vraagje aan de dames die pco hebben. momenteel gebruiken we nog steeds condooms omdat ik eingelijk geen pil oid wil gaan gebruiken. maar ja die condooms altijd is ook niet je van het. wat zouden jullie doen,gewoon helemaal niks gebruiken en maar afwachten wat er gaat gebeuren? of zouden jullie het op zeker willen spelen en een anticonceptie gebruiken. vertel er nog ff bij dat ik nadat ik gestopt was met de pil,bijna een jaar niet ongesteld geworden ben,(pco werd vastgesteld)toen moest dat opgewekt worden met primolut.daarna clomid gebruikt en toen gelijk zwanger geworden. geef nu nog steeds bv en ben nog niet ongesteld geworden
Je zegt er niet bij hoe je tegen een tweede kindje aankijkt? Zouden jullie binnen enkele maanden graag een tweede hebben, binnen enkele jaren of helemaal niet?
Durf je de gok te nemen of niet, dat is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden. Een verhaaltje uit naaste omgeving: een kennis van me heeft ook PCO en heeft inmiddels 2 kinderen. Omdat het gezinnetje compleet is, is haar man gesteriliseerd. Voor haar dus geen pil (meer). Niet lang geleden kreeg ze een verzakking, haar baarmoedermond kwam bijna haar vagina uit. De reden? doordat ze niet menstrueerde is haar baarmoederslijmvlies alsmaar dikker geworden en ook zwaarder. Pas toen ze tabletten kreeg om een menstruatie op te wekken, ging de verzakking ook weer weg (wel heel heftig ongesteld geworden) Wanneer je de pil gebruikt, raak je en niet zwanger, en je baarmoeder zal niet te "zwaar" worden. Groet van Kiki PS het is maar 1 voorbeeld wat ik noem, maar overleg anders eens met je gyn/arts?
ja,zou heel graag een tweede willen. maar zou wel liever nog een jaar willen wachten. maar ja,ik weet gewoon niet of het nog wel een tweede keer gaat lukken,of hoelang dat gaat duren. dus ik denk soms,waarom zou ik de pil nog gaan gebruiken,als ik toch verminderd vruchtbaar ben. maar ik zit ook niet op een verzakte baarmoeder te wachten, zit echt te twijfelen
Ik zou niet weer aan de pil gaan. Ik had zelf ook pco na het stoppen van de pil, maar dat is na de zwangerschap en 7 maanden bv weer hersteld gelukkig en heb nu weer een eisprong uit mezelf, maar aan de pil gaan? Nee echt niet, die heeft die ellende veroorzaakt. Maar kan natuurlijk zijn dat de pco bij jou niet weg is. Het schijnt nl. wel beter te zijn sowieso eens in de 3 maanden ongesteld te worden, dan is de kans op baarmoederhalskanker kleiner geloof ik? Dus als de menstruaties wegblijven, dan zou ik als ik jou was om advies vragen bij de gyn. Maar zolang je nog bv geeft hoef je je daar geen zorgen om te maken, want dan is het normaal dat je niet ongesteld wordt.
Hier ook PCO en heb een koper spiraaltje. De gyn was niet voor hormonen in m'n lichaam. Omdat je dan met ontpillen zit en je totaal geen kijk op je cyclus meer hebt. Ik heb na m'n 2 miskramen een eisprong uit mezelf gehad daar is m'n dochtertje uit gekomen haha. Na een zwangerschap of miskramen kan het zo maar weer uit zich zelf komen. Hoe dat nu zit weet ik niet want was precies 3 maanden na m'n bevalling ongesteld geworden. En was altijd 1x in de 3 maanden. Maar ik zou als ik jou was niet iets met hormonen nemen.
pientje,wat gebruik jij nu dan? ik weet natuurlijk niet of ik nog steeds pco heb,de ha zei dat er een kans was dat mn lichaam nu uit zichzelf een eisprong kan krijgen.maar ja dat weet ik dus niet. kan ik dat laten checken bij de gynaecoloog ofzo? en ik geef nog steeds bv,dus ik ben benieuwd wanneer en of ik weer ongesteld word. en ik wil eingelijk geen hormonen meer in mn lichaam,ik weet natuurlijk niet of ik daardoor pco heb gekregen maar ik denk wel dat dat invloed heeft gehad. en moon85,dat spiraaltje zorgt er toch voor dat een eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder?
Ik werd pas na iets van 7 maanden ongesteld door de bv. Sommigen worden zelfs pas na een jaar bv weer ongesteld. Ik weet ook zeker dat het door de pil komt bij mij. Voor de pil had ik gewoon een cyclus, de pil 3 jaar geslikt, gestopt en helemaal van slag, in de anderhalf jaar tijd dat ik gestopt was met de pil heb ik 2 keer een eisprong gehad,dmv clomid. Dus geen hormonen meer voor mij. Wij gebruiken nu condooms, de persona en ik temp. Zodra de persona mijn cyclus helemaal kent, dan stop ik met tempen, dat deed ik nu alleen om even inzicht in mijn cyclus te krijgen.
o,die had ik nog niet eerder gehoord voordat ik met de pil stopte had ik wel een onregelmatige cyclus. dus dat tempen enzo gaat bij mij niet lukken. ik weet echt niet wat ik zal doen,ik denk er nog ff over na. ik beslis wel nadat ik weer ongesteld ben geworden.ff kijken wat mn cyclus doet
Ik vond ook moeilijke keuze. Maar heb maar naar de gyn geluisterd. Alleen met de pil weet je wanneer je ongie word. En zonder de pil was ik het om de 3 maanden dus ik denk met dit ook... Suc6 met je keuze maken! ( off topic.. alles goed met pien?)
ook off topic Ja gaat goed Moon, Jason bijna 9 maanden oud, gaat echt snel, tis zo'n lekker ventje! En met Britt? Gaat het goed ondanks de vroeggeboorte? Niks aan over gehouden? Leuk he een meisje, met al die leuke roze poppige frutseltjes Al zijn jongetjes ook superleuk! Weet je ook hoe het met Marjo gaat? Heb ook over een spiraaltje nagedacht, maar het idee dat het eitje bevrucht kan raken, maar niet kan innestelen stond me niet zo aan, wat dat betreft ben ik echt een muts. Dan zou ik elke keer denken, had nu zwanger kunnen zijn en een kindje kunnen krijgen 8)
Wauw gaat echt hard! Ja alles gaat super met haar. Nee niks aan over gehouden gelukkig. Ja heel leuk! Kan niet wachten tot haar haar wat langer is Hihi moet toch zeggen dat ik elke x denk zou het nu? Wat het kan wel gebeuren
Jajoh, las zoveel verhalen over spiraaltje en toch zwanger, het zal je maar gebeuren, denk je goede maatregelen genomen te hebben... Wel fijn dat Britt er niks aan over heeft gehouden. Lijkt me wel "vreemd" als je zoveel te vroeg bevalt, heb je dan niet het gevoel dat je zwangerschap niet af was? Hmm ben benieuwd naar Marjo eigenlijk. Heb jij haar hyves? Anders stuur ik wel een pb.
Ben vandaag bij de gyn geweest om te kijken of spiraaltje goed zat. Die zit goed alleen had nu een andere gyn en die vroeg dingen want m'n status is voor de 3de x weer is zoek.. niet te filmen want hij is mega dik maar goed. En toen verteld dat ik PCO heb en toen was hij niet blij met dat ik een spiraaltjes heb. Het is nl niet goed voor je lichaam om bij 1x in de 2/3 maanden ongesteld te worden en veel vloeien. Dus nu moet ik het deze cyclus nog aan kijken en duurd het weer 2 a 3 maanden of vloei ik veel dan moet hij er uit. Want het is beter voor je lichaam om geregeld ongesteld te worden. En dan moet ik weer aan de pil.
Nou... Hopelijk mag je je spiraaltje toch houden! Heb je die moeite gedaan... Ik denk dat de mening ook van gyn tot gyn afhangt want sommige zijn net van mening dat het voor je lichaam absoluut niet nodig is om af en toe ongesteld te worden. Succes ermee
Ja is natuurlijk bij elke weer verschillend. Maar m'n oma en moeder hebben hetzelfde en oma heeft kanker daar gehad en m'n moeder onrustige cellen en is de baarmoeder weg gehaald. Dit is er over bekend: De gevolgen van het bovenstaande zijn: * vaak infertiliteit, in ieder geval een kleinere kans op een spontane zwangerschap. * Adipositas, hirsutisme * Diabetes mellitus type II * Verhoogde kans op endometriumcarcinoom. (kanker aan het baarmoederslijmvlies) Dit is eenvoudig te voorkomen, aangeraden wordt om vrouwen met PCO minimaal een maal per 3 maanden te laten menstrueren om zo het baarmoederslijm af te voeren. De kans op kanker neemt daarmee af. * Lange termijn: meer kans op hart en vaat ziekten. Dit hangt ook samen met de adipositas. Dus zou 1x in de 3 maanden wel genoeg moeten zijn. Ach ik wacht het even af en dan maar is met manlief een beslissing nemen
Bedankt voor de informatie! Heel interessant! Op welke site heb je het gevonden? Dan kan ik meteen alles eens doorlezen! Ik had erover gelezen dat je PCO hebt (of was het alweer vergeten ), want bij vrouwen die het niet hebben kan niet menstrueren geen kwaad dacht ik, of toch?