Spirituële zaken en geloofsovertuigingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ninetje, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    jet..wat is een wicca?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb me jaren geleden ook eens verdiept in Wicca, is idd erg gericht op de natuur, zover ik weet dan. Weet hoe je je voelt hoor, voel me soms ook niet serieus genomen omdat er niet in elk dorpje een Rasta kerk staat :)

3. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    :) hey bossi een reactie ;)

ja ja wicca heeft o.a ook met de natuur te maken maar is nog veel meer uiteraard het vereren van moeder natuur is daar een van de 4 elementen staan centraal.
    engeltjes en elfjes komen daar ook in voor maar ik moet je zeggen dat ik niet een mega zweverig type ben hoor zoals sommige zullen denken bij wicca.
    Ik ben er heel wat jaartjes mee bezig in de zin van dat dit voor mij een levenswijze een religie is.
    Ik heb mij laten inwijden alszijnde een wicca ( voor diegene die niet weten waar dat voor staat zie het maar als witte heks) in de tweede graad.
    Ik ben niet erg naar buiten tredent alszijnde een wicca mede omdat ik helaas merk dat er wel degelijk tot op heden een wich hunt bestaat ( niet zo als vroeger uiteraard) maar ik heb mij in het verleden daarover iets te vaak moeten verdedigen .

xxx jet

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Mooi hoor. Ik ken het nog niet, maar ik moet me er ook in gaan verdiepen binnenkort.

In mijn woonplaats gaan we een Moeder Aarde Museum opzetten. Ik help mee via school ( soort stage).

We hebben natuurlijk vele thema's, waaronder ook wicca kan vallen.

5. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    oh dat zou een mooi onderwerp idd kunnen zijn bossi.
    Intresant dat je dat gaat doen.

xxx jet

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja het wordt ook een mooi museum ( als de financien meewerken, ;) )

Ook de maya's, sjamanen en andere natuurvolkeren komen aan bod.

Als het er is moet je zeker eens komen kijken, :p

8. Niet meer actief

*ZUCHT!* :rolleyes:

Uhm...kweet niet of jullie er erg in hebben maar dit onderwerp interesseert me niet hoor. Jullie roepen me wel maar ik was begonnen in het andere topic. Het topic is gesplitst en deze laat me eerlijk gezegt koud. Dus praat fijn met elkaar en laat mij er in het vervolg gewoon buiten. Ieder mag geloven wat hij wil. En bij mijn weten heb ik nog steeds een vrijheid van meningsuiting zoals ieder ander.

Dat waar ik in geloof duw ik niemand door de strot. Daarom heb ik dat hier ook niet gemeld. Ik voel me goed bij waar ik in geloof en hoeft dan ook niet te verkondigen waar ik in geloof. Heb aub datzelfde respect voor mij.

Als je je aangevallen voelt door mijn meningen zal dat waarschijnlijk komen omdat ik een beetje moe wordt van het gebla-bla. Ik heb wel eens de neiging met de botte bijl er doorheen te hakken (zelfkennis is het begin van alle wijsheid :p ) De-ik-weet-het-beter-mentaliteit geeft mij nu eenmaal een nare smaak in de mond.

Ik ga mijn weg en gaan jullie die van jullie, keej!?

Veel plezier verder met het elkaar proberen te overtuigen =;

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    oh dat lijkt mij heel erg leuk bossi, de mayas en de sjamanen hebben bij mij ook een promente rol ik vind dat reuze intressant. Als het zover is moet je me zeker even een pb'tje sturen want dat wil ik zeker zien.

xxx jet

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Goh Gerrina... Wat klinkt er veel irritatie door in je verhaal... Volgens mij is hier iedereen gewoon geinteresseerd in elkaars overtuiging en probeerd niemand iemand over te halen... Tenminste ik heb het hele topic even gelezen en zo komt het op mij niet over...

11. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ben echt nog nooit onbeschoft geweest op dit forum en dan loop ik maar het risico op een ban, Gerrina what the fuck are you talking about? Niemand dwingt elkaar hier iets op, het intereseert je niet zeg je, wat doe je hier dan nog? We vertellen elkaar over hoe wij dingen zien, niemand dwingt elkaar hier iets op, JIJ bent de enige die hier moeite heeft met wat een ander zegt, heb je hier iemand ruzie zien maken met een ander dan? Dus volgens jou als je ergens over discussieert of laat weten wat voor geloof jehebt dwing je het een ander meteen op? Misschien voel jij je snel gedwongen, kweetniet wat je probleem is maar ik vind je overkomen als een gefrustreerd wijf ( dat eens wat beter moet lezen)
    Diep van binnen weet ik dat ik je eigenlijk voleldig moet negeren omdat het heel overduidelijk is dat je op zoekbent naar aandacht en dit topic wil lopen vergallen.
    Nou kom maar op met de reacties, i'm ready :D

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maisy... niet doen :( ... Dalijk wordt je nog gebant...

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Maisy..
    Laat het..we willen je niet kwijt op het forum..straks krijg je echt een ban :)

Ik vind het persoonlijk ook nergens op slaan en ik vond ons gesprek erg leuk en leerzaam.
    Ik vertel over mijn geloof jij over het jouwe en de rest over het zijne. Leuk toch?! Dan leren we er wellicht nog wat van.

Ook ninetje en ik bijv. zijn er zelfs achter dat onze twee geloofsovertuigingen zelfs wel wat weg hebben van elkaar.
    Leuk toch!

Dat betekent niet dat ik een wicca ga worden of jetje een moslim of whatever. We zijn gewoon kennis aan het uitwisselen!

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb de hele topic gelezen en voel me toch geroepen om te reageren. Normaal gezien lees en geniet ik mee en laat de reactie aan anderen over, maar ik vind het erg interressant om te lezen hoe er in verschillende levensovertuigingen/ religies over dingen gedacht wordt!

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er zo met elkaar gediscuseerd wordt zonder dat er iemand op zijn haar geloof/ levensovertuiging aangevalen wordt!

Dus ga zo door dames, ik blijf lezen en leren!

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ok..ik ga in negeerstand... kvind t gewoon jammer, ik vond het ook leerzaam en in tegenstelling tot vele andere gevoelig liggende topics ging het heel goed! Snap het gewoon niet... :(

16. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Als je je aangevallen voelt door mijn meningen zal dat waarschijnlijk komen omdat ik een beetje moe wordt van het gebla-bla. Ik heb wel eens de neiging met de botte bijl er doorheen te hakken (zelfkennis is het begin van alle wijsheid :p ) De-ik-weet-het-beter-mentaliteit geeft mij nu eenmaal een nare smaak in de mond.

Ik ga mijn weg en gaan jullie die van jullie, keej!?

Veel plezier verder met het elkaar proberen te overtuigen

Zo hey, ik voel me door jou ten eerste allerminst aangevallen aangezien jou geheel nogal erg kortzichtig is en dat gezwets erg bij mij overkomt als bla bla .
    Ik heb namelijk ook nog niemand hier iets zien zeggen dat dergelijke reactie van jou uit zou lokken of een religie bij iemand de strot door zou willen duwen.
    Ik houd niet van onbeschoft gedrag jegens anderen die daar niet om vragen. Als het jou niet intreseert dan doe je er idd erg goed aan je lekker bezig te houden met andere topics veel plezier daar , laat ons maar lekker kleppen over deze zaken .
    Nog een hele fijne avond verder.

liefs
    Jet

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Precies dat probeer ik ook al de hele tijd duidelijk te maken, wisdom is power, knowledge is understanding en understanding makes respect, zo zie ik het tenminste, ik had met vrienden laatst bijv. een discussie over waarom Nederlanders zo bang zijn van de Islam, onze conclusie was onwetendheid, vandaar dat ik erg geinteresseerd ben.

18. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Huh? mis ik nu iets? waarom ga je in negeer stand Maisy? omdat je dat zelf wil of omdat je moet?
    Ik heb jou werkelijk nimmer maar dan ook NIMMER iets beledigends zien zeggen jegens een ander, met respect benader jij anderen maar als iemand anders jou aanvalt vind ik dat je dit mag zeggen en dat heb je ook gedaan.
    Kom op mensen laten wij het lekker verder hier over hebben en het zeker niet laten vergallen door een persoon die behoefte heeft aan dit soort zaken.

xxx Jet

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    :D

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nou ik ga Gerrina negeren, voor mijn eigen bestwil :p Kvind dit forum te gezellig :D

Deel Deze Pagina