Even een topic. Ik wil een nieuwe speelgoedkast. Al weet ik niet of ik er nu 1 aan moet aanschaffen of wachten. We hopen binnen een jaar te verhuizen. En dan weet ik niet of een speelgoedkast in de woonkamer past en of ik dat nog wil. We hebben nu een kallax. Maar dat is niet handig met playmobil en lego. Ook de brio past slecht in de manden. Ik zou de poppen kleren, flesjes etc ook in de kast willen. En we hebben een mand met autootjes. Want nu staat er een losse kist en mand. Plus nog winkeltje en keukentje. Tafel weg gedaan. Zat ze nooit aan. Al vind ik de flisat super leuk. Mja gaat ze die wel gebruiken? De kallax wil ik voor haar boeken, spellen, puzzels, knutselspullen gaan gebruiken. De huidige smalle boekenkast waar het nu in zit groeit uit haar voegen. Ik twijfel over welke trofast. Ik zie voornamelijk bij anderen het trapmodel. Volgens mij kunnen daar ook meer bakken in. Maar de platte zeg maar lijkt mij handiger omdat je later er een blad kan opmaken of nog 1 boven op kan zetten of tegenaan. Iemand tips?
Wij hebben er een heel stel. Eerst had dochter er 1 achter haar bed, was gelijk een fijn oppervlakje om wat op te spelen of erop te zitten. In ons tijdelijk huis hadden we er 3 naast elkaar voor speelgoed, bovenop was plaats voor spelletjes en om lego bouwwerken neer te zetten. In het nieuwe huis staan ze op elkaar in de schuur voor gereedschap van man. Dus ik zou zeggen plat, dan ben je flexibel in je indeling en heb je wat aan de ruimte bovenop.
Enkel voor de lego vind ik de ophang Trofast fijn. Deze is iets meer dan de helft kleiner per lade dan het normale formaat. Maar bij lego is het fijn om het een en ander uit te kunnen sorteren. Daarbij nemen de ophang delen zo goed als geen ruimte in. De houten trein baan vind ik hier fijn passen in de kallax box. Vooral omdat we ook kallax in een bergruimte hebben. Er kan veel in en het wisselt zo makkelijk. Poppen en toebehoren passen ook mooi in die grote bakken. Verder lees ik dingen die we in stevigere action dozen in ons tv meubel hebben.
@Zonnestralen ik heb nu vierkante manden in de kallax. Maar het is zo gedoe om er in te krijgen. De grote bakken van de trofast lijken mij fijner / handiger. @MadeInUSA ja ik kan nu niks aan de muur hangen. Overal vreselijk betonmuren, waarbij je een klein gat boort gelijk een groot gat wordt. @Lafayette ja had leuke hacks gezien. Moet ff meten of dat op de muur past.
Wij hebben juist gekozen voor de kallax omdat hij stevig is. Wij hebben de Lego in 2 bakken zitten met deksel en die passen op elkaar in de kallax. 1 losse grote bak is te zwaar om te tillen. Treinen zaten in een plastic bak ,zwarte ook van de ikea en die past ook prima in de tas. Niet zo mooi als bakken maar heel praktisch. In de stoffen bakken zitten nu zijn knuffels en los klein speelgoed. We hebben een omdraaibed van de ikea en daar past een kallax precies onder.
Ik zou wachten tot je verhuisd bent en dan kijken wat het beste past qua ruimte. Wij hebben juist de (lage) trofast kasten in de speelkamer weggedaan en vervangen door een 4x2 kallax kast, omdat we grote bakken nodig hadden. De kleine bakken werden hier niet meer gebruikt, en twee trofast kasten met elk maar 3 grote bakken (grootste formaat) namen erg veel ruimte in. Nu dus een kallax kast, staand, met 8 manden met voornamelijk speelgoed van mijn dochter : verkleedkleren, barbies, accessoires voor rollenspel, polly pocket, etc. Mijn dochter heeft daarnaast onder haar bed nog een opbergbak waar haar poppenspullen in zitten. Mijn zoon heeft een kallax 2x2 op zijn kamer. Hierin zit 1 mand met nerf guns, en stapelbakken van de Action voor zijn auto's, tijdschriften/puzzelboeken, legerspulletjes en frutsels. Er passen precies 2 van die stapelbakken op elkaar. Misschien ook een idee? Zijn lego zit in andere sorteerbakken.
Ja ik zat ook te denken. Ik kan nog wat samla bakken kopen. We hebben net 6 weken elders gewoond ivm renovatie huurwoning. En ik denk nu wat een spullen! Ik ga denk ook niet alles terug zetten. Maar ben even aan het puzzelen om het wat opgeruimder te hebben.
Ik vind juist dat je in de trofast bakken een stuk minder kwijt kan dan in de kallax. Wij hebben nu stoffen bakken van de trofast in de kast staan, ik vind het Ideaal! Voorheen dus zo'n trofast kast, maar ik vond het niet werken