Zo geloven christenen het ongeveer ook hoor. Als je niet een christen bent geweest( een vrome en goede) dan zal je op de dag des oordeels ook niet mee mogen naar het paradijs. Daarom vind ik het zo moeilijk om een geloof te hebben. Iedereen zegt weer wat anders. Welke is nu het juiste dan? Inderdaad een boodschap geweest, Mooi hoor!
Bosi, dat is voor ieder zichzelf om uit te vinden wat het juiste is... Wij geloven dat er maar een juiste religie is en dat is de Islam.. Het originele christen en jodendom was ook de juiste religie maar daar is niets meer van over. Voor een moslim is het geloven in meerdere goden, reincarnatie etc. etc. een van de aller grootste zondes.. Ook het bezig houden met geesten (cins) is niet toegestaan. (helderziende, tarot leggen noemen het maar op) Iemand die zich hier mee bezig houdt bezorgd zichzelf een regelrechte plek in de hel.. (om het even heel cru te zeggen)
Logisch bosi. Het jodendom, christendom en Islam is eigenlijk een en hetzelfde.. Echter is er van de originele bijbel niets meer over. Bij toeval nog een heel artikel over gevonden hoe verschillende christelijken toegeven dat de bijbel niet gods woord is maar geschreven is door mensenhanden.
@Gulay dat heb ik wel vaker gehoord. Zijn ook wel een documentaires (hm schrijf je vast niet zo) op discovery over de bijbel en dan blijken dingen toch heel anders te zijn. Maar heb je een linkje ofzo naar dat artikel wat jij bedoelt ?
Meiden allereerst een heel goed nieuw jaar en may all your wishes come true! Het blijft mega interressant om over geloof en geesten te *discuseren* Het is idd zo dat het voor elke Godsdienst, ongeacht welke, een doodzonde is als je je bezig houdt met het contacteren van overgegane zielen. Maar ik geloof dat dat puur uit angst en ontwetendheid is. Het spititisme/bovennatuurlijke wordt steeds meer geaccepteerd. het is nu niet meer zo raar als je zegt dat je met de overgegaande kunt praten. Als je dat 100 jaar geleden zei werd je opgesloten en voor niet goed verklaard. Ik heb respect voor een ieder zijn/haar geloof. Ik geloof ook in God oftewel *de bron des levens* De dag des oordeel...tja...daar heb ik dan weer niet zoveel mee, omdat ik geloof dat we allemaal kindertjes van de bron zijn en er voor ons allen een plekje is als de wereld ooit ophoudt te bestaan en dan wederom weer wordt opgebouwd...
@Ninetje, Je hebt helemaal gelijk, ik heb karma en chakra doorelkaar gegooid...dom (zal t gelijk even aanpassen) alhoewel een chakra (energiecentra van t lichaam) ook reuzeinteressant is maar daar gaat t niet over he!
Heb dit topic nog niet eerder gezien maar bere-interessant! Ikzelf ben ook erg geïnteresseerd in het spirituele Er zijn overigens ook nog sterrekindjes Heb ook al veel mogen meemaken, zien, voelen, horen. Zo hadden wij hier laatst dat het licht een keer of 5 aan en uit ging (knop stond gewoon op uit). Mijn neefje is 16 jaar geleden helaas dood geboren, toen wij probeerde zwanger te raken was mijn NOD op zijn verjaardag en die maand was ik dus ook zwanger. Op zijn verjaardag had ik een positieve test, dag later toch voor de zekerheid weer getest, maar toen gaf hij niets aan, pas een week later ongeveer had ik weer een positest in handen, toeval? Mijn knulletje is geboren op de trouwdag van de ouders van mijn overleden neefje. Toeval? Voor mijn gevoel niet Jordy heeft dus ook als 2de naam Thomas (mijn neefje heette Tommie). Ik reed een keer met mijn oudste dochter langs een kerkhof (zij was toen 3 jaar ongeveer) en zij zei toen: Kijk mama de engeltjes zijn aan het spelen. Nu is ze 5 en vraagt continu naar mijn vader (ik heb hem nooit gekent, mijn ouders waren gescheiden voor mijn geboorte en hij is enkele jaren geleden overleden), heb haar nooit iets over hem verteld, maar zei zegt wel steeds dat hij er nog is want hij wil me beschermen Tijdje geleden ben ik naar een parabeurs geweest en daar kreeg ik te horen dat mijn vader aanwezig was en hij me wou laten weten dat hij spijt had dat hij me nooit wou kennen, maar hij t nu goed wil maken en mij wil beschermen Mijn jongste dochtertje (3 jaar) die voelt en ziet meer, zij kan ineens beginnen te huilen als ik zelf al wat meer voel, zij weet helaas niet hoe ze ermee om moet gaan en ik krijg t haar niet goed uitgelegt. Ik heb ook meerdere foto's waar meer opstaat en ook heel duidelijk. Zo kan ik nog wel doorgaan, maar dat zal ik niet doen Ik weet in ieder geval ook dat er niets is om bang voor te zijn en mocht je een onbehaaglijk gevoel van iets krijgen dan inderdaad niet vragen maar eisen dat het weggaat Bij kindjes die slecht slapen of bang zijn in het donker: Leg ze in gedachte van top tot teen een witte deken over ze heen, dat helpt echt enorm. Liefs Angela.
Voor degeen die interresse hebben naar meer paranormaal neem dan eens een kijkje op de www van angel79.
nemo: Ik zal het even aan mijn man vragen ik heb hem uitgeprint en weet de link niet meer zal eens vragen of hij het nog weet..en anders staat het wellicht op die printjes.. Ninetje het is niet uit angst en onwetendheid.. Ik zal het proberen uit te leggen vanuit islamitisch oogpunt.. Zoals ik hierboven al zei geloven moslims dus wel in 'geesten' , de cin dus. Deze cin's zijn een ander soort dan wij zijn. Zij leven ook op deze aarde net als wij..eten drinken etc. Maar het is niet de bedoeling dat wij met hen in contact komen. Ook onder hen zijn er goede en slechte cin's. Mensen die beweren helderziend te zijn of in de toekomst kunnen kijken hebben geen gave maar worden geholpen door deze cin's. Zij krijgen influisteringen van hen. Ook kunnen deze cin's verschillende vormen aannemen en houden mensen voor de gek dat ze hun vader of oom of tante of whatever zijn. Dit is echter onmogelijk. Er zwerven geen geesten van mensen op aarde. Enkel van de moslims die bijv. in oorlogen zijn gestorven. Zij kunnen zich laten zien wanneer ze dit wensen. Maar zullen zich nooit aan niet moslims laten zien. Mensen als char etc. krijgen hun 'boodschappen' via deze cin's. Cin's weten deze informatie omdat ze langs ons heen leven en elk mens heeft 1 of 2 cin's die altijd om hem heen zijn. Deze weten dan ook alles over die persoon. Hierbij de islamitische kijk..
bedankt voor je uitleg Gulay! Ergens klinkt het wel erg aannemelijk wat je typt. Char geloof ik niet echt in als ik mijn mening mag geven...Char raadt teveel en denk eerder dat char gedachte kan lezen, iets wat natuurlijk ook erg bijzonder is maar het heeft niks met comminucatie met geesten te maken. Echter heb ik nog een vraagje aan je zonder dat het de bedoeling is dat je het als een discussie opvat of een belediging... Jullie geloof zegt dat alleen de geesten van moslimmensen die gestorven zijn in de oorlog *ronddwalen* Wat gebeurt er dan met de niet moslim mensen die gesneuveld zijn tijdens andere oorlogen? Ik vind jouw kijk hierop ook we heel erg interressant!
Mensen die Sehit zijn (dit zijn bijv. mannen die dus sneuvelen tijdens een oorlog en vrouwen die sterven tijdens de bevalling) zijn een soort uitzondering..weet anders ook niet hoe ik het moet vertellen. Het betreft hier alleen moslim mannen en moslim vrouwen. Niet moslims zijn dus gewoon dood en zijn in die diepe slaap om het even simpel te zeggen.
Super bedankt voor je uitleg... Het is wel grappig om te lezen hoe jouw geloof erover denkt. Apart blijft toch dat er in elk geloof wel degelijk in entiteiten wordt geloofd maar toch niet geheel geaccepteerd wordt he? Toch zet het verhaal wat jij verteld over jullie Cins me wel enigsinds aan het denken. Ik zal het eens voorleggen aan mijn spirituele *lerares*
Het bestaan wordt geaccepteerd..er wordt zelfs in de Koran over deze cin's verteld. Echter is het contact leggen met hen strikt verboden.
Ergens in geloven is al een hele kunst natuurlijk. Wie zal zeggen welk geloof het bij het rechte eind heeft. Volgens de christenen zullen alle andere mensen die niet in het christendom geloven nooit in het paradijs komen. Zo zeggen de moslims op hun buurt weer het tegenovergestelde. Ik vind het eigenlijk wel raar dat iedereen zo anders en overtuigd ergens in kan geloven. Maar dat vind ik dus ook voor "geesten" gelden. Ik hoop maar dat elk geloof het bij het rechte eind heeft. Anders is het wel erg sneu voor heel veel mensen.
Ik snap het! bedankt weer. Ben het er niet mee eens maar goed dat is weer een ander issue Ik vind het een voorrecht als je contact mag hebben met overleden dierbaren/engelen/geleidegidsen... En ik ben toch echt opgegroeid in een gezin waar er niet eens over het spirituele gesproken werd. Mijn vader zij ooit tegen me... Ninetje ik ben 50 jaar en heb nog nooit een geest gezien, dood is dood! Sinds mijn moeder is overleden denkt hij er anders over... Ik heb nog nooit een overleden persoon gezien (Godzijdank) maar ben er toch wel erg niewsgierig naar!
hehe ja zo ben ik het inderdaad ook niet eens over bepaalde dingen die ik dan lees hier op deze topic. Het is waar je gevoelig voor bent en open voor staat. Een cin zal mij niet zo snel in de maling nemen omdat ik gewoon weet dat ik mijn overleden opa nooit zal zien en het onmogelijk is. Ik weet (aan de hand van mijn geloof dus) dat het een cin is die enkel zijn vorm aan neemt in zo'n geval. We geloven overigens ook dat cin's vooral op vieze plekken zitten zoals bijvoorbeeld de wc. Daarom betreed je in de naam van Allah de wc en vraag je bescherming tegen de seytan (satan, duivel) Ook wordt er heel erg opgelet met etensresten. Broodkruimels op de grond trekken cin's aan en moet ook altijd worden opgeruimd. Eten in bed is om deze reden ook niet aangeraden. Mensen die eten achter laten in hun bed hebben grotere kans cin's aan te trekken. Dit valt echter niet onder bijgeloof. Dit is echt vanuit de Islam. dus is niet een iets met religie en cultuur verweven verzonnen iets ofzo..
Persoonlijk geloof ik dus ook niet in *het paradijs* zoals welke bijbel dat ook verteld. Ik geloof dat een ieder van ons, als we overgaan, teruggaat naar daar waar we vandaan komen, de bron. Hier aangekomen krijgen we een boek over ons leven voorgeschoteld en als we goed hebben gedaan worden we goed opgevangen en begeleidt met wennen aan ons stofloze *toestand* We worden dus geholpen met verwerken met bepaalde verdrietjes en evt schulgevoelens. Degeen die slecht heeft gedaan zonder dat daar van te voren voor gekozen is ( dit is een heel kwetsbaar onderwerp en ik wil daar hierover geen uitspraak doen omdat ik zelf nog niet geheel achtersta) wordt niet opgevangen en krijgt geen hulp met het verwerken. Deze zielen moeten dus geheel op eigen kracht met zichzelf in het reine komen en in het hiernamaals komt schuldgevoel 1000 x zo sterk naar voren...
Maar ninetje..eigenlijk is het toch hetzelfde wat jij verteld Ik kan je namelijk hetzelfde vertellen maar dan vanuit islamitisch oogpunt: Ik geloof ook dat wij na ons overlijden terug gaan naar onze Bron. Onze Bron is onze Schepper. Wij worden vervolgens veroordeelt naar aanleiding van onze goede daden en zondes in ons leven. Dezen zijn bijgehouden in een speciaal boek. Elk mens heeft een boek en dit boek wordt bijgehouden door 2 engelen die altijd bij je zijn (De engel aan je linkerkant schrijft je zonden en de engel aan je rechterkant je goede daden) Vervolgens wordt je of toegelaten tot het Paradijs Of je krijgt een plekje in de hel. Voor moslims is het zo dat elke moslim in het Paradijs terecht zal komen uiteindelijk. Maar niet iedereen zal direct gaan. Sommigen zullen hun straf uitzitten in de hel en dan naar het Paradijs gaan. Eigenlijk is het toch hetzelfde? Jij hebt het enkel over verdrietjes en schuldgevoelens enzo.. Oh en mag ik een vraag stellen..ook zonder de bedoeling een heftige discussie uit te lokken hoor puur interesse.. Geloof jij wel in een Schepper? En Wie heeft ons geschapen dan? Of geloof je in een soort bing bang ofzo (hehe hoe noemen ze dat nou ook alweer)
Wij geloven overigens ook dat kwade geesten op sterke geuren afkomen. Vandaar de wierook die gebruikt wordt om deze geuren te maskeren...