Hallo allemaal, Ik maak me een beetje zorgen! Afgelopen vrijdag (1-6) heb ik tijdens een vrijpartij de nuvaring even verwijderd, ik kwam er 5 uur later achter dat ik vergeten was om hem terug te plaatsen. Toen ik het merkte heb ik hem meteen teruggeplaatst, maar de ring mag maximaal 3 uur uit de vagina verwijderd worden. Nu voel ik me de afgelopen dagen anders als anders: opgezette buik, pijnlijke borsten, af en toe misselijk etc. Zwangerschapskwaaltjes dus eigenlijk. Het lijkt me stug dat ik zwanger ben geraakt, maar ik wil het graag zeker weten. Aankomende woensdag (13-6) begint mijn ringvrije week, mijn menstruatie begint dan altijd op zaterdag (nu dus 16-6 als het goed is). Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen? Kan dat nu al of moet ik wachten tot na zaterdag 16-6? En hoe lang moet ik daarna nog wachten? Kan iemand mij hiermee helpen? Liefs, Essy
hey meid Als ik jou was zou ik wachten totdat ik mijn regels zou moeten hebben...gebeurt dit niet dan kan je de dag nadien al om een test gaan, maar ik weet niet of nu testen veel zin heeft. Alvast veel geluk! Groetjes Stephanie
Hey, Bedankt voor je reactie! Ik dacht dat zelf ook al, maar wilde toch even checken of het echt niet eerder kon...Maar dan wacht ik maar gewoon volgende week zaterdag af, ik heb mijn menstruatie altijd zaterdag nadat de ring verwijderd is. Als ik hem dan niet krijg, ga ik zondag of maandag maar ff een test doen! Ik laat nog wel ff weten hoe het afgelopen is! Greets, Essy
toevallig ben ik net bij de ha geweest om me te laten adviseren over het spiraaltje en de nuvaring.. hij raadde me de nuvaring af omdat die niet helemaal veilig was volgens hem. ben benieuwd.. laat je wat weten?
Nuvaring niet helemaal veilig? Ik heb hem ruim 3,5 jaar met veel 'plezier' gebruikt. Menstruatie was minimaal door dat ding, weinig omkijken naar en toen ik stopte met die ring was ik in no time zwanger. En dat hoor ik van de meesten die dat ding gebruiken. Ik hoor juist veel meer negatieve verhalen over het mirena spiraaltje. Ben dus benieuwd op welke ervaringen, feiten of onderzoeken jouw huisarts deze uitspraken doet....
Dat weet ik natuurlijk niet, waarschijnlijk zal het zoals met alles per persoon en per ha verschillen. ik ga alleen uit van wat hij zegt. Hij liet me in zijn gynacologieboek verschillende percentages zien en de nuvaring had samen met implanon hoge % van vrouwen die toch zwanger waren geworden. zelf denk ik dat het komt door onjuist gebruik, en aangezien ik naar hem toeging omdat ik slordig werd met de pil denk ik dat hij daarom die uitspraak heeft gedaan. dat is dan logisch toch?
Grappig mijn huisarts zegt dus dat de NUVA ring net zo veilig is als een pil en zelfs gezonder omdat je minder hormonen binnen krijgt. Ik lees overigens ook alleen maar positieve reacties. Ben dus ook erg benieuwd waar je HA het vandaan heeft ..... Overigens vergat ik ook altijd mijn pil en bij mij werd het dus aangeraden omdat je de nuva ring 1x inbrengt en er verder niet aan hoeft te denken. Veel veiliger dus denk ik
Ik gebruik nuvaring al bijna van het begin dat het bestond, denk 7 jaar nu? Ik ben nog nooit zwanger geweest tot nu toe. Ik haal hem er nooit uit om te vrijen want ik of mijn vriend voelen hem toch niet zitten. Ik heb ook mijn maandstonden minder en niet meer zo vaak last van pijnlijke maandstonden trouwens. Over het spiraal heb ik idd ook al verhalen gehoord dat je wel zwanger kunt worden... Ik ben heel erg tevreden over nuvaring! Van de pil kreeg ik migraine vandaar mijn keuze om in der tijd over te schakelen.
Ja weet je wat ik zit te denken... Nuvaring is minder sterk van hormonen en daarom misschien minder veilig voor vrouwen die heeeeeeeeel vrachtbaar zijn? Toen ik de pil nam was dat een hele lichte vorm, van die zwaardere werd ik namelijk heel erg ziek! Maar er zijn mensen die wel een hele zware nodig hebben, misschien is dan nuvaring niet sterk genoeg? De wonderen zijn de wereld niet uit zeggen ze hier, alles kan! Mijn moeder heeft volgens haar de pil nooit vergeten en heeft mij gekregen en na 7 jaar mijn zus. En ze heeft nooit kwaaltjes gehad... Heb ik daarom misschien extra bang?
Hoewel na de bevruchting `vrachtbaar` ook wel van toepassing is ik denk dat je gelijk hebt, het maakt ook niet zoveel uit. waarschijnlijk zal de tevredenheid en betrouwbaarheid van een voorbehoedsmiddel pp (en per ha) verschillen.
Nuvaring is niet heel licht qua hormonen. Maar het geeft geleidelijk aan hormonen, af. De pil neem je eens in de 24 uur in. Dan neem je in 1 keer een vracht aan hormonen tot je. Als je op dat moment diaree hebt of je kotst hem uit dan heb je dus gelijk niets meer in je lichaam. De nuvaring geeft 24 uur per dag hormonen af, steeds een beetje. Daardoor heb je minder stemmingswisselingen en is het dus niet link met een buikgriep. Wil je een echt veilig voorbehoedsmiddel hebben, dan moet je niet sexen Verder kan het overal een keer mis gaan. Alleen hoor je de verhalen waar het mis gaat 10 x vaker dan de verhalen dat het goed gaat. Omdat we verwachten dat het goed gaat, dus we letten er niet op hoe vaak het goed gaat.
De pil slik je en gaat via de lever ( volgens mij was het die haha) en die breekt een aantal hormonen af vandaar dat een pil meer hormomen bevat dan de nuvaring want die geeft de hormomen m,eteen aan de baarmoeder en er worden geen hormonen afgebroken. Dit heeft mijn dokter zo uitgelegd.