Spiraal vergoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Samira5, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samira5

Samira5 Lid

12 dec 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo heb een vraag van mijn vriendin die pas is bevallen, zij hoorde van haar buurvrouw dat een spiraal gratis zou zijn als je het voor 6 weken naar je bevalling laat doen. Nu wil ik graag weten of dat zo is? Zij is trouwens bij vgz verzekerd met een aanvullende pakket. En wil graag weten als dat een fabeltje is wat ze zelf moet betalen?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Volgens mij alleen als je aanvullend bent verzekerd.. En dan maalt het dacht ik weinig uit wanneer je het laat doen

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
    Ik kreeg hem vergoed uit mijn aanvullende pakket, ze kan haar vergoedingen overzicht er op nakijken.

Tevens wil mijn huisarts het niet plaatsten binnen 3 maanden na de bevalling, vanwege vergrootte kans op complicaties, en verdwijnen door de baarmoederwand je buik in.
    Geen idee of welke arts die tijd aanhoud, maar de mijne wel en ik ga geen onnodig risico lopen dus heb gewacht, zelfs tot bijna 4 maanden (afspraak staat)

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Als dit waar is dan had ik dat graag te horen gekregen van mijn dokter. Ik heb mijn spiraal 8 weken na de bevalling laten plaatsen, en van het bovenstaande nog nooit gehoord. Nu heb ik geen last gehad van complicaties maar verdwijning van de baarmoederwand vind ik toch niet zo prettig klinken:(.

Ontopic: volgens mij wordt het niet meer vergoed vanuit de basisverzekering. Ook niet als je het binnen een x aantal weken na de bevalling laat doen.

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb er onlangs een laten plaatsen en dat werd vergoed uit de aanvullende verzekering, niet uit de basisverzekering.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Vergoeden ze niet uit de basisverzekering maar wel uit je aanvullende verzekering (voor zover ik weet) wanneer je hem dan laat plaatsen maakt niet uit...

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    De gynaecologen bij ons uit het ziekenhuis plaatsen een spiraal niet voor 12 weken na de zwangerschap. Inderdaad om de baarmoeder te beschermen.

Hoe het vergoed wordt, weet ik niet.

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Spiraal wordt vergoed uit aanvullende verzekering. De aanbeveling is om dit na 12 weken na de bevalling te doen. Eerder is de baarmoederwand nog slap waardoor vergrote kans opnperforatie van de wand.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Nee bij VGZ is een spiraal opgenomen in de aanvullende verzekering. Het plaatsen (of verwijderen) door een gyn is opgenomen in de basisverzekering en komt ten laste van het eigen risico.

10. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Pure onzin. Mag idd niet geplaatst worden binnen 6 weken (elke arts houd een iets ander aantal wk aan).

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Spiraal wordt idd vergoed uit de aanvulling maar let op, laat je hem zetten door de gyn kost het wel je eigen risico. Wil de huisarts hem zetten betaal je niks

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    ligt er idd aan welke aanvullende verzekering je hebt. Zelf hebben wij een andere verzekeraar en die vergoed het pas als je in het ena hoogste pakket zit. En wat betreft het plaatsen mij is gezegd dat je de spiraal mag laten plaatsen als je je eerste menstruatie na je bevalling hebt. Mijn ha heeft hem gewoon geplaatst ongeveer 6 weken na allebei de bevallingen.

Deel Deze Pagina