Over geloven valt niet te discusieren. Ieder denkt, vindt, gelooft, toch dat ie zelf gelijk heeft. Wat heeft het voor zin dan? Discusieren betekend dat je je gelijkt wilt halen. Dat is iets heel anders dan filosoferen. En filosoferen is onmogelijk met een onderwerp als geloof wanneer je zelf een sterk gelovige bent. (in welk geloof dan ook)
Ik geloof dus absoluut wel in spirits, niet alleen geesten maar ook engelen en gidsen dus... En Grien jees jij snijdt ook weer een onderwerp aan... Was de engel Gabriel dan geen Cin die zich voordeed als de engel Gabriel? Gulay wat betekend steeds die afkorting achter een naam? Zo kunnen we idd nog wel even doorgaan.
Dat is misschien wel een beetje respectloos. Niemand geweert dat haar geloof het beste is. Gewoon een discussie. Maar ik vind wel dat als iemand gelooft, dit ook in volle overtuiging mag doen. Als je niet overtuigd bent in wat je gelooft, dan klopt het ook niet. Maar inderdaad, deze discussie is wel erg off topic geworden,
eh...dat wordt dus wel gedaan. Iedereen die dus niet gelooft in (.........) wordt gelijk veroordeeld. Want als je niet gelooft in (.......) ga je naar de hel. DOH!
Jammer dat jij, niemand hier echt geloof ik blijkbaar de meoite heeft genomen om zich te verdiepen in de informatie die ik verstrekt heb want ik heb toch heel duidelijk aangegeven dat dat in de Rasta cultuur dus WEL zo is, vandaar dat het zich ook zo duidelijk onderscheidt van alle andere "geloven" (Rasta is geen geloof)
Paranormaal zijn vind ik helemaal niet respectloos. Ik vind alleen de manier waarop het wordt geschreven een beetje raar. Ik ben geen moslim, maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld gulay het niet leuk vind als haar profeet in dezelfde lijn als Gerrina wordt genoemd. Elk geloof heeft dat inderdaad. Ik zeg ook niet dat het geloof het niet verkondigd, maar ik merk tot nu toe dat de schrijfsters in dit topic elkaar niet veroordelen, maar alleen opschrijven en uitleggen wat hun geloof inhoud. Ik weet dat als ik niet moslim ben, in de ogen van een moslim zondig ben. Dit geld ook voor christenen. Die denken er ook zo over.
Als jij je gelukkig voelt bij waar je in gelooft dan is het toch goed!? Waarom hier over discusieren dan? Om een andere ervan te overtuigen dat waar jij in gelooft toch echt veel beter is dan waar een ander in gelooft?! Waarom die moeite? En waarom voel je je aangevallen door mij? Wat kan jou het schelen wat ik van jou "geloof" vind? Als jij er happy mee bent dan ist toch goed! Sjees wat een drukte om NIKS zeg. Er zijn heel veel wegen...en allen leiden ze naar de zelfde plek. PUNT
ik heb helemaal niet gezegd dat ik me aangevallen voel En als jij er zo over denkt waarom wind jij je dan zo op en kom je steeds terug in dit topic? Nogmaals lees je niet wat ik heb getypt, jammer want heb ook heel duidelijk gezegd dat ik nooit een ander zal willen overtuigen, dat heeft geen zin zowiezo omdat het tot je moet komen. Waarom ik hier ben, om meer inzicht te krijgen in bepaalde apsecten van andere "geloven" om er meer begrip/respect voor op te kunnen brengen, niet iedereen heeft kwade bedoelingen, ik voel veel negativiteit van jouw kant, dat vind ik nou jammer.
Jij "voelt" veel negativiteit? Jij ook al paranormaal begaaft? Hmm...ik zou het wel een beetje beter afstellen hoor. Je staat niet goed getuned. Voor de goede orde....dit was pure sarcasme. Sommigen zien dat als negativiteit...anderen weer als een soort humor Maisy...dat waar jij in gelooft zal vast fantastisch zijn....voor jou. Maar ik heb gewoon geen interesse dus waarom zou ik mezelf dan gaan dwingen om me erin te gaan verdiepen? Juist wanneer mensen het me (bij wijze van spreken) in me gezicht gaan duwen....ben ik al genezen. Geeft me gewoon al een naar gevoel. Net zo min als dat ik me ga verdiepen in de islam. Laat staan erin gaan geloven. Echt totaal geen behoefte aan om me te gaan beperken. Kortzichtigheid heb ik al heel lang achter me gelaten. Ik ben een vrije denker. Dus laat me. Ik kom er toch wel.
@gerrina, ben volgensmij niet de enige die je sarcasme niet helemaal goed ziet aankomen, maarja, dan rest mij nogmaals de vraag, waarom je hier steeds terugkomt? Wij hebben behoefte om hierover te discussieren, wie ben jij om daar wat van te zeggen, niemand duwt jou hier persoonlijk wat in het gezicht, dat zie je denk ik zelf zo.
Elk geloof heeft dat inderdaad. Ik zeg ook niet dat het geloof het niet verkondigd, maar ik merk tot nu toe dat de schrijfsters in dit topic elkaar niet veroordelen, maar alleen opschrijven en uitleggen wat hun geloof inhoud. Ik weet dat als ik niet moslim ben, in de ogen van een moslim zondig ben. Dit geld ook voor christenen. Die denken er ook zo over.[/quote:3knc5zup] Ik ben het met Bossi eens, ik denk dat gerrina er juist een probleem van maakt sorry hoor! Kon het niet laten om me er mee te bemoeien.
Ik zie niemand een probleem maken meiden... Ik zie alleen dat iedereen zijn eigen mening uit...Dat mag toch wel?
Ik geloof dat de topic openster hele andere bedoelingen had met dit topic. En daarvoor kwam ik hier. Het topic was leuk. Het is jij en nog een paar anderen die er een heel ander topic van gemaakt hebben. Open je eigen topic, zou ik zeggen Hehehehehe...eh ja..behalve die, Nin =P~ =P~ Ons kent ons heh
Er dwalen wel vaker topics af, en ik heb al aangegeven dat het misschien een idee was dat een van de Mod's dit topic ging verplaatsen als je dat gelezen had
Waarom? Omdat Gerrina problemen met dit topic heeft? Er was niks aan de hand, een volwassen discussie over en weer. Sluiten is onzin, het verplaatsen is een goed idee, want de starter had het idd ergens anders over