Ontpillen, wat een drama...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Morgan, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Moet ook even mijn verhaal kwijt hier.
    28 April mijn laatste pil gepakt na 10 jaar microgynon.
    Ben gestopt na de laatste pil in de strip dus keurig ongi geworden zoals het hoort. Eerste 1,5 week nergens last van gehad.

Maar daarna is de ellende begonnen :(
    Eerst werd ik ontzettend boos en geirriteerd, een week lang heb ik iedereen om me heen flink afgebekt.
    Vervolgens kreeg ik last van buikpijn, kippenvel, misselijkheid, totaal uitgeput gevoel, opgezette borsten, kortom, fysiek helemaal van het padje. Zo vreemd ook, de ene dag voel ik me kiplekker en de volgende dag heb ik weer al die klachten. Ook 1 dag erge buikpijn gehad, zo erg dat ik er krom van liep. Maar dat was gelukkig snel over.

Gisteren en eergisteren twee supergoede dagen gehad. Begon net te geloven dat het ergste voorbij is.
    Vannacht is het helaas weer opnieuw begonnen, vreselijke pijn in buik en rug. Gewoon niet te houden zoveel pijn. Dus vanochtend eerst naar de huisarts. Hij zegt dat het door het ontpillen komt en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Pijnstillers gekregen en afwachten.

Tja.... je moet er wat voor over hebben geloof ik ;)
    Hebben jullie dit ook zo heftig meegemaakt en vooral ook zo wisselend, de ene dag je kiplekker voelen en de volgende dag als een wrak op de bank liggen?

2. Troel

Troel Niet meer actief

Hoi Morgan!

Ik herken het ''down'' gevoel erg, ik heb het vlak voor ik ongesteld moet worden.... Dan lijk ik wel depri!! Ik heb dit ook pas sinds ik gestopt ben met de pil (ongeveer 4 mndn)... Ik ben niet te genieten en t andere moment lijkt het weer over te zijn om vervolgens weer terug te komen.. Pfff erg vermoeiend! Vaak erg moe en geen puf! Allemaal sinds t stoppen met de pil. Ben trouwens na 11 jaar gestopt met microginon (huh schrijf ik dat goed? :D) Verder heb ik geen last van t ontpillen zoals jij dat beschrijft!! Succes ermee!

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Zo wat een ellende krijg je over je heen zeg :(
    Ben net gestopt (zie onderschrift) na ruim 10 jaar microgynon. Ik heb twee dagen echt een k*thumeur gehad, net wat jij beschrijft "iedereen om je heen afbekken". Maar dat was echt maar twee dagen en daarna was dat over. Verder heb ik tot nu toe helemaal geen klachten, voel me zelfs beter dan toen ik de pil nog slikte. Fitter, ofzoiets. Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven. Kan misschein ook wel wel psychisch zijn. "Hoera niet meer die rotpil die tegenhoudt wat ik het liefste wil" ofzoiets. Nu nog afwachten wat mn cyclus gaat doen...

Hoop heel erg dat het bij jou snel beter gaat!! Sterkte ermee!! *knuf*

4. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: sinds de pillen van de huisarts beginnen te werken voelde ik me en stuk beter. Heb nu 2 goede dagen gehad, en vandaag de eerste dag weer zonder pillen en ook een goede dag. De pijn in buik en rug blijft aanwezig, maar echt maar heel licht, bijna verwaarloosbaar. Hopelijk blijf het nu zo en is de ellende voorbij. Ben heel benieuwd, misschien was het wel een eisprong of zo en viel dat voor mijn lichaam niet mee na 10 jaar :D

De dagen dat ik me wel goed voel, voel ik me ook beter dan met de pil. Ik heb veel minder stress en veel meer energie. Het is alleen zo rot dat die slechte dagen er tussen zitten hahaha :)

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hmm ik herken het niet echt. Was 13 jaar aan de pil toen ik stopte en voelde me prima. 1 heftige ongesteldheid en toen was ik zwanger :)

6. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    @violetriot: oh, ik ben jaloers!! Zo snel zwanger.. pff...
    Ik ben 6 februari 2011 gestopt met de pil Sinds afgelopen dinsdag m'n 1e menstruatie gehad! Ben het nog steeds... het is best heftig die menstruatie! M'n ontrekkingsbloedingen waren nooit zo erg...

Ik hoop dat ik na deze menstruatie ook zwanger word!! ;)
    Het is alleen moeilijk te berekenen wanneer straks m'n eisprong is, omdat m'n eerste cyclus zo lang heeft geduurt.
    Maar ik denk dat we het de komende tijd gewoon vanaf volgende week vaker gaan doen.... dan heeft het daar in ieder geval niet aan gelegen! :D

En over ONTPILLEN gesproken: m'n kop staat echt vol met kleine pukkeltjes/puistjes!! Ohhh.. niet normaal.. nooit gehad met de pil!! Dat is eigenlijk het enige wat ik eraan merk....:x

7. wonderfull

26 mei 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook veel klachten nadat ik gestopt met met mycrogynon na 7 jaar.
    Sinds April gestopt en ik voel me elke keer ontzettend down en heel erg emotioneel.
    Loop huilend over straat als ik mijn gedachten laat ronddwalen, en heb heel erg de neiging om elke keer boos te zijn op me man, en als hij vraagt wat er is wil ik het er niet over hebben en het liefst alleen zijn.
    Ook heb ik heel erg last van me onderbuik en erge rugpijn ook vaak steken.

Hoelang zou dit ongeveer kunnen duren? ik voel me echt niet lekker in me vel... en me omgeving lijdt er ook onder.

8. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mij gaat het inmiddels nog steeds goed. Dat beurs gevoel in mijn buik blijft een beetje, maar verder voel ik me prima! Zou het ergste voorbij zijn?

@Wonderfull als dit het was bij mij, dan duurde het maar 1 maand. Maar ik heb in het begin ook van die heftige emoties gehad. Overigens niet zo lang, maar twee weken.

9. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Opzich weinig last van kwaaltjes, voel me zelfs denk ik beter dan met pil.
    Heb het idee dat ik vrolijker ben, fitter. Soweiso veel flirteriger naar m'n vriend toe, denk niet dat hij ooit nog weer wil dat ik weer met de pil begin ;)
    Alleen dat zoeken naar je cyclus, ik snap dr helemaal niets van.

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Oh, hoe herkenbaar! hier hetzelfde! :) Had me ingesteld op vervelende ontpil klachten, maar heb tot nu toe eignelijk alleen maar deze leuke gehad! Heb vriendlief ook nog niet horen klagen...;)
    trouwens eergisterenavond wel beetje gevoelige borsten ineens, dus toch wel iets "vervelends". Och, gewoon gevraagd om een voorzichtige borstmassage van vriendlief die maar wat graag gehoor gaf aan dat verzoek. Hoe maak je van klachten iets leuks:D

11. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds gisteren mijn eerste echte (niet die van de pil) menstruatie gekregen na 10 jaar pilgebruik!! :D

Die hevige pijnen die ik gehad heb zijn waarschijnlijk mijn eisprong geweest. En het goede nieuws is dat mijn cyclus dus eigenlijk al direct op gang is gekomen zoals het hoort.

Dus zoals het er nu naar uit ziet is het ontpillen afgelopen maand niet helemaal plezierig verlopen, maar is het ook alles meegevallen, want alles werkt nu alweer zoals het hoort.

Hopelijk verloopt de volgende cyclus minder pijnlijk, afwachten...

12. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo! Ik heb gister mijn pil het raam uit gegooid. Wel middenin de strip, dus ben heel benieuwd wat het met me zal doen. Maar zoals ik hier lees, kan het dus twee kanten opgaan....Voordat ik aan anticonceptie begon was ik altijd zeer onregelmatig met soms cycli van 3 maanden. Komt jullie cyclus een beetje overeen met hoe het ervoor was?

13. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ook hier nu mn eerste menstruatie sinds 10 jaar microgynon. Cyclus was 24 dagen. Lijkt me wat kort, maar ok...
    Weet jammer genoeg niet meer hoelang mn cyclus was voordat ik met de pil begon. Wel regelmatig, maar of dat nu 24 of 30 dagen was, ik weet het echt niet meer. Was ik toen (in mijn tienerjaren) ook echt niet mee bezig.

Helaas had ik voordat ik stopte altijd heel veel buikpijn tijdens de menstruatie. Ben toen ook begonnen met de pil om de pijn wat te verminderen. Had gehoopt dat het nu minder zou zijn, maar helaas pindakaas. Heb er vannacht zelfs wakker van gelegen en lig nu ook plat. Doet echt serieus pijn, hetzelfde als 10 jaar geleden. Ok, dus maar rustig aan vandaag, pijnstillertje erbij en wachten tot het minder wordt...au..

14. me83

me83 Niet meer actief

ik had ook de pil gekregen voor de erge buikpijnen.. na 13 jaar gestopt en me eerste cyclus was 55!! maar nu is alles weer normaal .. veel minder buikpijn dan voor ik aan de pil was.. maar drie dagen ongi.. niet extreem veel ook..

wel meer emotioneel/gerommel in me buik/ darmen/ kattiger voor me ongi/hoger libido/meer eetlust/2kilo afgevallen/spierpijntjes in mijn rug voor ongi/eisprongbuikpijn.

viel me echt mee! maar ja.. je wilt er ook wat moois voor terug toch?we hebben het er allemaal voor over!
    schrijf het hier lekker van je af..

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Tuurlijk heb ik het er voor over, maar jakkes het doet wel flink pijn. Vroeger duurde de ergste pijn 3 dagen, ik hoop dat het nu minder lang duurt. Gelukkig valt het nu netjes in het weekend, haha. Heb ik er op het werk in elk geval geen last van.

Hmm, meer eetlust en 2 kilo afvallen? Dat klinkt eigenlijk als een heerlijke combinatie! Ik ben juist 1,5 kilo aangekomen sinds ik gestopt ben.. mag ik die 1,5 kilo aan jou geven dan? (mag niet mopperen, heb een gezond gewicht gelukkig:cool:)
    Hoger libido heb ik afgelopen weken ook gemerkt, maar of dat nou (nog) meer was vlak voor de menstruatie, volgens mij niet. Meer tijdens eisprong. Alleen maar handig! Op dit moment is libido in elk geval NUL. Hang languit op de bank, nog steeds in mn pyjama, moet me schamen op dit tijdstip. ;) Plaidje over mn buik heen en mezelf zielig voelen. Blij dat vriendlief werken is vandaag!

16. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Als je erg veel menstruatiekrampen hebt, kan je ook van die feminax(?) pillen kopen. Die werken bij mij goed, speciaal voor menstruatiepijn.

17. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Blij om te lezen dat er meer mensen hier last van hebben.. Ben nu 3 maanden gestopt en had nergens last van. Keurig een cyclus van 27 dagen elke keer.. Tot ik opeens 3 dagen geleden weer ongi werdt, dit keer na 21 dagen.

Misselijk, opgezette borsten en vreselijk gevoelige tepels, buikpijn, kramp in darmen en verschrikkelijk moe.
    Lijkt wel of ik depri wordt. Zou van narigheid bijna weer aan de pil beginnen..

@wonderfull mijn omgeving lijdt er ook onder! Ik weet dat ik chagie ben maar kan me dan niet in houden om een snauwen. Had mezelf sterker verwacht! Ook op me werk is het drama.. :(

18. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Even een abbo hihi

19. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels heb ik 3x een natuurlijke menstruatie gehad sinds het stoppen met de pil. Mijn cyclus loopt echt heel precies al vanaf het begin. Dus dat is fijn. Ook heb ik geen last van pijnen of veel bloedverlies. Het is maar een beetje meer dan met de pil.

Ik heb alleen wel een ander probleem voor terug gekregen. Iedere keer ben ik rond de dagen van mijn eisprong totaal uitgeput. Zo erg dat ik me zelfs ziek heb moeten melden op het werk. Zelfs een glas optillen is dan al bijna teveel. Verder geen pijn of andere kwaaltjes. Herkent iemand dit? Het duurt bij mij ongeveer 2 tot 3 dagen en dan is het over.

20. Troel

Troel Niet meer actief

Hoi Morgan,

Ik ben ook erg moe tijdens mijn eisprong, niet zo erg als hoe jij dat hebt! Das wel vervelend zeg! Dat je je zelfs ziek moet melden?! Het is verder wel vrij normaal, moe tijdens je eisprong.... Ik droom dan ook vreselijk druk en chaotisch!

Deel Deze Pagina