Hoi Ik ben 20 jaar en pak van mijn 14 jaar de pil Meliane. Nu heb ik de laatste 2 maanden mijn maandstonden zo goed als niet meer gehad. De eerste maand was dit enkel 2 dagen bruinverlies en deze maand begonnen ze 4 dagen te laat en was het enkel een heel klein beetje bloed. De gebruikelijke buikpijn en rugpijn blijven ook weg. Ik ben al 2 maanden elke dag misselijk, ik kwam ineens 2 kg aan en nu begin ik alles te eten waar ik maar aan denk. Ik heb ook vaak steken in mijn onderbuik en die is ook heel gespannen. Oh ja en ook heel moe, en slecht slapen. Ik moet wel zeggen dat ik een lichte blaasontsteking heb gehad. Ik vergeet mijn pil nooit en ik heb zeker niet de wens binnen dit en 6 jaar aan kinderen te beginnen, dus ik betwijfel dat ik zwanger zou zijn aangezien dit praktisch onmogelijk is. Nu had ik graag geweten wat de andere oorzaken kunnen zijn. Zou dit ook veroorzaakt kunnen worden door het jarenlang pilgebruik?
Ik zou zeggen, ga even bij je huisarts langs En doe voor de zekerheid even een zwangerschapstestje, er zijn namelijk meiden die door de pil heen zwanger kunnen worden.
Dit heb ik al gedaan...het doktersbezoek. Een maand geleden voor mijn blaasontsteking. Ik vroeg of ze mijn pil wou voorschrijven en dan vraagt ze altijd of ze nog werkt zoals ik wil. Toen heb ik gezegd dat ik niet ongesteld geworden ben, maar ze zei dat dit bij veel vrouwen voorkomt. Daarna heb ik mijn pil laten voorschrijven. Ik weet zelf niet goed wat ik moet denken, is er iets mis met mijn eierstokken, baarmoeder of is dit volledig normaal.
heb je misschien pas een antibiotium kuur gehad?? want het is namelijk zo dat deze en de pil niet samen gaan. de antibiotium verzwakt de werking van de pil en er is dan dus een verhoogte kans op een zwangerschap. ik zou als ik jou was gewoon het zeker voor het onzekere nemen en een test doen. mocht je dan toch niet zwanger zijn kun je tenminsten opgelucht adem halen (haal uit je verhaal dat je niet graag op dit moment zwanger bent) vaak komt dan de menstruatie vanzelf opgang, stress heeft er een invloed op. en als dan de klachten toch aanhouden toch weer even langs je huisarts. kan namelijk wel honderd dingen bedenken wat er zou kunnen zijn maar daar wordt je ook niet blijer van. veel sterkte laurette
Ja, misschien is dat wel het beste. Ik wou geen zwangerschapstest kopen, omdat ik al weet dat het niets gaat zijn, maar ik kan dit toch beter even doen. Ik moet binnen 2 maand naar de gynaecoloog voor een jaarlijks onderzoek, dus dan zal ik het dan nog eens vragen Bedankt voor de reacties!
Ik ken je probleem! Heb het zelf ook gehad. Ben ook 3 maanden niet ongesteld geweest. Dit was overigens met de microgynon30. Ik ben toen overgestapt op een andere pil. Bij mij was er dus niks aan de hand. Nu gebruik ik de yasmin pil en laatst gebeurde eigenlijk weer hetzelfde. Toch weer getest en ook nu weer negatief. Het zal dus wel goed zijn maar het geeft wel een hoop onzekerheid ja. Ik zou zeggen, koop een test en wacht, indien negatief, je onderzoekje even af! Succes!
Ik heb vandaag, op de dag dat ik met mijn pil moet beginnen, mijn maandstonden eindelijk gekregen. Ik zal het niet vaak zeggen, maar het is toch wel fijn om ze te hebben . Ik ga niet testen, maar ik ben er wel over aan het nadenken een maand of 2 met mijn pil te stoppen. Hormonen hebben na een tijdje toch een slechte invloed op de hele hormoonhuishouding, dus misschien is het nog eens goed om alles te 'zuiveren'. Marisb, ik heb net zoals jij Yasmin al geprobeerd, maar ik voelde mij niet goed bij deze pil en ben terug overgestapt naar Meliane. Het enige wat ik nu wel merk is dat mijn libido enorm laag is en dat mijn bloedingen onregelmatig zijn, maar dat kan ik binnen 2 maandjes met mijn gynaecoloog bespreken, misschien dat er nog andere goede anticonceptiemiddelen zijn waaraan ik nog niet gedacht had Groetjes Lara