weer een miskraam???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Madre, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi,
    ik weet niet eens of ik hier moet zijn maar ik weet het ook niet meer. Eind April heb ik een miskraam gekregen. Ik was zwanger en had natuurlijk geen idee. De reden hiervoor is omdat ik bleef bloeden en aangezien dit vaker gebeurde tijdens mijn NOD, vond ik het normaal. wanneer de bloeding wegging en te lang wegbleef, heb ik pas een zwangerschapstest gedaan en voila, positief maar helaas was het al fout, baby was all opgehouden met groeien, helaas.
    momenteel bloed ik al een paar weken, sinds 3 December, al 18 dagen om precies te zijn. deze maand ben ik ben niet ongesteld geweest, alleen bloeding, inlegkruisje is meer dan genoeg. Natuurlijk heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
    wat zou dit betekenen, weer een miskraam???

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je test negatief is ben je niet zwanger. 18 dagen achtereen is wel lang om bloed te verliezen. Je zou met je huisarts kunnen overleggen.

Mirjam

3. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mirjam,
    bedankt voor je snelle reactie.
    Ben gisteren naar de dokter gegaan en die heeft me doorgestuurd naar een gynaecoloog. Gisterenavond besloot ik een test te doen en het was positief. Heb vanmorgen gelijk de vk gebeld en ze rekende op 6 weken. volgens haar moet ik ongeveer nog 2 weken wachten voor een echo. volgens de vk zit het niet goed uit als ik al bijna 3 weken bloed.
    Ik kan niks meer doen dan afwachten. voordat ik een afspraak maak, moet ik weer een test doen en als het ng steeds positief is, dan bel ik voor een afspraak. Dit zullen de langste 2 weken van me leven.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

wat spannend voor je zeg. Het is inderdaad heel moeilijk te zeggen hoe het uit zal pakken met dat bloedverlies. Ik hoop van harte voor je dat het goed zit. Als het bloedverlies heviger wordt moet je wel weer bellen hoor.

Mirjam

5. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mirjam,

Zou je mij kunnen helpen berekenen hoeveel weken zou ik nu ongeveer zwanger zijn?
    laatste menstruatie: 4-11 tot 9-11
    Eisprong: 18Nov
    geklust: 17-18 en 19 Nov
    Als het toen gebeurd is, hoever ben ik?
    krijg ook net van een van de meisje op de forum te horen dat je 2 weken bij krijgt. Moet eerlijk zeggen dat ik voor het eerst hoor over extra 2 weken. want als k berekend vanaf ong 18 Nov zou ik nu 5 weken zw zijn.
    klopt het?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

dan ben je nu inderdaad al 7 weken. Je rekent altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat is bij jou 4 november. Als je een regelmatige cyclus hebt van ongeveer 28 dagen zou je nu 7 weken zwanger zijn.

Mirjam

7. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,
    vannacht werd ik om 5uur wakker en heb zoals afgesproken met de vk gelijk de test gedaan en het gaf NEGATIEF aan. Ik had al een vermoeden want vrijdag ging ik niet alleen bloeden, er kwm ook een grote ding uit, toen begreep ik niet egt wat het was maar nu weet ik zeker dat het dr uit was gevallen want sinds die dag bloed ik meer.

heb vk gebeld en volgens haar ook al bloed ik nog steeds maar hij geeft negatief aan dan ben ik niet meer zwanger en hoef niet naar het zh.
    Vk heeft me wel aangeraden langs gyn te gaan zodra bloeding gestopt is om verder te laten onderzoeken.

Wat kan volgens u, de reden zijn van 2 mk in een jaar, wat kan ik hieraan doen? Een vriendin van mij radde mij aan om foliumzuur en vitamine in te nemen wat ik eigenlijk niet deed. Kan dit misschien helpen om volgende keer een mk te voorkomen?

Ik ben al 33 jaar en wil eigenlijk 2 kinderen. Als het te lang duurt om zwanger te raken, kan ik misschien niet een tweede maken... maar ya, eerst eentje zien te krijgen:)

Bedankt voor al uw reacties!

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

wat verdrietig voor je. Miskramen komen heel vaak voor. Er is bijna nooit een aanwijsbare reden. Meestal is het een aanlegstoornis van het vruchtje zelf. Het is wel belangrijk om in elk geval foliumzuur te nemen, dat is met name om de kans op een open rug te verkleinen, maar het helpt waarschijnlijk ook om de kans op een miskraam te verkleinen. Je zou een multivitamine kunnen nemen van de drogist, bijv. kruidvat zwanger tabletten of etos zwanger worden tabletten. Daarnaast gezond eten en leven, genoeg bewegen, geen alcohol, geen sigaretten en geen medicijnen.
    Als je 33 bent ben je minder vruchtbaar dan wanneer je 25 bent, maar je hebt nog steeds een goede kans. Dat blijkt ook wel want je bent wel twee keer zwanger geweest.
    Sterkte ermee!

Mirjam

Deel Deze Pagina