Spirituële zaken en geloofsovertuigingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ninetje, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Precies maisy.
    Er zijn zoveel misverstanden over de Islam dat ik er soms moe van wordt. Het is eigenlijk een heel mooi en vredevol geloof.
    De hechte band tussen de moslims is bijvoorbeeld al een voorbeeld.

2. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    @ Gulay.

Ik ben eind Januari uitgenodig bij een vriendin haar zoontje word besneden. Ik ben niet bij de besnijdenis hoor die vind anderhalve week daarvoor plaats maar wel bij dat feest.
    Ze vroeg het aan mij en ik zei meteen JA lijkt me leuk en intresant heb ik nog nooit meegemaakt en wil wel eens zien hoe jullie daarmee omgaan en wat het allemaal inhoud.
    Moet ik dan iets meenemen? Ben ik vergeten aan haar te vragen. Ik weet dat er alleen maar vrouwen zullen zijn.
    Ik ben benieuwd hoor.

xxx jet

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Net als dat er veel misverstanden zijn over mijn manier van leven (ik loop niet de hele dag stoned door het huis, blow helemaal niet alleen op een concertje ofzo) ik vind dit dus een mooi topic om elkaar te laten zien hoe het werkelijk is! En een discussie ergens over is nooit verkeerd, mits het met respect gebeurt, van elke discussie leer je weer wat en wat ik zonet al zei wisdom is the greatest gift!

4. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Voor de geinterresseerde:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicca

Heel duidelijk omschreven wat Wicca inhoudt.

Ook ik heb daar interresse in heb ook al de nodige boeken gelezen.

Momenteel mag ik niks *aanleren* omdat ik zwanger ben. Geen idee waarom niet maar geloof dat het te maken heeft met het nieuwe leven dat toch al in verbinding staat met de cosmos en dat mag ik niet verstoren...

Gulay, wat is een Cin nou exact dan?

Jij zegt dat de Cins op aarde rondzweven en dat dit geesten zijn die andere vormen kan aannemen en je kunnen bedonderen. Je zegt ook al dat elk mens 1 of 2 cin's bij zich dragen.

Echter zeg je ook dat alleen geesten van overleden moslim mensen tijdens de oorlog rondzweven op aarde.

Maar ik neem aan dat een Cin geen overleden oorlogs slachtoffer is....

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik weet niet welke afkomst jouw vriendin heeft.
    Maar bij ons in Turkije is het gebruikelijk om goud op te spelden bij het kindje. (zijn een soort munten) weet niet of dat in nederland ook onder de turken wordt gedaan. Als dat wordt gedaan kun je dat enkel bij een turkse juwelier kopen denk ik.
    En is best prijzig.

Bij ons krijgt het jongetje een soort prinsenpakje aan (vraag niet wat ik van deze happening om de besnijdenis heen vind want ik vind het overdreven en het is niet zozeer islamitisch als dan wel cultureel :)) en dan ligt hij op bed en iedereen komt hem daar bezoeken.

Wat ik zou doen (als het een turks iemand is) als ik geen goud zou geven is brief geld op spelden (bijv. 5 euro) maar nogmaals, weet niet wat de gebruiken zijn van de mensen waar jij op bezoek gaat.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Wauw wat apart zo'n feest! Hebben ze ook zoiets voor meisjes na de geboorte?

7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ze zijn idd turk Gulay, maar anders zal ik het haar nog eens vragen.

Hey Ninnetje dat was mijn link hoor ;) :)

Dat je niets mag aanleren heeft daar idd mee te maken jou kindje staat al reeds in verbinding met de cosmos en zou je nu dingen gaan doen verstoor je dat gene wat de cosmos aan jou kindje wil meegeven om het zo maar even kort uit te leggen. ik doe momenteel ook helemaal niets. Vorrheen legde ik de tarot en was ik met meerdere zaken bezig maar nu dus even niet. ook na de bevalling is het beter niet direct weer alles op te gaan pakken volgens mij een half jaar daarna weer rustig aan beginnen.

xxx jet

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Cin is het arabisch woord.
    Laten we voor het gemak gewoon geest zeggen dus.

Er zijn dus buiten ons (mensen) ook nog geesten die op deze wereld wonen. Deze zijn echter van een totaal ander soort.
    Wij mensen zijn uit grond geschapen en de geesten uit het vuur.

Er wordt gezegd dat elk mens 1 of 2 geesten heeft die altijd bij hem in de buurt zijn.( dit staat echter niet in de Koran, maar wel over hun bestaan etc.) Deze weten dan ook alles van je en dus ook alles wat er om je heen gebeurd.
    Wanneer je bijvoorbeeld naar iemand toe gaat die jou in contact brengt met je overleden vader (ik noem maar wat) dan zijn het deze geesten die deze persoon informatie influisteren. Het is dus niet de overleden vader waar die persoon een gesprek mee heeft. Dit is vanuit de Islam onmogelijk.

Een sehit is een moslim die sterft in een oorlog, of die sterft wanneer hij zijn eigendommen beschermt, iemand die onnodig wordt vermoord, iemand die vermoord wordt om zijn geloof, een vrouw die sterft tijdens de bevalling.

Deze mensen worden sehit genoemd. En zij zullen op aarde blijven 'leven'. Echter zien wij hen niet.
    Zij hebben dus de 'eer' om nog verder te leven op aarde. Ze blijven dus niet in het graf waarin zij begraven worden. Ik geloof zelfs dat hun ziel daar dus helemaal niet naar toe gaat.
    Ik weet er niet helemaal het fijne van.. Maar volgens mij weten ze ook niet dat ze gestorven zijn en de mensen die hen zien zien hen ook in de kleding waarin ze gestorven zijn.

Vaak kinderen zien zo'n persoon.
    Bij mijn schoonouders in de straat staat zo'n graf van een man gestorven in de oorlog.
    Het zoontje van onze nicht heeft al een aantal keer een man in oorlogskleding op dat graf zien zitten.

Ook mensen met een schoon hart.. zo noemen wij dat. Dus iemand die zich totaal overgeeft aan Allah (c.c.) en die zijn leven wijdt aan het aanbieden van Hem kunnen sehits zien.

Een ander voorbeeld.
    Mijn schoonvader was met een aantal mannen in de bergen om Allah (c.c.) te aanbidden. Dit doen ze doormiddel van Zijn naam noemen. Een soort meditatie is dit. Dit doen men om dichter bij Allah (c.c.) te komen. Tijdens de meditatie zien 2 mannen (de rest zag dit niet) dat er een man in oorlogskleding bij hen komt zitten en mee doet met de aanbidding.
    Nadat ze klaar zijn vraagt een man aan de groep of ze die man erbij hebben zien komen. Niemand behalve de andere man had het gezien :)

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Maisy het is niet meteen na de geboorte. het kan tot 6 jaar geloof ik. Daarna wordt het niet echt aangeraden.

Meisjes worden niet besneden dus zo'n feest hebben ze niet.

Niet iedereen maakt er een big happening van.
    Mijn man werd gewoon van straat gehaald toen hij aan het spelen was..werd besneden kreeg een rokje van zijn zus aan (hehe een broek is niet fijn daarna) en ging weer verder :p

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Kom ik even binnenvallen hihi...
    In de islam wordt wel een slaap geslacht op de 7e dag na de geboorte. Bij een meisje 1 schaap en bij een jongetje 2 schapen.

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    het klinkt intresant Gulay toch merk ik in veel religies veel overeenkomsten die ieder weer anders benoemd.
    Ik sta open voor andere religies in de zin van weten wat mensen daarin bezig houd gewoon intresse in een ander mens en geloof .
    Niet dat ik mij zou bekeren ik voel mij zeer goed als wicca .

xxx jet

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Klopt. Is soennet. (naar de handeling van de Profeet Mohammed (v.z.m.h.)
    Wij hebben dat niet gedaan.

13. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    maar waarom dan bij een meisje 1 en bij een jongetje 2?

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wat betekent die (v.z.m.h) en (c.c.) ?

15. sweetangel100

Uhm tsja dat weet ik ook niet Jet :rolleyes:
    Ik weet wel dat ik blij was dat Iman een meisje was, aangezien 1 schaap ongeveer 120 euro kost :)

16. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    vrede zij met hem las ik verderop, cc weet ik niet

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat vroeg ik mij ook gelijk af Jet!
    Is het ook niet zo dat bij het Moslin geloof de jongetjes 'belangrijker' zijn als de meisjes? Dat heb ik me ooit eens laten vertellen door iemand...
    Misschien dat het slachten van 2 schapen daar mee te maken heeft?

Verder vindt ik dit een heeeeeeeeeel interessant topic maar vooral heel RESPECTVOL! Er word niemand wat opgedwongen, er wordt alleen informatie, kijk op het leven/geloof met elkaar gedeeld....

18. sweetangel100

Nee helemaal niet, in de koran staat juist dat je even blij moet zijn met een jongen als met een meisje enz...
    Ik heb geen idee, Gulay weet jij dat van die schapen?

19. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Even een vraag tussendoor:

Wat zou dit dan kunnen betekenen: Een kennis/vriend van ons is een aantal jaren geleden met kerst overleden. De nacht dat ie is gestorven, heb ik over hem gedroomd. Ik droomde dat hij voor me stond, en ik tegen hem zei dat ie er slecht uitzag. Die morgen ging de telefoon, en kreeg ik te horen dat hij was overleden.
    Ik droom altijd in kleur trouwens, en heb wel vaker van die rare dromen die op de 1 of andere manier uitkomen.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Jet, ik zal je zeker een pb'tje sturen dan. Duurt alleen nog wel een jaartje denk ik, :p

Sandra: Misschien heb je voorspellende dromen.

Deel Deze Pagina