Ik heb vandaag na 6mn vloeien de mirena laten verwijderen. De pil mag ik alleen in nood slikken ivm migraine aanvallen. Nu heb ik 3 opties gekregen. Over 6 mnd nog een x de mirena proberen de prikpil of koper spiraal.. De gyn gaf zelf aan dat ze de prikpil liever niet voorschrijft en met het koper spiraal worden je menstruaties heftiger en tsjah de mirena als ik nu 6 mnd gevloeid heb zal dit dan over 6 mnd niet weer zo zijn.. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen Condooms is zo'n dure hobby en mijn man laten helpen willen we nog niet omdat we er nog niet over uit zijn of er nog een derde komt ooit...
Omdat ze zei dat je daar ook vaak onregelmatig bloedverlies mee kreeg.. En de nuvaring mag ik ook niet ivm verhoogd risico op trombose..
Ik ga binnenkort voor de koperspiraal. Niet bij iedereen heeft die een effect op de menstruaties. Er is kans dat deze zwaarder worden, maar dat is geen zekerheid
Ik zit met hetzelfde dilemma.. mag geen pillen ivm trombose, geen koperspiraal ivm bloedverdunners... kortom mirena of condooms.. ben bang dat wij aan de condooms moeten, Mirrena heb ik zoveel slechte dingen over gehoord.. zucht
Ik mag zelf ook geen pil meer i.v.m. kans op trombose. In eerste instantie heb ik gekozen voor het koper spiraal. Vanaf het moment van plaatsen heb ik flink gebloed. Na twee weken kwam deze spiraal er vanzelf uitzettten. Daarna heb ik gekozen voor de Mirena spiraal. In de eerste maanden wel regelmatig bloedverlies, maar nu na vijf maanden bloed ik amper nog. Misschien één keer in de maand een dagje en zou ik afkunnen met een inlegkruisje. Bevalt mij super, alleen gaat hij er hier binnenkort wel weer uit. Wij hebben namelijk besloten om toch nog voor een derde kindje te gaan.
Ja koper spiraal durf ik dus niet omdat ik al zo heftig menstrueer misschien word het minder maar misschien ook niet. En zie het niet zitten om nog langer als 7 dagen ongesteld te zijn. Ik heb na de bevalling de mirena laten plaatsen en dus 6 mnd nonstop gevloeid toen nog een maand de pil erbij en vloeide nog plus migraine aanvallen. Daarom heb ik hem er uit laten halen ik werd er knettergek van. Maar ik moet nu sowieso mn lijf een half jaar rust gunnen van de gyn en denk dat ik dan toch de mirena weer ga proberen.
Ik heb een koperspiraal en ben wel wat heftiger gaan bloeden. Maar het is niet langer dan 7 dagen gaan duren ook. Heb een normaal cyclus. Volgensmij gebeurd het ook niet zo snel bij koperspiraal dat je weken achtereen bloedingen hebt. Je menstruatie kan in die week idd heftiger zijn. Ik heb dat vooral de 2e dag. Eerste maanden was dat wennen maar nu is het echt een stuk minder en ook weinig buikkrampen meer. Merk er niks meer van. Het blijft een moeilijke keuze en de reacties zijn zo persoonlijk.
waarom mag je geen koperspiraal ivm bloedverdunners? ik heb hem gewoon tijdens mijn bloedverdunners bij de gyneacoloog laten plaatsen, ging prima. ook geen hormonen prima ding! iets heftiger bloedverlies tijdens menstruatie, maar niet tussen tijds ofzo. on toppic, ik zou de koperspiraal proberen, mocht dat ook niets zijn, dan toch weer de mirena proberen. misschien de borstvoedingspil cerazette...die heeft ook andere hormonen. het blijft lastig, en idd condooms is nogal een dure hobby
Je hebt zowel slechte als goeie verhalen. Mijn vriendin heeft haar derde laten plaatsen alweer en die word 5 jaar niet ongesteld
Ik had de gynefix koperspiraal. Geen heftigere menstruaties. Nergens last van, nu hij er uit is merk ik geen verschil.
Mijn gyn is tegen de koperspiraa ivm het vaak verhoogde bloedverlies, ik heb nogal bloedarmoede, dus denk dat dat de reden is. Ga 3 april naar hem toe om de opties te bespreken