Spiraaltje plaatsen bij een gekantelde baarmoeder. Ervaringen ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kaatje85, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een fors gekantelde baarmoeder en het plaatsen was daardoor wel een probleem. De eerste poging was bij de huisarts en deze heeft het na 20 minuten opgegeven. Poging twee bij de gynaecoloog en deze is 10 minuten bezig geweest met als resultaat dat die naar een maand eruit kon, omdat hij niet goed zat. Poging drie door de oppergynaecoloog in 15 minuten en ook deze moest er weer uit. Poging 4 met een cameraatje erbij (hysteroscopie) en binnen 5 minuten zat het spiraal goed. De eerste drie keren waren erg pijnlijk (maar er zijn ergere dingen), omdat ze constant tegen de baarmoederwand aanknalde en het bochtje niet konden halen, maar desondanks ben ik voor poging 4 gegaan en ik ben er uiteindelijk erg blij mee geweest. Ik had dan ook de keus tussen condooms, koperspiraal en geheelonthouding ;).

Het plaatsen schijnt na een bevalling veel minder pijnlijk te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als het maar voor 1 jaar zou zijn, dan doen de meeste artsen het ook liever niet, heb ik begrepen. Mijn HA zei ook dat als ik binnen 1 of 2 jaar voor een tweede zou willen gaan, ze liever een andere oplossing zou zoeken voor me, omdat het anders gewoon zonde is, zowel van het spiraal zelf als van de tijd die je vaak toch kwijt ben voordat je er echt profijt van hebt.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties :)
    Gister zover dat ik de kids een dag niet had dus dacht, mooi kan ik naar de HA. hadden ze staking.Volgende week weer een nieuwe poging dus.

4. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik heb ook een gekantelde baarmoeder,en afgelopen Juni een spiraaltje laten plaatsen.
    Het was geen probleem en was heel snel klaar.Vond het ook niet pijnlijk.
    De eerste weken wat licht gevloeid maar inmiddels helemaal niet meer.

Deel Deze Pagina