Spiraal na buitenbaarmoederlijke zwangerschap/EUG

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Flamingooo, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wie heeft er ervaring met een spiraal na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap/EUG?

    Onze kinderwens is vervuld en mijn vriend wil zich in principe laten helpen maar merk dat hij er nog niet volledig klaar voor is. Ben dus begonnen met de pil maar word er eigenlijk helemaal niet blij van. Het liefst zou ik voor een spiraal gaan, dan heeft mijn vriend ook even de tijd. Maar mijn twijfel zit er in dat je mét een spiraal verhoogde kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap én na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook al. Hoe groot wordt die kans dan wel niet?

    Dus benieuwd wie er na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap toch voor een spiraal heeft gekozen en wat de huisarts/gynaecoloog hierover zei.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Beheer mijn vraag gaat wel over anticonceptie maar heeft niets meer te maken met een kinderwens - juist niet zelfs - dus ik vraag me af of ik in dit subforum wel een juist antwoord zal krijgen. Kan ik het topic ook ergens anders plaatsen? De lounge bijvoorbeeld...?
     
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Je topic staat goed hoor! Dit forumonderdeel is niet specifiek voor het stoppen met anticonceptie, maar ook als er (tijdelijk) geen kinderwens is.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Gaat alleen op bij koperspiraal: dan heb je nog gewoon een eisprong. Bij hormoonspiraal heb je geen eisprong dus probleem opgelost. Gyn zou hier iig geen probleem hebben met plaatsen hormoonspiraal
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Denk je dat? Of heb je dat echt besproken?

    (Overigens zou mijn voorkeur eigenlijk uitgaan naar geen hormonen en dus een koperspiraal. Maar goed als juist daar het risico zit...)
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oké. Vind het toch een beetje vreemd want het staat in het forum kinderwens. Moest zelf ook vrij lang zoeken voordat ik hem gevonden had toen ik het topic aanmaakte.
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Dat geldt niet voor iedere vrouw dat er geen eisprong meer is met het hormoonspiraal, het kan, maar hoeft niet.
    Volgens mij staat er wel in de bijwerkingen dat er een licht verhoogde kans is op een bbz, maar dat weet ik niet zeker, ook wil dat misschien helemaal niet zeggen dat de kans groter is als je die al weleens hebt gehad. Ik zou hier echt met een arts over gaan praten eigenlijk.
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat ga ik ook zeker doen hoor. Maar was gewoon benieuwd naar ervaringen.

    Als je al een BBZ hebt gehad is de kans dat je er nog een krijgt sowieso al hoger. Dat weet ik. Wil die kans uiteraard niet nog groter maken door een spiraal te nemen.
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Nee, snap ik.
    Ik heb trouwens zelf in het verleden een koperspiraal gehad en nu een hormoonspiraal.
    Ik merk veel minder van de hormonen in de mirena dan van de pil (daar werd ik vreselijk misselijk en ook nog hormonaal van). Ik merk wel wat qua humeur nog met de mirena, maar ik reageer dan ook heel sterk op hormonen en het is echt niet vergelijkbaar met de pil. Mocht het hormoonspiraal de enige optie zijn.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #10 GroeneBomen, 18 okt 2019
    Laatst bewerkt: 18 okt 2019
    -
     
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Nu ben ik wel heel benieuwd wat je had gereageerd, want kreeg een melding dat je mij geciteerd had...:roflmao:
     

Deel Deze Pagina