Hi, afgelopen paar weken heb ik 2 keer mijn pil vergeten , bij de eerste keer heb ik deze de volgende middag nog ingenomen en heb die dag dus 2 pillen genomen. Bij de 2e keer heb ik door overgeven een week later de pil niet genomen. Nu ben ik op dag 3 van mij stopweek wel gaan bloeden en heb ik ook last van kramp zoals bij een normale ongesteldheid, maar omdat ik veel heb gelezen dat tijdens je stopweek je eigenlijk "nep" ongesteld bent en dus niet weet of je zwanger bent ? Kan ik dus zwanger zijn? Of geven de bloedingen aan dat ik sowieso niet zwanger ben? Voor de duidelijkheid heb ik de dag van het overgeven nog wel seks gehad zonder condoom.
Een zwangerschapstest kan uitsluitsel geven, dus bij twijfel zou ik dat doen. De kans op een eisprong én succesvolle innesteling is overigens wel heel klein met 1 late pil en 1 ‘vergeten’ pil, maar ja; wel groter dan bij dagelijks een pil natuurlijk.
Hier wel op die manier zwanger geworden. Maar in de stopweek ook geen bloeding gehad dus in dat opzicht kan ik je niet helpen.