Goedemorgen dames, Ik gebruik de microgynon 30...en ik heb in dit forum even een beetje zitten lezen en kwam wel wat berichten tegen dat veel mensen door deze pil heen zwanger zijn geworden.... Ik zit momenteel ook met deze vraag...want ik voel me zo raar. Ik heb nu sinds (ongeveer) 3 a 4 weken van het volgende last: - een heel raar gevoel in me buik - sinds een week hele rare prikjes in me buik aan de linkerkant en rechterkant - zo af en toe hele rare hoofdpijn (een beetje zeurderig, maar zet niet door) - af en toe misselijk - heb soort spierpijn gehad in mijn buik in een V vorm, vanaf de venusheuvel in een V vorm naar boven (terwijl ik niks heb gedaan) - eergisteren had ik het gevoel of mijn buikspieren aangetrokken werden - in het begin heel erg last gehad van veel wit verlies - urine beetje troebel Ik heb nog wel last van meer dingen, maar dit valt mij het meeste op. Ik ben nu sinds vrijdag gestopt en sindsdien heb ik last van heel veel bruinverluis en af en toe wat helder rood. Ik ben niet ongesteld zoals ik gewent ben zeg maar. Nu heb ik vorige week een paar keer een test gedaan. Bij de Etos test kwam 2 keer een heel raar en heel dun lijntje, de Kruidvat (2 voor 5 euro) kwam negatief uit. Door deze testen weet ik ook niet zo goed meer wat ik moet denken. Want voor de dames die door deze pil heen zwanger zijn geworden: waar hadden jullie last van? Ik hoop op wat meer antwoorden Groetjes Cyntje1988
Ik ben 2 x door de pil heen zwanger geraakt (microgynon 30 beide keren). Bij de eerste had ik geen symptomen, maar m'n ongi bleef uit. Bij de tweede ook niet echt symptomen, alleen liep m'n melkproductie (ik geef bv) van de ene op de andere dag gigantisch terug. Naar de ha gegaan en die vroeg ik misschien zwanger kon zijn. Ik dacht eigenlijk van niet, maar ik heb toch maar een testje gedaan, en idd ik was zwanger. Van de symptomen die jij noemt herken ik er heel veel niet, alleen de misselijkheid en hoofdpijn. Maar iedereen heeft andere symptomen, dus het kan wel met een eventuele zwangerschap te maken hebben. De testen van de etos heb ik geen ervaring mee, maar die van het kruidvat zijn over het algemeen heel betrouwbaar. Ik zou als ik jou was een digitale test van ClearBlue doen, daar staat meteen "zwanger" of "niet zwanger" op, en die zijn ook erg betrouwbaar. Dan heb je in ieder geval zekerheid.
Ik ben ook door de pil heen (ook microgynon 30) zwanger geraakt van mijn jongste. Ik moest op vrijdag ongesteld worden, maar het was nogal een druk weekend en ik stond er niet echt bij stil. Op zondag zaten we in de auto onderweg naar huis en ik voelde me misselijk, maar niet zoals bij wagenziekte of zo, gewoon anders misselijk. Ineens realiseerde ik me dat ik mij precies zo voelde toen ik zwanger was van de oudste en direct daarop realiseerde ik me dat ik al 2 dagen overtijd was. Het enige waaraan ik dus merkte dat ik toch zwanger was, was het feit dat ik misselijk was (en natuurlijk dat ik overtijd was, maar dat was pas NADAT ik mij realiseerde dat ik misselijk was).
Hoi, Ik slik dan geen pil, maar ik gebruik de nuvaring sinds 3 maanden. Ik heb echter wel hetzelfde probleem, ik ben een beetje bang dat ik toch zwanger ben geraakt. Op 5 juni had ik namelijk klachtjes die me bekend voorkwamen van een eisprong, zoals zeurende buikpijn en even steekjes en gevoelige/pijnlijke borsten. Op 10 juni had ik weer een zeurende buikpijn en wat pijn rondom mijn navel. Later las ik dat volgens de calculator de innesteling op die dag zou kunnen zijn. Sinds woensdag heb ik last van vermoeidheid. Gisteren en vandaag ben ik vanaf halverwege de middag misselijk tot 's avonds als ik ga slapen. Ook heb ik last van hoofdpijn, maagzuur en boertjes laten. En wat buikpijn alsof ik ongesteld moet gaan worden, maar dat zou pas over 1 a 1,5 week zijn. Hoe lang gebruik je die pil al? Ben je een tijdje geleden misselijk geweest of last van diarree dat de pil niet goed gewerkt heeft? Meestal zeggen ze dat je pas kan testen rond de dag dat je ongesteld zou moeten worden, dus misschien dat je te vroeg was met testen? Misschien een nieuwe test doen? Groetjes Saskia
Hallo cyntje ook ik ben ondanks dat ik de microgynon 30 slikte zwanger geraakt. ik had geen rare symtonen, moest alleen heel erg vaak plassen. ow en ik was overtijd, dat is nog noooit bij mij gebeurd dus dat was voor mij de reden om een test te doen die heel duidelijk een plusje aangaf. wat is dat nou met die pillen zeg!!!!! 1 ding weet ik zeker, die gebruik ik straks niet meer, niet dat ik niet blij benhoor dat ik zwanger ben begrijp me niet verkeerd maar het was toch even een shock en ik weet dat we het straks niet aankunnen om binnen een korte tijd nog een kind te krijgen.(financieel gezien)
dames ik zit ook met een zelfde probleem wij hebben net besloten om niet voor een volgend kindje te gaan maar ben eind mei ongi geweest althans dat dacht ik ben er nu niet meer zo zeker van aangezien het maar net 1 dag helder rood verlies was ben het normaal gezien toch wel wat langer minstens 2 a 3 dagen toch ben ik na die ongesteld heid die dinsdag(was in pinksterweekend ongi geworden) erop de pil gaan halen en ben ik gelijk begonnen ermee ook microgynon 30 volgens de arts zou de pil nog niet veilig zijn aangezien ik op de eerste dag van de menstruatie moest beginnen nu zit ik op nog 10 dagen de pil en heb heel veel witverlies echt veel normal heb ik het weinig tot helemaal niet al een paar dagen erg veel last van lage rugpijn zo erg dat ik bijna niet mijn bed uit kan zonder hulp erge hoofdpijn gehad een paar dagen terug ik weet het niet meer een kindje zou ondanks onze beslissing wel gewoon welkom zijn maar ik weet dus niet of ik al zwanger was voor ik aan de pil begon tijdens de pil lijkt me namelijk sterk we hebben enkel voor de vruchtbare dagen seks gehad niet tijdens en kan die pil dan geen kwaad voor een eventueel kindje help please
Je kan maar 1 ding doen dan Gemke, en dat is een test halen. Dan weet je meer. Pil kan geen kwaad, ik slikte ook de pil toen ik zwanger bleek en ben wel meteen gestopt met slikken toen ik wist dat ik zwanger was.
Gemke, ik heb dus hetzelfde probleem, alleen gebruik ik de Nuvaring. Ik ben nu met de 3e cyclus bezig en ik heb het idee dat ik toch een eisprong heb gehad. Op vrijdag 5 juni had ik namelijk klachtjes die ik normaal tijdens mijn eisprong had en als ik ga tellen vanaf de 1e dag van mijn ongesteldheid dan was dit op dag 13 van mijn cyclus. Op woensdag 10 juni, 5 dagen later, had ik een zeurende buikpijn en wat krampjes rondom mijn navel. Vanaf donderdag heb ik last van misselijkheid, dit begint halvewege de middag en gaat pas 's avonds laat weg. Ook heb ik een zeurende/brandende buikpijn en ook wat last van mijn onderrug. En ik heb meer last van moeheid. Vrijdag zitten we 14 dagen na mijn vermoedelijke eisprong en dan zou ik het beste kunnen gaan testen. Ik zit te twijfelen om toch 2 a 3 dagen eerder te testen, want als ik zwanger ben dan wil ik die ring eerder eruit halen en beginnen met foliumzuur. Een kindje is bij ons ook wel welkom, want we wilden nog wel een 4e kindje, maar eigenlijk pas over een 1/2 jaar beginnen... Groetjes Saskia
pff ja testje halen makkelijk gezegd durf het etgen mijn vent niet eens te zeggen hahaha die ziet me aankomen ik met mijn twijfels eerst enz ik moet echt nog effe afwachten hoor het vervelende is dat ik hier niet effe snel opd e fiets kan stappen om naar een kv te rijden hier zit alleen een bakker en een slager in de buurt oja en het winkeltje van mijn schoonmoeder maar die heeft ook geen testjes meer en ik denk niet dat de slager of de bakker testjes verkopen hahaha
Ik heb jaren microgynon 30 gebruikt (en soms kreeg ik de varianten van andere merken van de apotheek-> véél last van gehad!!) Ik ben niet door de pil heen zwanger geraakt. Als je twijfelt kun je echt maar één ding doen; testen. Hoe sneller hoe beter. Als je zanger bent en je overweegt het kindje te houden, moet je nu zo snel mogelijk beginnen met het slikken van foliumzuur. Dit kun je ook al doen zolang je twijfelt. Let dan ook op met alcohol enzo.