Niet ongesteld, toch Mirena laten plaatsen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Minny, Nov 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik geloof dat je normaal tijdens de menstruatie een Mirena kunt laten plaatsen. Maar ik ben sinds de bevalling ( 8 maanden geleden) nog niet ongesteld geweest. Ben vrij snel aan de cerazette pil gegaan en heb geen enkele bloeding gehad.

Doet het plaatsen dan extra pijn als je niet vloeit?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mijn ha hoef je niet ongesteld te zijn tijdens het plaatsen als je een keer vaginaal bent bevallen.
    Bij mij heeft ze het ook gedaan terwijl ik niet menstrueerde (had één keer gevloeid maar was nog geen regelmaat te ontdekken), was geen enkel probleem. Het plaatsen zelf deed mij geen pijn, was alleen een beetje ongemakkelijk. De rest van de dag had ik wat zeurderige buikpijn, zoals bij een menstruatie. Ik heb 2 paracetamols genomen en daarmee was het prima te doen.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Misschien staat mijn baarmoedermond nog een beetje open? Ben 8 maanden geleden bevallen. En de dokter zei al dat je een paar sterke paracetamols meekrijgt om vantevoren in te nemen...

4. Bri

Bri Niet meer actief

Je baarmoedermond kan in elk geval makkelijk geopend worden, of staat nog een beetje open. Dit is wel de reden waarom hij geplaatst kan worden terwijl je niet ongesteld bent. Ik heb 'm laten plaatsen op zo'n 6 maanden na de bevalling.

Ik kreeg een recept voor pijnstillers (naproxen) mee, maar heb die niet gebruikt omdat die niet echt ideaal zijn bij borstvoeding, en omdat ik aardig goed tegen pijn kan. Bij eenmalig gebruik kan het geen kwaad voor je kind ook al komt het in de melk terecht, maar ik schatte in dat ik het niet nodig zou hebben.
    Als je van jezelf weet dat je slecht tegen pijn kunt, of bijvoorbeeld snel pijn hebt bij toucheren of inwendig onderzoek, dan zou ik ze wel innemen. Maar volgens mij kan het vooral pijnlijk zijn bij vrouwen die nooit vaginaal bevallen zijn en zij moeten dus in elk geval tijdens menstruatie laten plaatsen (en dan zou ik ook maar wel die naproxen innemen).

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    toucheren, strippen, uitstrijkje. ik heb er niks van gevoeld...
    maar zegt dat iets over het plaatsen van een spiraaltje?

6. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    mijn ha deed het echt alleen als ik ongesteld was.....en beide keren was dat pas de 1 e keer na ongeveer 8 mnd en vergeet nooit meer dat ik bij de 1 e keer plaatsen vrijdag ongesteld werd die dag niet kon en het maandag al weer over was kon ik weer heel lang wachten.....bij ons is het wel zo als ie die dag belt ( als je ongi bent geworden ) je er tussen word gezet en je dus zo kan komen dezelfde dag.....ben beide keren vaginaal bevallen maar ook dat mocht niet baten:D

7. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Vond je het erg pijnlijk?

8. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    beetje late reactie :D het was ff vervelend maar pijnlijk dat viel wel mee

9. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    nou ben benieuwd hoe ik er na het plaatsen over praat..

Share This Page