onderbuik en voel ik het eigenlijk de hele tijd wel lichtjes zeuren. Ben nu ook ineens 6 dagen te vroeg ongesteld en net als gisteren ineens veel ergere pijn dan ook ineens meer bloed.
    Pijnstillers halen de scherpe randjes ervan af. Huisarts heeft al gecontroleerd en ze zag de touwtjes zitten dus voor zover ze zag zat de spiraal goed. Als ik over 2 weken nog pijn heb moet ik een echo laten maken maar heb nu de laatste 2 dagen zoveel pijn dat ik twijfel om morgen te bellen in de hoop dat die dinsdag eruit gehaald wordt... Iemand ervaring hiermee?
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hij gaat er straks uit. Godzijdank...
    Nu al 4 dagen aan het leeglopen en leef op pijnstillers, ben er helemaal klaar mee.
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Dat zegt bij koperspiraal dus juist niet zoveel. Om te beoordelen of die goed ligt, heb je echt een echo nodig.
    Ik herken je klachten niet echt, al heb ik wel eens een cyclus gehad met dagelijkse buikpijn en rugpijn en tussentijds bloedverlies. Ik had toen een cyste op eierstok en spiraal lag (tot mijn verbazing) nog keurig op zijn plek. Na de volgende menstruatie was het weer over.

    Sterkte, hopelijk ben je snel van je klachten af!
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik herken de klachten maar bij mij begonnen ze direct. Een paar weken later zat ik huilend in de wachtkamer te wachten. Fijn dat hij er zo uit gaat. Hopelijk ben je snel van de pijn af.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Oke geen idee... Vertrouwde de huisarts daar wel in.
    Inmiddels dag 7 aan het bloeden en echt super veel nog. Het klopt gewoon niet.
    Eierstokken voelde ze ook en voelde ze niks bijzonders aan.
    Dankjewel! Nog een kwartiertje en dan mag ik eindelijk!

    Oke jeetje, heftig. Ik was tot een maand geleden echt dolblij ermee.
    Huisarts stelde nog voor om de pil ernaast te slikken maar ik wil echt niks geen hormonen meer. Ben er klaar mee.
    Dankjewel hoop het ook en dat ook eindelijk het bloeden is stopt.
     
  6. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier 5 maanden bijna continue gebloed met een koperspiraal (dat draadje met de koperen bolletjes, weet niet meer hoe die heet). Toen hij er uit was was het over. Zo blij!
    Nu gebruiken we condooms, ik wil ook geen hormonen meer. Mijn man is geweest voor een knip, maar helaas is zijn zaadleider zo kort dat dit operatief moet gebeuren. Dus geen idee hoe we het op de lange termijn gaan doen, maar hormoon vrij voelt helemaal goed ♡
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    heb je toevallig de ballerine? Die nieuwe met koperballetjes zonder hormonen?
    Gister was daar een aflevering bij radar over, dat daar relatief veel zwangerschappen alsnog bij optreden.
    Ze lieten een klein stukje van de ontwikkelaar zien, man man wat een figuur was dat. Ding zouden ze per direct van de markt moeten halen.
     
  8. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Jeetje ja daar word je niet blij van. Ik was het gisteren na dag 7 leeglopen al zat.
    Hier word het ook condooms tot mijn man gesteriliseerd is. Ze wou mij nog aan de pil laten gaan, no way.

    Nee zo'n t safe had ik.

    Nou bloeden is al een heel stuk minder en ook de pijn met zitten is al bijna weg met nog geen 24 uur zonder spiraal. Ik heb geen spijt.
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    ik vind ook eigenlijk al die opties bizar als je erover nadenkt. Inmiddels heb ik al 10 jaar geen pil meer geslikt en als je dan van een afstandje ernaar kijkt denk je: hormonen elke dag innemen in een gezond lichaam??? Een metalen vreemd object in je lichaam inbrengen??
    Dat is toch te bizar voor woorden??
     
    Mila1988 vindt dit leuk.
  10. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ja eerst stond ik er niet veel bij stil tot een half jaar geleden ik mij zo ellendig voelde na de pil en de nodige kilo's aan kwam. Bij mijn man even onder lokale verdoving even iets er tussen uit halen en het probleem is als het goed is voor altijd opgelost.
    Nu zonder hormonen voel ik mij heerlijk en nu die spiraal en dus ook de buikpijn zo goed als weg is weet ik zeker dat ik niks meer wil.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens
     
  12. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Off topic, maar precies dit.

    Ik vind geen anticonceptie die bij me past. Hormonen verdraag ik niet (ik word er depressief van) en koperspiraal durf ik niet omdat mijn bloedingen van zichzelf al hevig zijn.
    Ik volg de topics hier in dit subforum er wel altijd over in de hoop nog eens wat te vinden, maar ik merk dat bijvoorbeeld dit soort ervaringen zoals van TS me steeds meer boos maken. Wat is dat toch voor iets dat je moet kiezen tussen hormonen die je hele psyche van slag brengen of een stuk plastic / metaal in je baarmoeder? Dat moet toch beter kunnen anno 2021?
    Tot die tijd hier dus ook de enige optie: condooms. Helaas, want fijn vind ik dat niet.

    Hopelijk voel je je snel weer helemaal beter!
     
    ButterflyPassion en Gootje1988 vinden dit leuk.
  13. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Nou helaas weer flink wat bloed. Denk dat die spiraal toch mijn baarmoeder wat beschadigt heeft... Kan toch niet anders? :| dag 8 inmiddels :|
     
  14. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Dankjewel, ja echt bizar eigenlijk. Mijn man heeft de huisarts al gebeld voor een doorverwijzing voor sterilisatie
     
  15. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Uiteindelijk gisteren in het ziekenhuis beland. Baarmoeder ontsteking met als oorzaak 99% zeker de spiraal. Momenteel 2 soorten antibiotica voor 2 weken.
     
  16. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Jeetje wat heftig! Veel sterkte en beterschap!
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  17. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Hè wat naar! Goed herstel gewenst!
     
  18. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    tjonge tjonge tjonge, wat een ellende zeg! Hopelijk knap je snel op!
    Is jullie kinderwens al voltooid?
    Ik zou proberen ervoor te zorgen dat dit bij de juiste plekken gemeld wordt, als mogelijke complicatie! (zou kunnen LAREB maar is misschien alleen voor medicijnen, of IGZ?)
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  19. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Dankjewel!

    Dankjewel!

    Dankjewel, ja we zijn gezegend met 2 mooie dochters en daar willen we het bij houden.
     
  20. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Het scherpe randje van de pijn is gelukkig momenteel er vanaf. Moet wel op letten dat ik niet teveel doe, een trap oplopen zorgt al voor meer pijn bijvoorbeeld. Ook een volle blaas is niet prettig. Koorts is gelukkig weg en ben voorlopig ziek gemeld van werk.
     

Deel Deze Pagina