Hoi... Ik moest deze week voor het eerst weer mn pil halen en ik heb altijd microgynon gehad. Nu kreeg ik opeens een andere, de rigevidon? De verpakking lijkt wel een beetje het zelfde, alleen andere kleur pilletjes... De apotheker zei dat dit zn opvolger/vervanger is... en dat de werking (natuurlijk) hetzelfde is. Vondt het toch een beetje raar... Al meer dames hier met deze ervaring? Geen rare bijwerkingen ofzo? Ben altijd een beetje huiverig voor dingen slikken... vooral als het opeens een ander merk is dus!
Ik zelf heb ook deze pil. ik had gelijk het boekje er op na gekeken, en de samenstelling er van vergeleken. Het is verder precies het zelfde, dus ik hoop dat er verder niet mee "geknoeid" is...... Zelf heb ik er geen (andere) bijwerkingen van gehad. Ik geloof dat het alleen een naamsverandering is geweest.
Ik heb ook microgynon, maar nog geen nieuwe (had nog liggen). Hoe zijn jullie hiermee begonnen? Ik heb nu de minipil omdat ik nog bv geef, maar daar ga ik mee stoppen.
voordat ik zwanger wilde worden heb ik ook rigevidon gekregen ipv microginon. Heb nergens last van gehad en geen verschil gemerkt.
hier de apo assistente! Rigevidon is een andere naam voor microgynon 30. Zelfde bestand delen, zelfde hormoonsterktes, andere fabrikant, andere naam. Alle geneesmiddelen hebben een andere naam, een "internationale naam" en een merknaam. Deze dus ook.
Ik heb een jaar gelden ongeveer die rigevidon gekregen ipv microgynon, met als uitleg dat microgynon niet meer leverbaar was, maar dat ze identiek waren. Heb één en al ellende had met die pil. Begon meteen de eerste maand; misselijk, buikpijn, hoofdpijn en veel tussentijdse bloedingen. Met microgynon nooit geen problemen gehad. Kreeg te horen dat het na een paar maanden over moest zijn ... mijn lichaam moest er schijnbaar aan wennen. Hoezo wennen ... ze waren toch identiek. Nee, deze pil komt er bij mij niet meer in. Heb hem na 5 maanden in de prullenbak gegooit ... was het zo vreselijke zat.
hier nog een apo-assistente. rigevidon is idd precies het zelfde als microgynon 30 en stederil 30. Medicijnen worden altijd eerst onder een specialite naam op de marktgebracht door een fabrikant in dit geval stederil of microgynon (weet ff zo niet welke). de fabrikant heeft dan patent op het uitbrengen van deze medicijnen. andere fabrikanten mogen het dan niet namaken (om het zo maar ff te noemen). zodra dit patent verloopt mogen ook andere fabrikanten dit medicijn op de markt gaan brengen maar dan onder een andere naam. Het wil niet zeggen dat deze mecijnen dan slechter zijn omdat ze goedkoper zijn. De werkzame stoffen zijn hetzelfde, dus ook de werking. Het is onzin dat mensen zeggen dat goedkopere medicijnen slechter of niet werken. Er wordt altijd geklaagd over de zorgverzekering dat deze zo duur is,maar dat is ook deels aan de mensen zelf te danken. Als je eens ziet hoeveel dure medicijnen er onnodig weggegooid worden omdat mensen ze niet (meer) nodig hebben. Ik vind het een goede zaak dat apotheken de goedkoopste medicijnen meegeven want deze zijn precies het zelfde en zo kunnen we mss er toch voor zorgen dat de kosten niet te hoog oplopen. sorry voor mijn lang verhaal
Een jaar geleden heb ik ook een vervangende pil van mijn apotheek ontvangen, geen idee wat de naam was, maar het was de variant van Microgynon 30, maar dan goedkoper. Goedkoper voor hun, mij scheelde het nog geen euro op een verpakking van 6. De keer er na heb ik gewoon de echte microgynon besteld, geen probleem, duurde alleen een paar extra dagen voor dat het binnen was. Leuk dat de apotheek goedkoper medicijnen wil verkopen, maar dan moet de klant er ook beter van worden. Verder geen enkele bijwerking gehad, maar het gaat om het princiepe.
Maar vaak wel andere hulpstoffen, waardoor er wel bijwerkingen kunnen optreden. Als ik mijn patienten mag geloven. Met mijn vorige post bedoel ik alleen maar dat Rigevidon niet de plaatsvervanger is zoals sommige mensen door hun apotheek werd aangegeven. En dat microgynon niet meer gemaakt wordt? Is het niet eerlijker om het prijsverschil dan te noemen? Microgynon '30' tabl. 126 st. 10,72 Rigevidon 126 st. 7,75
Dat klopt de hulpstoffen kunnen idd wel soms verschillen. Ben het ook helemaal met je eens dat je ook gewoon tegen de patient moet zeggen dat het om het prijsverschil gaat en niet dat de andere niet mee te krijgen is. :^o Wij leveren nog gewoon de microgynon. Er komen bij ons dan ook vaak mensen van een andere apo die bij hun eigen apo geen microgynon krijgen omdat die volgens hen niet meer te krijgen is. Onzin die is nog gewoon te krijgen hoor en als mensen bij ons perse het origineel willen hebben....geen probleem dan bestellen we dat toch.