hahahaha Jet! Na 1 keer was het ook wel duidelijk meis LOL. Ik geloof ook dat dieren een ziel hebben, echter zal deze ziel uit een ander soort *energie* bestaan als onze ziel. Het is namelijk niet zo dat als je als mens hebt geleefd je kan incarneren tot dier...mens reincarneert wederom tot mens, als ik de vele boeken mag quoten. Ik weet ook niet of energie het juiste woord is voor de benaming van onze ziel. Onze ziel is onze hogere *ik* ons onderbewustzijn. Ons hele *zijn* hetgeen dat na ons leven op aarde het lichaam verlaat en overgaat naar de lichtwereld/hemel. Dit heb ik ff gesurft op google: Met de term ziel wordt het niet-materiële deel van de mens aangeduid; dat wat de beweegredenen vormt voor het individuele leven. In ruimste zin: al die verschijnselen van een individu die niet tot het lichamelijke te herleiden zijn. Wetenschappelijk gezien kan het bestaan van de ziel niet worden aangetoond. De wetenschap richt zich immers op objectieve feiten en niet op het subjectieve zijn van de wetenschapper zelf. De ziel behoort dus tot de "psycho"logie in de ware betekenis van het woord, niet tot het behaviorisme van de aanvaarde wetenschap dat alleen naar de uiterlijke verschijnselen kijkt. De ziel wordt vaak gezien als 'het ware Zelf' van een individu. Soms wordt de ziel gezien als een verbinding tussen geest en lichaam. In die laatste opvatting is de geest 'het ware zelf'. De term ziel is daarmee een filosofisch begrip dat veelal in religieuze context gebruikt wordt om de (of één) niet-stoffelijke component van het menselijk bestaan te benoemen. Die niet-stoffelijke component kan veel omvatten: zelf, bewustzijn, zelfbewustzijn, karakter, denken, intuïtie, wijsheid, ervaren, wil, leven, begeerte. Soms wordt de ziel gezien als drager van zo'n niet-stoffelijke component, soms wordt zij voorgesteld zelf zo'n component te zijn. Hopenlijk hebben jullie er wat aan meiden.
ja dat staat er mooi beschreven maar omdat ik dat allemaal teveel vond op te typen en uit te leggen benoem ik de ziel vaak energie. ja ik had al een berichtje gestuurd naar elmo of zij misschien wat berichten kon verwijderen, mijn pc bleef hangen en later zag ik dat ik wel erg vaak duidelijk heb geprobeerd te maken wat ik bedoel niet op letten dus. xxx jet