Hoi Verloskundigen, Ik had een vraagje. Ik en mijn man willen graag dit jaar met de auto naar Turkije, maar omdat we bezig zijn met zwanger worden, twijfelen we erg. We moeten snel een keuze maken, zodat we nog optijd vliegtickets kunnen regelen. Het duurt 2 a 2.5 dag om met de auto te reizen. Ik heb via mensen gehoord dat het niet verstandig is om zwanger met de auto te reizen omdat de auto constant beweegt waardoor je eventueel een MK kan krijgen. Klopt dit? We gaan in Juli op vakantie. Als ik deze maand zwanger ben, dan ben ik 4 maanden zwanger als we weggaan. En anders 3 < maanden. En er is een mogelijkheid voor mij om achter in de auto te liggen zodat ik niet constant hoef te zitten. Wat zouden jullie ons advieseren?
Hoi Seker, een autorit van 3 dagen heeft geen invloed op het krijgen van een miskraam. Je mag gerust autorijden/meerijden. Een vruchtje kan dit goed hebben, alleen kun je zelf wat eerder last hebben van je bips en je heupen, zodat je bijvoorbeeld om het uur even moet stoppen om te lopen. Maar het kan dus best. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik hoef me dus nergens meer zorgen over te maken Groetjes, Seker