ervaringen temperaturen/eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ludde, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Zelf ben ik sinds kort iedere ochtend op een vast tijdstip aan het temperaturen maar volgens mij gebruik ik een verkeerde thermometer en methode (koorts /digitale met 1 cijfer achter de komma van de hema, onder de arm) óf ik heb nog altijd geen eisprong gehad. Ik zit in ronde 5, ben 30, heb hiervoor ongeveer 2 jaar de pil geslikt (jaren met af en toe 2 a 3 jaar een stop dasrvoor) ik heb een nette cyclus van ongeveer 26 dagen en meet nu op dag 14 nog altijd geen verhoging. Nu weet ik dat het overal anders is en dat ook ik 'geduldig moet zijn' maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met temperaturen? En wanneer had je weer een eisprong na pilgebruik? Gebruiken jullie liever ovulatie testjes en welke? Moet het meten persé rectaal?

Ik hoor het graag! Liefs, Lotte

2. Desiree92

Desiree92 Actief lid

8 apr 2014
    263
    15
    18
    NULL
    NULL
    Het beste is om elke ochtend op de zelfde tijdstip te testen in bed
    Dus niet eerst je bed uit en daarna testen maar gelijk als je wakker word
    Het betrouwbaarste is rectaal
    Onder de oksel in niet heel erg betrouwbaar

Succes

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hoi!

Wat Desiree zegt ;) elke ochtend, zelfde tijdstip, meteen als je je ogen opendoet, voor je gaat opstaan, rectaal. Onder de oksel is niet nauwkeurig genoeg. Al je hebt ook meiden die het vaginaal doen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Heb je een overzicht van je temp?

4. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi meiden, bedankt!

Klinkt misschien wat mieperig maar ik vind dat maar niets, rectaal ;)
    Maar zo zijn er straks genoeg dingen die je moet doen waar je misschien minder op zit te wachten hiHi :D
    Gebruiken jullie een speciale ovulatie thermometer? (Ik zag ze online )
    Ik heb een app op mijn telefoon, die brengt het in kaart. Tot nu toe (maar dus niet 'juist' gemeten ) zit ik continue tussen de 35.8 en de 36.1 (+1 graad maakt 36.8 en 37.1) Ik zal eens zien of ik een afbeelding van mijn telefoon naar hier kan uploaden.

5. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het ook rectaal en altijd op hetzelfde tijdstip. Met een Braun thermometer. Ik kan mijn eisprong heel duidelijk herkennen. Ik heb wel ergens gelezen dan 1 op de 5 vrouwen geen verhoging heeft in temperatuur na eisprong. Als je zulke regelmatige cyclussen hebt heb je waarschijnlijk wel een eisprong. Het kan ook zijn dat je lf wat korter is dan 14 dagen. Dus gewoon doorgaan en het liefst rectaal. Na een week weet je niet beter hoor!

6. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bevallen is vast ook geen pretje ;)

inderdaad gewoon overheen zetten als je wilt tempen ;)

Ik gebruikte een gewone thermometer, maar ze raden wel aan om 2 cijfers achter de komma te hebben. Maar voor mij was 1 cijfer goed genoeg.

7. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Haha precies, dat bedoel ik maar.
    Volgende ronde zal ik het goed doen, thanks ;)
    Ze hebben bij de action ook van die testjes. Iemand daar ervaring mee?

8. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor je informatie, vind het erg fijn om te lezen! :) Geeft me toch weer wat moed ofzo :)

9. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ovulatietesten bedoel je? ik heb ze altijd online besteld (sensitest) en digitale van clearblue gebruikt, geen ervaring met die van de action.

Maar in principe vanaf dag 8 ofzo, elke dag om hetzelfde tijd stip zo een testje. (geen ochtendurine bij de meeste testen!) Geen/Licht/normaal streepje is negatief (en zegt ook niks), alle 2 de streepjes even donker of de test streep donkerder, dan issie positief, en heb je je eisprong na 24-48 uur ;)

Ik gebruik de digitale van CB, die mag wel met ochtendurine, en die geeft een rondje (negatief) en een smiley bij positief. En bij een smiley bel ik het ziekenhuis en heb ik 24-36 uur later de IUI.

Dat was een mini samenvatting van ovulatietesten ;)

10. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Ja, die bedoelde ik. Goed om te lezen hoe dat ongeveer werkt. Pittig meid, IUI. Een paar mensen in mijn omgeving hebben dit ook (met positief resultaat ) doorstaan. Heb altijd veel bewondering en respect gehad voor de kracht die ze hadden/hebben. Ik hoop dat jij ook maar snel een positief resultaat mag hebben!
    Erg bedankt voor je antwoorden en advies!

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik temp iedere ochtend om 6.00 uur, vóór ik uit bed stap vaginaal. Dat is net zo betrouwbaar als rectaal.
    Ik gebruik een thermometer met 1 cijfer achter de komma en dat werkt prima.

Als er geen verhoging in temp voor minimaal 3 achtereenvolgende dagen plaatsvind dat is er nog geen eisprong. Mocht dat blijven dan zou ik met je temperatuurlijstje even langs de huisarts gaan.

Deel Deze Pagina