Ik heb een week of 4-5 geleden de Mirena spiraal laten zetten na de geboorte van ons meisje. Echter.....ik ben vanaf die dag maar blijven bloeden!! Niet zo heftig als tijdens mijn normale menstruatie maar wel élke dag! Dus nu al meer dan een maand. Ook blijf ik steeds een soort menstruatieachtige pijn houden. Gaat dit nog een keer weg?? Als ik maar blijf bloeden dan zie ik er toch weinig heil in hoor...de gyn had mij juist verteld dat sommige vrouwen helemaal geen bloedingen meer krijgen. Zijn er meer vrouwen die dit gehad hebben en waarbij dit toch is weg gegaan?
Geen positieve ervaring helaas. Ik had dit ook. Heb het 1.5 jaar volgehouden. Toen mirena laten verwijderen en nu weer aan de pil. Soms was het bloeden een paar dagen weg en dan was het er weer. Liep continu met maandverband rond met de angst om door te lekken. Nee, geen pretje. Ben over gelukkig met de pil nu. Overigens had ik er ook zware migraine van...
Ja hoor: ik! Ik heb 3 maanden lang (in meer of mindere mate) gevloeid, soms rood, soms bruin. Maar na die eerste 3 maanden ben ik nauwelijks nog ongesteld, erg fijn!! Dus heb nog even geduld, zou ik zeggen.
Ik heb m begin februari laten zetten, inmiddels 3,5 maand geleden.. De eerste 3 maanden iedere dag gevloeid, zeker de eerste 6 a 7 weken veel met veel krampen, huisarts adviseerde me nog even door te zetten.. Werd met 8 weken minder, wel nog elke dag.. Na 3 maanden niets meer.. Heb wel soms nog krampen en verlies wat meer slijm maar het gaat steeds beter! Vind het fijn dat ik nergens aan hoef te denken en ik toch beschermd ben. Advies: nog even doorzetten!
Ik denk er soms aan om een spiraaltje te zetten (altijd condoom vind ik niet echt fijn...) maar door zulke verhalen twijfel ik... Ik had vroeger al een heftige en héél pijnlijke ongesteldheid (vond bevallingspijn letterlijk hetzelfde), ik lees soms dat de pijn daarna nog best flink kan zijn met een spiraal... is dat zo? Ik geef bv en wil eigenlijk niks met hormonen, maar als ik denk dat ik nog maanden condooms moet gebruiken word ik ook niet superhappy
Hier ook een spiraal laten zetten, na het zetten 2 weken gebloed.... 4 weken daarna ongesteld geworden :S En nu (is alweer 2/3 weken geleden dat ik m'n menstruatie heb gehad) maar nog steeds slijm/donkerbloed verlies.... erg vreemd!
Ik heb hem 4 jaar geleden ook laten zetten door ha, en had toen ook vanaf dag 1 bloed, dit heb ik 4 maanden volgehouden en toen heb ik hem laten verwijderen. Nu toch weer voor de mirena gekozen, laten zetten in het zkh en nu gaat het beter, minder bloed verlies. Wel is mij verteld dat bloedverlies heel normaal is. En het kan echt wel een aantal maanden duren voordat het over is. Ik had zelf na 2 weken in 1x mega veel bloed en ook echte hele dikke stolsels, nog erger bloedverlies dan na de bevaling, heb ik laten controleren maar ook dit schijnt vrij normaal te zijn...... ik maak gewoon erg veel vruchbaarslijm aan en dat moest allemaal weer weg............. Waar heb jij hem laten zetten bij twijfel even na ha of gyn bellen.
Een vriendin van mij blijft ook maar bloeden met de spiraal.... Ben blij dat ik toch maar weer voor de pil ben gegaan...
Ik zit er ook aan te denken om een spiraaltje te nemen.. maar als ik dit zo hoor... zijn er ook nog meiden met goede ervaringen vanaf t begin?
Ongeveer 3 a 4 maanden na bevalling laten plaatsen. Tijdens menstruatie geplaatst ( kunnen ze er 'goed' bij) toen nog bijna 2 mnd wel gevloeit, wisselend qua hoeveelheid (vooral inlegkruisje hoeveelheid) Stond toen wel op het punt om m te verwijderen ivm vakantie ed. Na die 2 mnd geen bloed meer gezien en verder geen klachten voor 2 jaar! Toen laten verwijderen ivm kinderwens. Supergoed bevallen dus! Nu een beebje van 5 weekjes en zonder twijfel straks weer de mirena!
Hier ook een spiraaltje laten zetten toen mijn meisje ongeveer 3 maanden was. Gelijk gaan bloeden en dat is ongeveer 5 maanden doorgegaan elke dag...wel een beetje, maar toch vloeien. Ik was er zo klaar mee (ook al een paar keer bij dokter geweest en die adviseerde toch ff door te zetten) dat ik hem echt weg wou laten halen. Maar toen kreeg ik een vervangster en die gaf aan om een pil voor 2 maanden te gebruiken. Daar ben ik nu een week vanaf..ik kon een soort van onttrekkings bloeding krijgen, daar zit ik nu zo'n beetje in. Als ik over een maand nog aan het vloeien ben, dan is het klaar en ga ik lekker weer aan de pil.
ik heb ook na het plaatsen zeker 6 weken gebloed, niet veel...maar toch....en die menstruatiekrampen had ik ook...nog een x terug geweest om de touwtjes korter te laten knippen want mijn man bezeerde zich eraan... (ennnn weg moment...)al met al wel een half jaar "onderweg" geweest voordat ie lekker zat (of hoe zeg je dat). IK werd na ongeveer een jaar niet meer ongesteld, ideaal! en na 4,5 jaar heb ik m eruit laten halen...in het begin was het dus even niet zo prettig maar heb er wel 4 jaar "plezier" van gehad!
Ik heb nu 2 keer een spiraaltje gehad zonder problemen ! Na plaatsen hooguit een paar dagen bloedverlies, daarna nog 5a6 keer ongesteld geweest maar dit werd steeds minder en daarna helemaal niets meer ideaal ! Zodra het kan laat ik hem weer plaatsen