Zwanger ondanks morning after pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Yasmin92, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmin92

Yasmin92 Nieuw lid

6 mrt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik moet even m'n verhaal kwijt, want ik zit behoorlijk in de stress..
    5 maanden geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje. M'n vriend en ik willen dolgraag een tweede kindje, maar wel pas over een paar jaar.
    9 februari was de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Op donderdag 20 februari heb ik 's avonds seks gehad met m'n vriend. Naderhand kwamen we erachter dat het condoom was geknapt (na m'n zwangerschap ben ik niet meer aan de pil gegaan). Omdat we het beiden nog te vroeg vinden voor een tweede, heb ik de volgende dag rond half 3 de morning after pil gehaald en deze dus binnen 24 uur ingenomen. Verder geen klachten van gehad.
    De week erna kreeg ik echter veel last van vermoeidheid, hoofdpijn en buikkrampen. Ik dacht eerst dat dit door de morning after pil kwam, maar in de bijsluiter stond dat de klachten binnen 2 dagen over zouden moeten zijn.. Nu heb ik sinds afgelopen maandag last van zeer pijnlijke borsten (links meer dan rechts) en dan vooral aan de zijkanten en onderkanten. De pijn loopt door tot m'n oksels. Ook zijn ze wat groter en opgezet. Normaal heb ik ook weleens last van m'n borsten vlak voor m'n menstruatie, maar nooit zo erg als nu. Ik herken het heel erg van m'n eerste zwangerschap..
    Omdat ik zoveel klachten heb, heb ik dinsdag en gisteren twee zwangerschapstesten gedaan (Clear Blue en Kruidvat), maar beiden waren negatief.. Ik moet rond 11/12 maart weer ongesteld worden, dus wellicht heb ik te vroeg getest? Maar aangezien ik zoveel klachten heb zouden er nu toch al genoeg hormonen aanwezig moeten zijn om een positief resultaat te geven, of zie ik dat verkeerd? Bij m'n eerste zwangerschap heb ik ook (te) vroeg getest en toen kreeg ik wel meteen een positief resultaat.. Momenteel heb ik last van:
    - pijnlijke en opgezette borsten (vooral zijkanten)
    - vermoeidheid
    - brandend maagzuur en buikkrampen (vooral 's avonds)
    - rommelende darmen
    - branderige ogen
    - af en toe hoofdpijn
    Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.. Ik heb immers de morning after pil op tijd ingenomen, dus de kans op zwangerschap is heel klein. Maar ik kan mijn klachten (vooral de pijnlijke borsten) niet verklaren? Ze lijken heel erg op m'n eerste zwangerschap en rond m'n menstruatie heb ik ook wel klachten, maar nooit in zo'n erge mate. Ik neem aan dat de morning after pil niet pas een week/2 weken later klachten kan geven?

Iemand enig idee wat dit kan zijn :(

2. Anjou

Anjou Niet meer actief

Je cyclus kan door de morning after pil ook behoorlijk ontregeld raken. Ik heb de morning after pil twee keer (twee verschillende keren hoor;) gebruikt) en beide keren was de cyclus van slag. Dus daar kunnen je klachten ook heel goed van komen.
    Helaas kan je nu niet veel meer dan gewoon een paar dagen wachten en kijken of je ongesteldheid komt en anders rond die datum opnieuw testen.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Vervelende vraag maar ben je zwaarder dan 80 kilo, onlangs is gebleken dat de morning after pil verminderd werkt bij vrouwen boven de 80 kilo.
    Verder schopt het inderdaad je cyclus in de war en kan alles wat je voelt komen door de hoeveelheid hormonen in de morning after pil.

4. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Nee je zou inderdaad denken dat dit niet meer de directe bijwerkingen van de morning after pil zijn. De kans op een zwangerschap lijkt mij ook heel klein hoor, maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Wat ik nog zou kunnen bedenken:
    - Misschien dat de morning after pil gewoon je lichaam even in de war heeft geschopt? Dus zeg maar, indirecte bijwerkingen? Ik weet wel dat wanneer ik vroeger de gewone pil doorslikte, er ook allerlei "zwangerschapsymptomen" de kop op staken, zoals oa pijnlijke borsten, terwijl ik daar verder nooit last van had.
    - Was je eerder al regelmatig met je menstruatie, of komt hij pas net weer een beetje op gang? Mijn cyclus is er nu nog maar voor de 3de keer na de bevalling en elke keer ervaar ik weer andere "vreemde" klachten. Ik zie het als opstartproblemen.
    Ik hoop dat het losloopt!

5. Yasmin92

Yasmin92 Nieuw lid

6 mrt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties!
    M'n menstruatie kwam eigenlijk vrij snel weer op gang na m'n bevalling en m'n cyclus is sinds december/januari weer redelijk normaal. En ik ben niet zwaarder dan 80 kg, ben juist vrij licht en klein.

Wellicht komen alle klachten inderdaad wel door de morning after pil, ik zou eigenlijk geen andere oorzaak kunnen bedenken (muv zwangerschap natuurlijk..). Ik denk dat ik voor nu even afwacht tot volgende week en als ik dan nog steeds niet ongesteld ben, ga ik nog een test doen. Als ik zo lang kan wachten tenminste, zucht.

6. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik ben wel zwanger geraakt na gebruik van morning after pil..
    Het zou kunnen, maar absoluut een uitzondering..

Denk dat de kans groter is dat je lichaam in de war is..

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook zwanger terwijl ik de morning after pil binnen 24 uur heb geslikt, volgens mij zelfs binnen 12 uur. En ik woog echt geen 80 kilo ;)

Je zat op dag 11 van je cyclus als ik het goed begrijp, dan lijkt de kans me klein hoor.

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb de morning after pil genomen binnen 12 uur.
    En ben zwanger geraakt. En weeg zeker geen 80 kg.
    Ik vertrouw die pillen niet meer.

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Bij ons was het ook op dag 11. Mijn cyclus duurt 28 dagen.

10. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    nog gestest ???

Deel Deze Pagina