Hallo meiden, Vandaag heb ik het HSG onderzoek gehad. Mijn eileiders waren prima doorgankelijk en alles zag er goed uit. Het zaad van mijn man is ook super, en ik heb ook een hele mooie eisprong. Helaas zijn we nu 14 maanden onderweg en laat een zwangerschap nog altijd op zich wachten. Na dit onderzoek zei de arts me dat we deze maand moeten overslaan, over 2 tot 4 dagen is mijn eisprong en het vloeistof kan schadelijk zijn voor het vruchtje. Bij de afdeling Gynaecologie vertelden ze me dat we deze maand gewoon door konden gaan.... Beetje gek, maar wil het risico niet lopen. Ook zei de arts me dat er vaak vrouwen zwanger zijn geworden in de eerste maanden na de HSG..... Wie kan me een positief verhaal vertellen??? Ik ben de wanhoop al zo wat nabij...dus ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken
Hoi Mel, Ook hier in precies dezelfde situatie. Alleen heb ik op 7 aug een laparoscopie gehad. Mijn eileiders zijn ook prima doorgankelijk En mijn vriend heeft ook top zwemmers, maar helaas nog zonder resultaat. Ik mocht de maand vd laparoscopie ook niet zwanger worden, maar was ook bijna onmogelijk. Had hem namelijk op dag 14.... (en rond die dag ook vaak mijn ei) Nu de 1e maand erna en druk bezig met klussen We zullen het over ruim 2 weken zien. Kan je dus geen succes verhaal vertellen! Wil je wel succes wensen!
Hoi! Ik was 2 maanden na laperascopie, met hsg, zwanger. En dat na 2 jaar kansloos proberen. Ook bij mij geen afwijkingen etc gevonden. Helaas eindigde de zwangerschap in een VMK...Maar het lukte dus wel ineens!!!! Succes!!!!
Hoi mel, Ik heb 21 aug een hsg gehad. Tegen mij is niet gezegd dat ik deze ronde niet zwanger mag raken. Ik zit nu op het wachtbankje. Maandag is mijn nod. Hoewel ik wel het gevoel heb dat het deze ronde niet raak is ben ik positief dat het nu wel snel raak zal zijn. Succes!
ik was in de ronde van de hsg gelijk zwanger! dit is helaas wel een mk geworden met 5wk.. de artsen hebben tegen ons ook niets gezegd dat je de ronde van de hsg niet zwanger mocht worden.. daarna alsnog een laprascopie gehad en nu dus voor de 2e keer zwanger.. ik kan dus zeggen dat het bij mij zeker heeft geholpen! ik hoop voor jou dat je ook snel een positieve test hebt! suc6!
Ik was meteen na de HSG zwanger, helaas MK. Maar dat had niets te maken met het onderzoek, maar met mijn progesterontekort. De twee keer daarna weer zwanger, waarvan de laatste keer succesvol (met behulp van medicatie)! Succes meid, hopelijk ook voor jullie snel een wondertje!
Nou dames, zal ik dan maar even de spits afbijten met 2 positieve verhalen? Hopelijk krijgen jullie hier hoop door Ik heb 16 jaar geleden voor het eerst een hsg gehad, en ben toen binnen 3 maanden zwanger geraakt van mijn oudste, Toen mijn man en ik een 2e kindje wilde duurde het weer zo lang, maar ben uiteindelijk spontaan zwanger geraakt van onze dochter na 5 jaar geduld. Daarna wilde het weer niet lukken, werd op een gegeven moment zwanger en die zwangerschap eindigde in een mk, waarna de gyneacoloog wilde weten of alles wel schoon was etc dus een hsg gekregen, We mochten ook direct weer proberen om zwanger te worden. 2 weken na de hsg had ik een positieve test in handen en het resultaat ligt nu boven in zijn wiegje te slapen . Overigens is de kans op een zwangerschap na een hsg 10% hoger dan normaal volgens mijn gyn. Heel veel succes de komende weken, hopelijk is het jullie snel gegund.