Helemaal op na een rampenzwangerschap, kan ik met 35,5 week om inleiding vragen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kortecol, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zolangzamerhand leeg, op en moegestreden en wil niet meer. Hieronder een korte samenvatting van de zwangerschap tot nog toe. Heb ik een kans de bevalling te laten inleiden?

Is zoveel gebeurd deze zwangerschap. Eerst te horen krijgen in november dat de tumor van je moeder fors is gegroeid en ze opnieuw bestraald moet worden, dan zwanger nadat het jaren niet heeft gemogen...
    Op vakantie naar andere kant van de wereld en hals overkop met kerst terug moeten omdat je moeder op ic ligt na een zware aanval en verlamd is.
    Vanaf oudejaarsdag voor haar zorgen, 2 weken lang helpen met alles en door het tillen bekkeninsabiliteit oplopen. Weken fysiotherapie en slecht slapen. Je moeder steeds meer achteruit zien gaan en weer zelf aan het werk gaan. Dan met 15 weken zwangerschap in februari onverklaarde bloedingen die 3 weken aanhouden. Meerdere keren in ziekenhuis geweest, maar pas met 30-weken echo komen ze achter de oorzaak: een retroplacentair hematoom, met gedeeltelijke loslating placenta. We moesten serieus rekening houden dat we ons kindje konden verliezen of er sprake zou zijn van een vrieggeboorte.
    Die weken daarna gek geworden van de harde buiken en veel rust moeten houden.
    24 weken gehaald. Tussendoor eigen medische aandoening die fors achteruit gaat. In april euthanasie en crematie van moeder.
    Daarna bijna wekelijks op de verloskamers, fors ziek geweest: zwangerschapsvergiftiging??? Eiwitten in urine maar normale bloeddruk. Met weeën op verloskamer gelegen, wat na 4 uur weer afzakte. Steeds opvang voor je kind regelen, instabiele situatie.

Ik slaap al weken niet meer dan 3 uur per nacht. Ik kan niet meer. Die kleine moet er nu uit.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik kan me voorstellen dat het zwaar voor je is.
    Maar 35,5 week is echt wel erg vroeg hoor voor een baby om geboren te worden!
    Hij of zij is nu nog niet helemaal rijp en klaar.
    Je kunt je wensen bespreekbaar maken, vragen om slaapmedicatie zodat je betere nachten maakt. J ekunt een inleiding wel bespreekbaar maken maar reken erop dat ze zullen wachten tot 38 of 39 weken als ze al in je wens mee willen gaan. Sterkte gewenst!

Mirjam
    Sterkte!

Deel Deze Pagina