Spiraal plaatsen zonder menstruatie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Purified, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hoi,

Ik zat er aan te denken om een koperspiraal te laten plaatsen, echter is mij verteld door de assistente dat deze geplaatst moet worden tijdens mijn menstruatie omdat de baarmoedermond dan open staat?

Ik geef nog volledig borstvoeding, ik heb 2 menstruaties gekregen in 8 maanden tijd, er is compleet geen cyclus te peilen en kan goed zijn dat het 2 maanden duurt voor de volgende menstruatie.. of langer!

Nu gaan ze overleggen als het alsnog geplaatst kan worden.. heeft iemand ervaring van een spiraal te plaatsen zonder dat je menstrueert?

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb 2x achter elkaar een mirena gehad. Door de 1e mirena verdween mijn menstruatie geheel en moest ik de 2e dus wel zonder menstruatie laten plaatsen ;) (oude eruit, nieuwe erin zeg maar) ik vond het meevallen, deed geen pijn ofzo :)

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    ik heb mijn mirena ook tijdens de bv periode laten plaatsen zonder menstruatie.
    Was geen enkel probleem volgens de gyn

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    De huisarts plaatst op veel minder frequente basis spiraaltjes dan een gynacoloog. Daarom vraagt de huisarts te komen tijdens menstruatie zodat ze net wat meer "werkruimte" hebben.
    Hoe ik dit weet?
    Bij mijn spiraal plaatsen is het mislukt bij de huisarts en zij doen maar 1 poging daarna moest ik naar de gyn. Die gaven aan dat zij beter materiaal hebben om te plaatsen en op frequentere basis de baarmoedermond openen voor bv onderzoek, dus voor hun is het juist wat onhandiger als je juist dan menstrueert ;)

5. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Mijn koperspiraaltje is geplaats toen ik niet ongesteld was. Ik geef bv, en ten tijde van de plaatsing was mijn cyclus nog niet op gang gekomen. Was geen enkel probleem. Wel is mijn spiraal geplaatst door de gynaecoloog omdat ik van de tweede ben bevallen met een keizersnede.

Eventueel kan je dus een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog mocht je huisarts het niet aandurven.

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik ook maar dan bij de ha :)

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb mijn eerste koperspiraaltje ook laten plaatsen zonder te menstrueren. Aankomende maandag ga ik er weer een laten plaatsen, ook weer zonder menstruatie. (Nog geen cyclus terug dus wachten op menstruatie heeft sowieso geen zin)

succes in elk geval, ik vond de eerste keer erg meevallen!

8. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hier ook spiraal laten plaatsen zonder menstruatie, is ook niks van gezegd.

wel 2 kinderen gehad en geloof dat dat 'belangrijker' is, ivm openstaan van bmm.

heb niks gevoeld van het plaatsen. is bij gyn gebeurt, mijn ha doet het zo ie zo niet zelf.

Deel Deze Pagina