Verzakte spiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kache, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb nu 2 jaar koperspiraal. Ik heb nu een half jaartje een piepklein beetje bloedverlies in vorm van roze afscheiding op dag 10 van mijn cyclus, heb daar eigenlijk niet zoveel bij gedacht.
    Vorige cyclus was het echt een dag bloederig slijm, dat ik dacht, hmmm... Eens in de gaten houden. Maar verder eigenlijk niets bijzonders gebeurd, gewoon op verwacht moment ongesteld geworden en alles zoals 'het hoort'.
    Tot dag 10 van deze cyclus. Weer bloedverlies, maar nu duidelijk meer (helderrood) en ook menstruatiepijn. Sindsdien voel ik me niet zo fit. Met vlagen een beetje misselijk, opgeblazen, buikpijn, rugpijn, hoofdpijn. Eigenlijk precies zoals ik me voel rondom menstruatie :confused: (maar ja, ben net ongesteld geweest!). Had 2 dgn geen bloedverlies gehad, maar gisteren (dag 16) weer opnieuw roze afscheiding en bloederig slijm. Klachten nemen toe, heb gisteren en vandaag pijnstillers genomen voor de pijn.

Ben gisteren bij huisarts geweest die niets bijzonders kon vinden, behalve dan dat ze opmerkte dat er 'lange draadjes' van de spiraal te zien waren. Kan volgende week vrijdag terecht bij gynaecoloog voor echo. Dus tja, ik kan nu niet zo veel dan afwachten, maar ik voel me gewoon redelijk blegh...

En jullie kunnen ook niets hiermee :oops::rolleyes:, maar ik moest het even kwijt!

2. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Same here, alleen op den duur kwam het hele ding eruit, voelde ik het steeltje zitten uit mn bmm.. Was blij dat ik in mn hoofd al lichtelijk voorbereid was door de lange draadjes, en daarbij een mogelijke zwangerschap (die wel gewenst was maar nog niet gepland)..
    Hier t-safe, en jij? Wat heftig zeg, zie dat je eerder zwanger geweest bent met een spiraal!

3. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ik had het tegenover gestelde, die van mij was helemaal omhoog geschoten en is ruim een maand onvindbaar geweest. Gelukkig een doorgewinterde gyn. getroffen die hem er alsnog uit kreeg. Maar ook ik ben door de spiraal heen zwanger geweest, wat uitliep op een miskraam na ca. 5 weken.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja, een T-safe o_O. Heb idd al eens eerder een verzakte koperspiraal gehad, met een ongeplande zwangerschap (en miskraam...), maar dat was een ander merk dat minder betrouwbaar zou zijn dan de T-safe...
    Ik heb ook voor zekerheid vorige week op dag 10 een testje gedaan toen het bloeden en pijn begon, ik ben aardig paranoïde sinds die ene keer ;)... (maar was negatief).

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij gyn geweest.
    Spiraal zat keurig op de plek, maar blijk een cyste op eierstok te hebben die de klachten kan verklaren. Na mijn volgende menstruatie terugkomen om te kijken of cyste (en klachten) weg zijn...
    Nog even afwachten dus :rolleyes:.
    (ben in ieder geval wel opgelucht dat spiraal zijn werk nog goed kan doen :thumup:)

6. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Weet je ook hoe groot de cycte is? Ik had er 2 jaar geleden twee van samen 12 cm doorsnee en die zijn weggehaald. Ook omdat ik niet meer kon paardrijden daardoor, deed teveel pijn. Ik heb er nu ook weer een, maar die is zo klein dat ze voor alsnog zoiets hebben van laat maar lekker zitten, tot na een zwangerschap dan gaan we nog eens kijken.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Klein, ik geloof 2,5 cm, gyn gaat ook uit van een persisterend follikel, die dus met menstruatie moet verdwijnen. Ik zit nu op cyclusdag 26, dus nog max een weekje wachten als het goed is...

8. Elletje

Elletje Fanatiek lid

2,5 is inderdaad niet extreem groot, zal wel weg zijn na je menstruatie.

Deel Deze Pagina