Wat nou als je de pil in week 3 bent vergeten en pas gestopt bent met de strip tijdens de stopweek? (ik wilde niet doorgaan met de volgende strip omdat het mijn eerst maand met de pil was) Ik ben nu alweer bij dag 10 van de volgende strip... Ben ik wel beschermd?
Als je de pil pas voor de eerste maand slikt ben je sowieso niet beschermd volgens mij. De eerste 2 maanden is de pil niet veilig als anti-conceptie (staat ook in de bijsluiter als het goed is) Verder kan je door 1x de pil vergeten niet zwanger worden volgens de laatste onderzoeken.
Zodra je aan de pil gaat beginnen , is hij niet goed wrkzaam tot de 2e strip. Tenminste dat staat in de bijsluiter van de micriginon 30 ofzo.
Dan ben ik een uitzondering op die onderzoeken, hahahahaha Ik ben bij mijn twee zoontjes telkens maar 1 dag mijn pil vergeten hoor! Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn gyn me al verwittigd heeft dat ik enorm vruchtbaar ben...
1 keer de pil vergeten, vrijen met extra voorbehoedsmiddel (bijv condoom) totdat je je eerste doorbrekingsbloeding weer hebt. 'volgens de laatste onderzoeken'... ik zou geen risico nemen.
De pil is na 7 dagen veilig, dit staat ook in de bijsluiter van de mycrogynon. Hij is direct veilig als je op de 1e dag van je menstruatie begint. En ja, van 1 keer de pil vergeten kun je wel degelijk zwanger raken!