Ik heb niet alle reacties gelezen maar wil toch reageren. Ik was aan de prikpil en wist dat hier een hele lange periode ontpillen aan kon hangen. Heb dit uitgelegd aan mijn vriend en besloten daarmee te stoppen. Ik heb uitgelegd dat als ik dan weer vruchtbaar was er wel alternatieven moesten komen want hij was er nog niet klaar voor. Het ontpillen duurde 11 maanden en ik werd in november voor het eerst weer ongesteld. Hij wilde graag in mei beginnen want we hadden net een ander guis gekocht waar veel aan moest gebeuren. In februari was hij klaar met het gebruik van condooms en mocht het van hem gebeuren. Ik raakte in november en december zwanger. Achteraf blij dat we het zo hebben gedaan. Hij heeft zin verantwoordelijkheid genomen toen ik dat niet meer "kon". Samen overlegd. Jij zegt wat maken ie 6 weken uit? Maar waarom kan jij niet nog 6 weken wachten zodat het ook voor hem goed voelt? En ja condooms zijn een optie maar laten we met zn allen eerlijk zijn dat het ook ondingen zijn waar mannen soms gewoon echt een slappe hap van krijgen. Wij vrouwen die graag zwanger worden zullen dan echt niet aandringen op een condoom. Dat was hier ook. Als hij zonder wilde, en voor het zingen de kerk uit, dan hield ik hem niet tegen. Ik zei wel altijd dat het dan niet mijn schuld mocht zijn. In dit geval zit je samen in een relatie en je hebt besloten met elkaar een kindje te willen. Dan moet je ook samen die stap nemen en niet iemand voor het blok zetten dat je spiraal eruit gaat op die en die dag, of zelfs al is. Het komt echt vaak voor dat 1 van de 2 (meestal de vrouw maar soms andersom) er eerder klaar voor is dan de ander. Dit hoort erbij denk ik. Maar iemand pushen naar iets waar hij of zij nog niet klaar voor is is geen juiste manier. Blijf overleggen ook al is hij koppig. Dit mag je daarbij natuurlijk ook gewoon aangeven. Je mag best vragen wat de 6 weken überhaupt het verschil gaan maken en dan mag je een eerlijk antwoord verwachten, maar ik vind het wel zo respectvol om altijd te overleggen. Het gaat hier niet om het wel of niet kopen van een ander merk cola
Heb zojuist geprobeerd de huisarts te bellen, wat denk je is hij met vakantie! Hahahah story of my life! Nog even geduld hebben dus.
Aah joh wat jammer! Wanneer zijn ze terug, maandag? En anders naar vervangende huisarts zou ik zeggen!
Zwanger op deze website kun je je helemaal uitleven wat vitaminen en mineralen betreft!!! Ik heb idd gewoon foliumzuur met vit d erin van de kruidvat gebruikt. Sommige mensen zijn er van overtuigd dat als je synthetische vitaminen inneemt, dus nagemaakt van de natuurlijke stof, het lichaam hier minder van opneemt dan van de natuurlijke versie. Beetje hetzelfde als biologisch eten of niet. Maar hier moet je je eigen mening en gevoel over volgen. Ik geloof er zelf niet zo in. Antibiotica wordt ook nagemaakt/gemaakt van de natuurlijke stoffen en werkt ook gewoon prima... Heb zelf meer gekeken naar wat je nodig bent, waar het in zit, wat ik niet of zelden eet zodat ik weet waar ik tekorten in zou kunnen krijgen. Toen ben ik naar de winkel gegaan en van verschillende merken een foto van het etiket genomen en thuis uitgezet in een tabel. Dit vergeleken met elkaar en met mijn eigen vitaminebehoeften en zo uitgekomen op dagravit mama en baby en daarbij 1000 mg visolie capsules van de kruidvat.... enneh over die huisarts? Wanneer is die er weer? Als het nog 3 weken duurt zou ik gewoon een afspraak maken bij de vervangende huisarts. Daar zijn ze immers voor
Mijn dokter is op vakantie t/m 31 juli... Bummer, maar heb net toch maar de vervangende HA gebeld en gezegd dat het eigenlijk niet zo'n spoed heeft, maar dat ik graag mijn spiraal eruit wil laten halen en dat ik eigenlijk niet meer wil/kan wachten. Dit vond ze begrijpelijk! Ik mag 22 juli langskomen.... Nu al zenuwen hahahahah
Mijn eigen HA is afwezig tm 31 juli, maar heb zojuist een afspraak gemaakt bij de vervangende HA, op 22 juli wordt mijn spiraal eruit gehaald! Ja ik heb gisteren ook even gespeurd op het internet en op deze forum, ik ga denk ik voor de VSM Puur Mama... Ik zou het anders niet weten wat ik nodig zou hebben, dit lijkt mij de meest veelzijdige vitamine. Owhh ik vind het zo spannend!!! Echt heel fijn om het hierover te hebben zonder een schuldgevoel. Bedankt voor jullie tips ladies! Nu ben ik benieuwd hoe het zal zijn als de spiraal eruit gehaald wordt! Met het plaatsten had ik tijdens het plaatsen wel erg veel last. Daarna helemaal niet. Ik hoop dat het nu wat minder zal zijn! -x-