Hallo, Ik had eens een vraag: Na 13 jaar de pil te hebben geslikt merk ik nu nadat ik gestopt was en nu zwanger ben dat ik toch wel wat bijwerkingen heb gehad mbt stemmingswissellingen en weinig zin in om te klussen enz. nu zat ik er aan te denken om na mijn bevalling aan een spiraaltje te beginnen en ik denk aan het hormoon houdend spiraaltje want ik begreep dat die minder hormonen bevat dan de pil. (maar ook info over koper spiraaltje zijn welokm) Wie heeft hier ervaring mee en wil mij hierover informeren? en heb je dan nog last van ongi en in dat dan veel en regelmatig?? Vertel, vertel, vertel. Groetjes en alvast bedankt voor de reacties! Groetejs, Cynthia
Ik ga straks (half 5) naar de huisarts om een Mirena te laten plaatsen. Ik al je op de hoogte houden hoe het gaat.
Ik heb tot 2x toe een spiraaltje gehad, het T-spiraal, geloof ik (geen Mirena in ieder geval). De 2e keer heb ik hem er heel snel uit laten halen, omdat ik echt bijna 7 dagen lang ongesteld was en ook op onregelmatige tijden. Normaal gesproken ben je elke maand ongesteld, dus elke 4 weken. Bij mij kwam het elke keer vroeger, dus ik denk dat ik in totaal wel 14 of 15 keer per jaar ongesteld was. De 1e keer beviel ie me beter, heb ik hem een aantal jaren gehad, maar ook toen was ik best wel lang ongesteld elke keer. Nu na mijn 2e zw heb ik dan ook maar weer de pil genomen, want een spiraal zie ik niet meer zitten. Ook de Mirena niet, want dat geeft volgens mij veel meer hormonen af dan de pil. En bovendien ben je dan (bijna) nooit meer ongesteld en dat lijkt me ook niet gezond. Succes en sterkte met je keuze, meid.
Hij zit er in hoor Het was ff vervelend. De arts moest met een klemmetje mijn baarmoedermond vast pakken en dat deed zeer. Het ging verder heel snel. Ik stond binnen een kwartier weer buiten. Ik heb nog specifiek gevraagd welk hormoon er nou in de mirena zit: progesteron. Deze zorgt er voor dat je baarmoederslijmvlies slecht toegankelijk wordt. En dat de zaadcellen dus niet bij een evt. eitje kunnen komen. Je baarmoederslijmvlies wordt dun en er kan niks innestelen. Dat is het enige hormoon wat er in zit en die wordt in zeer lage dosering elke dag wat afgegeven. En plaatselijk, in je baarmoeder dus. Volgens mijn arts komt normaal gesproken je eigen cyclus weer op gang alleen wordt je nu niet zwanger. Doordat je baarmoederslijmvlies zo dun wordt kan je menstruatie op den duur uitblijven. Is niks ongezonds aan hoor. Er valt immers niets af te stoten (zoals bij een normale ongesteldheid.) Ik ben heel benieuwd hoe die mij gaat bevallen. Ik heb nu wat zeurende buikpijn. Heb een half uur van te voren een brufen genomen. Was verstandig volgens de arts. Ik vloei nu ook ietsje meer (ben op dag 5 van ongi, tijdens ongi inbrengen is makkelijker, staat je bm. nl ietsje open.) Ik ga dus vanavond optijd mijn bed in met een warmwaterzak op mijn buik (gelukkig is het niet meer zo heet.... ) en dan zien we morgen wel weer hoe het dan gaat. Maar tot zover gaat het goed (hij zit er nu anderhalf uur in )
Hi, Ik heb tot januari van dit jaar een mirena spiraaltje gehad. Na bevalling Feb 03 laten plaatsen omdat vanwege hoge bloeddruk pil wordt afgeraden. Het inbrengen was behoorlijk pijnlijk en tevens het eruit halen. Het positieve vond ik dat ik slechts heel licht vloeide tijdens ongi, dus lichamelijk voelde het wel ok. Maar het bleek toch ik veel meer last bleef houden van wisselende stemmingen en totaal bijna geen zin meer had om te klussen. Gevoelsmatig zat het dus mij helemaal fout. Bleek maar al te goed toen het spiraaltje er eenmaal uit was, ben weer een beetje oude ik . Dit is mijn ervaring maar iedereen is natuurlijk anders, maar goed opletten bij jezelf welke veranderingen er eventueel optreden. FF in de gaten houden zou ik zeggen. mama van Nino
Ik heb net jullie reacties over een spiraaltje na de zwangerschap gelezen. Heeft er iemand ervaring met een koperspiraal ? Ik mag vanwege zeer heftig eczeem geen hormoonspiraal of pil. Ik hoor en lees veel verhalen over heftiger ongesteld zijn enzo na het plaatsen van een koperspiraal. En een ander alternatief zonder hormonen is er volgens mij niet
Koperspiraal weet ik niet, maar Mirena heb ik zelf gehad. Qua Migraine en ongi is het ideaal, ik werd op een gegeven moment wel iedere maand ongi, maar vloeide maar een halve dag of zo. Wat overigens geen kwaad kan. Mijn migraine was ook zo goed als verdwenen. Alleen idd ook net zoals de pil minder zin in sex. En het inbrengen was heel pijnlijk, het lukte niet in 1 keer, ze heeft 4 pogingen gewaagd. Achteraf bleek hij ook nog scheef te hebben gezeten al die jaren, en dat verklaart dus dat ik hem altijd voelde zitten.
Toevallig dat ik het hier gisteravond ook met mijn man over had om na de bevalling een spiraaltje te nemen.. dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere meiden! Gr. Niki
ik heb het spiraaltje van september tot juli (gister is die er uit gehaalt) gehad. het inbrengen deed verschrikkelijk veel pijn. heb 2 dagen last van mijn buik gehad. maar ik had in die maanden geen ongi. het eruit halen deed bij mij geen pijn alleen toen hij er uit was had ik 1 minuut ff last van mijn onderbuik.