Spiraal laten verwijderen..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Vlinder21, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor iemand herkenbaar?

Ik heb 21 januari mijn mirena spiraal laten verwijderen. Werd daarna ook meteen ongesteld. Ben 2 weken continu (en veel!!) ongesteld geweest t/m 4 febr.

Zit nu ondertussen vanaf die 21 januari rond de 37/38 dagen.
    Heb mijn cyclus altijd netjes rond de 27/28 dagen..

We hebben hem niet laten verwijderen om zwanger te worden (als het wel gebeurt is het een geweldig wonder!!) omdat mijn man weinig levende zaadjes heeft en we dus vrijwel alleen zwanger kunnen worden door ICSI.

Maar mijn vraag is of iemand het herkend dat je cyclus van slag is na het verwijderen van de spiraal??

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Het kan zijn dat ue lichaam moet wennen aan het feit dat er geen hormonen meer worden afgegeven.
    Je schrijft dat je voorheen een cyclus had van 28 dagen. Weet wel dat met een spiraal dit geen natuurlijke cyclus is he.
    Ik heb er geen ervaring mee want ik had vrijwel meteen weer een normale cyclus na het verwijderen van spiraal.
    Bij mij is in november mijn spiraal verwijderd en 2 weken later werd ik ongesteld. Hierna had ik een cyclus van 28 dagen.
    Kijk het nog ff aan, en anders ff een afspraak maken met je ha.

3. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas voor mij wel herkenbaar. Mijn cyclus is een zooitje na het verwijderen van de Mirena. Bijna 2 maanden moeten wachten op een ongi (53 dagen) en nu op cyclusdag 17 en nog geen ei gevonden, dus ook deze gaat weer langer worden dan een normale cyclus, ben ik bang.

4. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb mijn spiraal denk ik een jaar gehad, daarvoor zo'n 3/4 jaar zonder pil dus geen hormonen in mn lijf.

Dus zonder anticonceptie heb ik een cyclus van zo'n 27/28 en ook met spiraal ging dit zo door. Voelde mn eisprong ook duidelijk (altijd al)

Eisprong nu neit duidelijk gevoeld, wel al een week/anderhalf week menstruatiekramp..

Bedankt ieder geval voor jullie reacties..

bbtje vervelend zeg!!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Vlinder, in de mirena spiraal zitten wel degelijk hormonen hoor. En met de mirena heb je een kunstmatige cyclus en geen eisprong, echt niet. Of had je een koper spiraal? Dan is het een ander verhaal.

Maar lees dit maar eens Anticonceptie.nl mobiel

Als je de mirena hebt gehad dan moet je lichaam dus echt wennen aan geen hormonen.

6. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de mirena spiraal gehad, en ja ik weet dat er een kleine hoeveelheid hormonen worden vrij gegeven. Ik heb gewoon een eisprong gehad, maar door de spiraal kan deze niet bevrucht worden.

Lees de link maar eens die je hieronder stuurde, de eisprong KAN worden onderdrukt. Ik voelde em duidelijk en werd 2 weken daarna ook gewoon ongesteld.

Maar daar gaat dit hele verhaal niet om of ik wel of niet een eisprong heb gehad.

Ik vraag me gewoon af of er meerdere zijn die na het verwijderen ook even hun lichaam van streek hebben en dan niet ongesteld worden hierdoor aangezien ik al 15 jaar een regelmatige cyclus heb.

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Prima dan doe je eigenwijs. Jij zegt dat je lichaam hormoon vrij is al jaren, en dat is het duidelijk niet. Je hebt geen natuurlijke cyclus gehad maar een die "gemaakt" is door hormonen. Daar kan je nu wel degelujk last van hebben omdat je lichaam zich nu verdoet van de hormonen en dus een eigen cyclus moet maken. Maar als jij het allemaal beter weet? Waarom stel je dan hier je vraag.
    Succes verder, en hopelijk sta je open voor antwoorden en anders missxjien toch maar eens naar je ha?

8. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Toen ik mijn spiraal heb laten verwijderen ben ik niet eens ongesteld geworden. Was gelijk zwanger.

9. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta absoluut open voor reacties.

Maar ik heb geen onderwerp geopend om reacties te krijgen van iemand die zijn mening door wil dringen en blijkbaar zn gelijk wil halen.

De reden dat de spiraal verwijderd is ook omdat ik niet tegen hormonen kan van anticonceptie. Dus natuurlijk weet ik dat daar hormonen in zitten.

Ik had het over de jaren zonder anticonceptie dat mijn lichaam hormoon vrij is.

Zo nu weer ontopic...

@n1986: Ja dat kan uiteraard ook! Helaas zal dat hier niet zo snel het geval zijn (al zou het natuurlijk geweldig zijn haha)

10. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Wintersun, wie is hier nu eigenwijs? Mss beter lezen voor je reageert.

Vlinder, bij de mirena heb je idd wel een eisprong.
    Ik heb nu voor de derde keer de mirena en ook gewoon een eisprong. De mirena zorgt er idd voor dat het eitje niet bevrucht kan worden.
    Ik ken meerdere mensen die zelfs met Mirena zwanger zijn geworden. (apart hoor Wintersun, zwanger worden zonder eisprong...)
    Sorry dat moest ik even kwijt. ;)

Even ontopic, je cyclus kan idd behoorlijk in de war zijn na de mirena.
    Het kan even duren voor die weer op pijl is.

Na mijn eerste Mirena verwijdering, ben ik dezelfde dag zwanger geraakt van onze dochter. (13 dec verwijderd 13 sept uitgerekend)
    Bij de verwijdering van mijn tweede mirena, was mijn cyclus na een maand weer op pijl. Aleen wilde het zwanger worden niet, waardoor wij in het mmm traject terecht zijn gekomen.
    Hier 2 ICSI pogingen gehad. poging 1 was raak, ik was zwanger van 2 B embryo's, echter werd dit een miskraam.
    Toen icsi 2, maar deze mislukte helaas, wij hebben toen een vrij lange pauze ingelast, en de nodige onderzoeken etc gehad.

Tot mijn cyclus begon te rommelen. Ik heb toen een kuur gehad en die hielp. De maand erop raakte ik spontaan zwanger van onze zoon, terwijl de kans eigenlijk 0% was. Echt een wondertje.

Een paar maanden na mijn bevalling van onze jongste begon mijn cyclus weer te rommelen, overtijd, rare vage licht positieve zwangerschapstesten noem het allemaal maar op.
    Daarna werd ik in ene om de week ongesteld, niet goed zei mn gevoel, dus hup naar de ha.
    Bleker en weer cystes te zitten in mijn eierstokken. weer een kuur gehad om de boel op peil te krijgen, die hielp helaas niet.
    daarna weer naar de ha, mirena zou de oplossing zijn.
    nou wat een rampen plan ;) Maar goed hij zit er en moet nog een paar kleine maandjes zijn werk doen, voor hij er weer uit mag.
    Maar t is waardeloos. heb em nu bijna 6 weken, en verlies alleen maar bloed. maar, dit kan dus ook door de cystes komen.

Maar om weer even terug te komen op jouw verhaal,

Vaak komt er ook voor bij de mirena dat er zich cystes vormen in je eierstokken, deze kunnen ook voor tussentijdse bloedingen zorgen, of je cylclus in de war brengen. (hier heb ik dus helaas goed last van.)

Ik zou je aan willen raden, te testen op een zwangerschap, en even contact opnemen met je ha, zodat hij/zij evt met je mee kan kijken met een echo, mits hij/zij die heeft dan.
    Mocht er niks aan de hand, zijn zul je toch echt nog even geduld moeten hebben...

11. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    BiancaElisabeth: Bedankt voor je bericht!
    Wat een verhaal zeg, wat heb je al een heel traject gehad op deze manier!. Hopelijk snel weer een goede cyclus!! (vooral na het verwijderen van de spiraal)

Ik ben zaterdag na 40 dagen dan eindelijk ongesteld geworden. Kan inderdaad even mn lichaam in de war, of ook een cyste(zal niet de eerste keer zijn)

Hopelijk pakt mijn lichaam het nu weer goed op!

Ieder geval bedankt voor jullie berichtjes!

12. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi, ja idd een heel traject, maar voor het goede doel ;)

Hopelijk pakt je lichaam het nu idd goed op. Ben benieuwd.

13. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Ik volg even mee want heb bijna 5 jaar mirena en krijg ook maandelijks een eisprong(zelfs es getest met een ovutest!)en ook kleine menstruatie.
    April gaat het eruit en zullen we paar maanden voorzichtig zijn omdat we pas echt aan een 2e willen beginnen in de zomer.
    Wegens trouw en verhuis opt einde van dit jaar.
    Hopelijk heb je snel terug normale cyclus

14. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik heb dus maandag mn Mirena laten verwijderen (niet om zwanger te worden, voor mij is het een verschrikkelijk iets om iets in mn lichaam te hebben wat er niet hoort, in feite..)

Hoe kan ik zien wat mijn cyclus is? Of moet ik dan 2 x mijn ongi afwachten? Of zelfs 3 x ?

15. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dat echt per persoon verschilt. Mijn mirena is er in december uitgegaan en na 3 maanden zit ik nog steeds in cyclus 2. Eerste was meer dan 53 dagen en nu ga ik ook over de 40 dagen heen. Bij mij duurt het dus nog even voor het weer op de rit is.
    Ik lees ook over vrouwen waarbij het direct goed is of waarbij het na een rare cyclus weer op de rit is.

16. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb geen idee! Heb nu 40 dagen moeten wachten. de tweede menstruatie weet ik dus nog niet. Ook nog niet bewust een eisprong gevoeld.

17. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    En moet ik voor de eerste cyclus tellen vanaf de dag dattie is verwijderd?

18. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik liet m verwijderen en heb ook 4 weken een bloeding gehad , zou nog even aan de pil gaan we wilde nog eedn paar maandjes wachten met zwangerschap , aangezien je moet beginnne de eerste dag van je menstruatie wwas ik nog niet begonnen , naar die 4 weken bloeding 1x gemeendschap gehad en was gelijk zwanger .
    maar hier ook lang gevloeid iig ...

Deel Deze Pagina