Spiraal...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Silinde, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb een afspraak om volgende week een koperspiraal te laten plaatsen, sterilisatie doen ze niet meer (essure uitgezonderd maar bevat nikkel dus geen optie voor mij) tenzij je voor iets anders ook al onder het mes moet, en ik weet van mezelf dat ik de pil nogal eens vergeet.
    Waarom, daar kan ik de vinger niet echt opleggen, maar ik zie er tegenop en ben een beetje bang om het spiraal te laten plaatsen.
    Nochtans had ik bij mijn jongste zoon geen fijne zwangerschap en dat wil ik niet meer; een echte kinderwens heb ik denk ik ook niet meer momenteel, eerder een beetje een dochterwens (heb 2 zoontjes die allebei erg welkom zijn en waar ik veel van hou, ik zou gewoon het verschil misschien wel willen ervaren) maar gezien een 3e ook een zoon zou kunnen zijn, vind ik dat je er enkel aan mag beginnen als een 3e zoon ook welkom is en dat gevoel heb ik niet, mijn zoontjes hebben elkaar om mee te spelen en voor mij is het wat zoontjes betreft zo wel klaar zo.
    Echt bang dat de spiraal zou gaan rondzwerven in mijn lijf ben ik ook niet, die kans is er uiteraard maar die is klein zei men mij in 't ziekenhuis.
    Ik kies voor een koperspiraal - geen hormonen - dus invloed op de borstvoeding van de jongste is er ook niet normaalgezien.
    M.a.w., ik zie er tegenop maar kan niet zeggen waarom.
    De keuze voor een spiraal komt ook van mezelf uit, mijn wederhelft sprak van condooms maar ik vind het niet veilig genoeg en heb dus geen zin in weer zwangerschapssuiker met insuline spuiten en bekkeninstabiliteit. Of misschien, de keuze komt min of meer vanuit het ziekenhuis omdat zij sterilisatie met klemmetjes op de eileider weigerden en het spiraal als alternatief aanboden (zij het met hormonen dan, en ik laat het nu bij een gyn elders zetten).

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Hier ook een koperspiraal laten plaatsen, vind het helemaal prima, na een half jaar heb ik nu hele normale menstruaties. eerst wat zwaarder met meer bloedverlies. verder vind ik het een heel fijn idee geen extra hormonen meer binnen te krijgen.
    Volgens mij zit jij er vooral mee dat je nog erg twijfeld of je misschien niet nog een kindje wil. Een spiraaltje is geen definitieve keuze, je kunt hem zo laten verwijderen. Denk de komende tijd lekker na of je je gezin zo prima vind met de twee jongens die je hebt en of je het nog een keer wil een zwangerschap met mogelijk complicaties die je aankaart.

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    En afgebeld. Koudwatervrees of zo schat ik. Wederhelft weet het wel dat het niet doorgaat, dus kan zijn voorzorgen nemen. Ik las ergens iets dat het toch ook geen goed idee is snel na een bevalling, dus heb een excuus.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Tja, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen natuurlijk. Heb zelf 2 weken geleden de Mirena laten zetten. Deed geen pijn, heb 1 dag wat gebloed, en nu een korte menstruatie gehad. Ik ben er wel blij mee, mijn hormonen lijken weer wat onder controle haha.. Volgens mijn mag je ook Cerazette met borstvoeding, dan is het een kwestie van alarm op je telefoon instellen om hem niet te vergeten.

Deel Deze Pagina