Vooropgesteld: ik kom bijna nooit bij de ha. Dan moet er echt wat zijn. Oke, ik kamp al een maand of 2 met rare klachten. Weet ook niet of dit onder het kopje anticonceptie valt. Pak en beet 2 maanden geleden voelde ik me ineens zwanger. Echt met dezelfde symptomen als bij mijn zoontje. Zere borsten etc etc..ook in dezelfe de periode vd cyclus als mijn vorige zwangerschap. Ik heb een koperspiraal dus achtte deze kans nihil. Toch een testje gedaan, wel vroeg 2 dagen voor nod, en die was negatief. Mijn menstruatie die daarop volgde was wat later en ook heviger dan ik gewend ben. 2 weken daarna krijg ik 's avonds heel pijnlijke krampen. Het waren net weeën die elke 2min kwamen. Heel pijnlijk. Dat ging na een tijdje over en is ook niet meer terug gekomen. Daarna een normale menstruatie gehad. Nu vanmorgen....ga naar de wc en verlies ineens heel veel bloed (helderrood) met stolsels. Daarna niks meer. Ik heb nooit eerder tussentijdse bloedingen. Heb nog wel ietwat krampig gevoel maar niet noemenswaardig. Maar heb nu dus al wel de hele tijd het gevoel dat er iets niet goed is daar. Mijn eigen ha is op vakantie dus naar de vervanger verwezen. Deze was meteen duidelijk. Na 1.5 jaar een koperspiraal zit deze echt wel vast dus die zal niet verzakt zijn en ik moet nog maar een zwangerschapstest doen. Verder kon ze niks betekenen. Oke dan.... Zijn deze klachten herkenbaar voor iemand? Heb er gewoon een beetje een gevoel over alsof ik afgewimpeld ben. Maar misschien zijn dit wel heel normale klachten?
Sorry niet herkenbaar. Maar zou zeker naar je eigen huisarts gaan als die weer terug is en even na laten kijken. Sterkte
Ik zou nog een keer naar je eigen huisarts gaan als het jou niet lekker zit. Kleine moeite om je even door te verwijzen voor een echo bij de gyn in het zh toch... ?!
Helemaal met Krullie85 eens. Zo heb ik na de keizersnede hele vage bloedingen. Dat ik eens in de 3 maanden ongesteld werd, dat wisten we al.... Maar die tussentijdse bloedingen zijn nieuw. En dat vind ik toch wel vervelend. Misschien ook wel een HA waard. Ik heb trouwens geen anticonceptie.... nouhja..... soort van... klemmetjes op mijn eierstokken. Oftewel sterilisatie.
Klinkt alsof je lichaam je spiraal er uit probeert te werken. Dat was bij mij iig het geval maar al na een half jaar. Mijn gyn zei dat het wel vaker voor komt, dat sommige vrouwen daar last van hebben, dat je baarmoeder de spiraal niet accepteerd. Dus misschien toch eisen dat ze het verder onderzoeken. Straks is het mee gekomen met 1 van de stolsels en ben je straks echt zwanger, dat kan ook nog. Dat de spiraal er al uit is.
Ik zou ook terug gaan! En sowieso opletten met een koperspiraal, de mijne zat heel lang goed, en na 2 jaar ineens zwanger( en spiraal zat er nog).
Ik ga straks als mijn ha terug is haar wel bellen. Fijn om te lezen in elk geval dat ik me nket aanstel ofzo met deze klachten. Ik was ook best verbaasd over de reactie van de ha.
Inderdaad even weer huisarts bellen. Wel is het zo dat je ongesteldheid in de loop der jaren ook kan veranderen of soms zelfs onregelmatig kan worden ga daarom ook niet direct van erge dingen uit.
Ik had dit met de mirena spiraal. Lichaam probeerde dat ding er ook op een gegeven moment uit te werken. Daarom ook steeds krampen die heel erg op weeën leken. Toen die eruit was nergens last meer van.
De gyn die mijn koperspiraal had geplaatst zei dat ik direct een controle echo moest vragen als mijn menstruatie verandert, aparte klachten zou hebben of als mijn man of ik de spiraal zou voelen. En dat het zomaar kan dat de spiraal dan niet meer goed zit.
Ik moet ook naar de HA... Ik heb in februari een koperspiraal genomen, ik moest na een longembolie! Paar maanden last gehad van tussentijdse bloedingen enzo, maar kon ook komem door de bloedverdunners! Toen was het even weg en nu heb ik tijdens eisprong weer bloedverlies en hele erge buikpijn, inderdaad zoals weeën, tijdens eisprong en een week voor tot halve week na mijn menstruatie! Ik voel de touwtjes nog wel dus hij zit er nog wel!
Met een koperspiraal kun je gewoon zwanger worden. Alleen door het koper word deze afgebroken voordat iets de kans krijgt om in te nestelen. Wat jij nu beschrijft heb ik ook een.paar keer gehad. Wat erop volgt is idd een wat heftiger bloeding. Ook staat een koperspiraal et bekend om dat je tussentijdse bloedingen kan krijgen.
Dat is dus iets wat ik ook nog in gedachte had, dat er wel een bevruchting is geweest. Wat ook bekend is bij koperspiralen. Maar dus allemaal zaken waar de ha zelf helemaal niet mee kwam. Behalve dat ik nogmaals een test moest doen ondanks dat ik net normaal ongesteld was geweest. En dat ik moest bellen als ik zwanger was en ze verder niks voor me kon doen omdat ik geen gekke afscheiding had (ontsteking) en verzakken te zeldzaam was volgens haar na 1,5 jaar.