Ik zit te twijfelen tussen een mirena spiraaltje en een implanon. Ik wil graag weten wat jullie hebben en wat je de voor- en nadelen ervan vind. Of als je één van beide hebt gehad wat je ervaringen ermee zijn. Ook als je iets anders gebruikt wil ik graag je ervaringen horen. Ik was eerst aan de pil maar die vergat ik altijd dus dat is geen optie. Alvast bedankt!
Ik heb de mirena en deze bevalt heel erg goed, ik heb een enkele keer minimaal bloedverlies gehad. Mijn vriendin heeft de implanon en zij vond deze niet prettig, zij had ongeveer twee van de vier weken bruinverlies, erg vervelend. Succes met kiezen. Groetjes Senna
Ik had ook dezelfde twee opties.. De Mirena, er lijkt wel een commerciele actie aan vast te zitten. Want iedereen advisseert het nu. Plaatsing was niet echt een lolletje (daar was ik ook bang voor) maar dat vergeet je snel weer. Verder heb ik hoop dingen gehoord/gelezen van de negatieve dingen (bijwerkingen), maar ik heb er eigenlijk geen last van. Implanon, leek mij ook super. Maar mijn huisarts die keek me erg bedenkelijk aan toen ik er over begon. Hij heeft 2 jaar bij de afdeling gyn gelopen en was zeer ervaren met mirena plaatsing, maar met Implanon dus niet! Dat wilde hij dus ook echt niet zelf doen, en je moet ook maar een arts weten te vinden die het doet (die er ook ervaring mee heeft). En omdat je bij de mirena minder tot zelfs niet meer menstrueert... leek me dit wel interessant. Ervaring dus alleen met de mirena.
ik heb jaren geleden mirena spiraal gehad ik vond hem super na het zetten nog een aantal dagen ongi geweest en daarna 6 maanden niet meer (toen ging hij er weer uit) het is bij iedereen wel verschillend maar omdat hij lichtelijk hormoon afgeeft heb je kans dat je niet meer ongi word of een heel stuk lichter als normaal en inplanon raadde onze huisarts af
ik heb de mirena 2 januari laten plaatsen, was idd geeeeeen lolletje! ben het ook nog niet vergeten heb sindsdien bruinverlies (dus al bijna een maand nu) Ik moet vanmiddag terug naar de huisarts die hem heeft geplaatst voor controle om te kijken of hij wel goed zit ivm met het langdurige bloedverlies. en dan mag ik weer die "fijne" eendebek ervaren......... pfff, als ik alles van te voren had geweten had ik het niet gedaan, maar misschien denk ik daar over een paar maanden wel anders over als mijn lijf gewend is.. ik geef nog bv dus implanon was voor mij geen optie...
mijn huisarts zei dat implanon ook met bv kon, ik geef namelijk ook nog bv, als het niet kan is de keuze namelijk snel gemaakt
ik heb ff zitten googelen, de ene site zegt dat het wel kan icm bv en de andere niet... Ik weet iig dat de mirena bij mij gelukkig geen effect heeft gehad op mijn productie. Ik moet trouwens naar het zh voor een eco om te controleren of hij nog goed zit, dus niks geen eendebek... pffffff....
Ik had ook de Mirena en zodra t kan gaat die er ook weer in Het plaatsen en verwijderen vond ik persoonlijk niks voorstellen. Heb m 2,5 jaar gehad en al die tijd niet ongi geworden...zalig! Heb gewoon teveel negatieve dingen gehoord over de implanon en zou t echt niet aan durven
haaj Ik heb de Mirena nu drie jaar, ben erg tevreden, hoewel er wat voor-en nadelen zijn. Ik was totaal verrast dat de plaatsing zo naar was. Vriendin van mij fietste vrolijk door naar haar werkt, ik vond de plaatsing erg pijnlijk en lag daarna de rest van de dag te kreperen op de bank. Ik vergat de pil niet vaak, maar vond het wel stressen dat je het niet mag vergeten. Zeker omdat ik een latrelatie had toendertijd en die pil steeds meeverhuisde (waar istie?!). Heb een poosje de Nuvaring gehad. Beviel prima, maar die moet je ook niet vergeten te plaatsen en te verwijderen. Heel relaxed om nu nergens meer om te hoeven denken! Dit vind ik een heel groot voordeel nadeel is dat m'n ongesteldheid compleet onvoorspelbaar is. Soms 3 keer per maand een paar dagen, dan weer een maand niks, dan weer 10 dagen achter elkaar. Ik ben niet 1 van de gelukkigen die helemaal niet meer ongesteld is. Maar- voordeel- als ik dan ongesteld ben stelt de hoeveelheid geen ene moer voor. Inlegkruisje, zeg maar. Of hoogstens een Libresse stringmaandverbandje. Dus ik weet al niet meer wat een tampon is Nadeeltje: ik had nooit menstruatieklachten. Nu wel altijd pijnlijke borsten net voorafgaand en tijdens het bloedverlies(je). Maar voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen. Mijn huisarts is erg ervaren in het plaatsen van de Mirena en niet in het plaatsen van de Implanon. Ze zei dat toch regelmatig vrouwen zwanger raken door het verkeerd plaatsen. Dus toen werd het de Mirena.
ik heb zelf implanon gehad en zou het geen tweede keer laten zetten... op zich werkte het heel goed...ik ben niet zwanger geworden toen Het enige wat ik niet fijn vond is dat ik na 1,5 ineens ongesteld werd...en na 2 jaar soms 2/3 weken ongesteld was...een beetje is heus niet erg...maar zo lang is niet fijn! Maar ik moet erbij zeggen dat dat niet bij iedereen is...mijn zus heeft m ook gehad en die heeft nergens last van gehad!