Spiraal laten verwijderen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lisa1987, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

    Gisteren heb ik mijn spiraal laten verwijderen om terug over te stappen naar de pil. Nu heb ik van de dokter begrepen dat je de komende week veilig moet vrijen. Wat ik, naderhand, op internet las is dat wanneer je in de week voor het verwijderen van de spiraal onveilige seks hebt gehad je zwanger kan worden.
    Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is gezien mijn menstruatie heel onregelmatig was met het spiraal. Nu zou het heel toevallig zijn allemaal, maar zeg nooit nooit..
    Daarom ben ik benieuwd naar het volgende; heeft iemand meegemaakt dat ze zwanger is geworden door onveilige seks voor het verwijderen van de spiraal.

    Groetjes Lisa
     
  2. Line922

    Line922 Actief lid

    11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Ik niet, een vriendin wel ! Ook per ongeluk dus. Ze is de dag van het verwijderen zwanger geworden van sperma dat nog klaarlag zeg maar :D de gyneacoloog zei wel dat dit eerder uitzonderlijk is ;)
    Je ei moet al net samenvallen met het uithalen van het spiraal
     
    Lisa1987 vindt dit leuk.
  3. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik moet bekennen dat het fijn is om te horen dat het uitzonderlijk is. Dat verwachtte ik ook wel maar toch werd ik lichtelijk nerveus.

    Ik heb geen flauw benul wanneer mijn eisprong is. We hebben onveilig gevreeën vier dagen voor mijn spiraal werd verwijderd.. het zou heel uitzonderlijk zaad zijn dan en dus nu precies mijn ei.. maar echt rationeel nadenken was er even niet bij :oops:
     
  4. Line922

    Line922 Actief lid

    11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Ja dat was ik net nog vergeten zeggen. Niet alleen moet je al de pech hebben dat net je ei is, ook alle andere omstandigheden moeten al juist zitten :p hier zijn zoveel vrouwen die elke maand gretig vrijen op de dag van hun ei en toch meerdere maanden nodig hebben. Dus je bent nog niet perse zwanger als ook nog eens toevallig je ei was gisteren :p
    Mijn vriendin bleek achteraf gezien gewoon extreeeeeeem vruchtbaar te zijn... Haar 2de en 3de (beide wel bewust) waren ook steeds in ronde 1 ;) haar man moet nog maar naar kijken en ze is zwanger :roflmao:
     
    Lisa1987 vindt dit leuk.
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Vaak is het ook zo dat je baarmoederslijmvlies of heel dun ('kaal') is in het geval van hormoonspiraal, of dat er een soort 'lichte' ontsteking veroorzaakt door koper in zit. Beide bemoeilijken het innestelen in het uitzonderlijke geval dat er toch een bevruchte eicel langs zou komen. En een onregelmatige cyclus kan ook betekenen dat je niet altijd een eisprong hebt (of misschien zelfs helemaal geen, dat het uitsluitend doorbraakbloedingen zijn die je ervaart, in het geval van een hormoonspiraal).

    Zeg nooit nooit, maar kansen zijn echt minuscule.
     

Deel Deze Pagina