Spitskool recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Door een eigen moestuin, nu veel spitskool om te eten.
    Al meerdere recepten geprobeerd van t internet!
    Ben alleen benieuwd of jullie nog wat lekkers weten met spitskool.

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Spitskool gehakt schotel uit de oven.! Oh die geur alleen al!
    Spitskool even koken, gehakt rullen met een uitje, aardappel schijfjes of puree en kerriesaus. Eerst het gehakt in de schaal dan de spitskool en dan de aardappeltjes, kerriesaus eroverheen, beetje geraspte kaas, klontje boter en een klein beetje beschuit kruimel (krijg je zo'n lekker kaaskorstje). In de oven totdat er dus een lekker korstje op zit.. Om je vingers bij af te likken! Mijn zoontje vindt het ook heerlijk!

3. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Haha! Ik moet er niet aan denken met dit weer, maar: spitskool stamppot met komijn en een gehaktballetje.

Spitskool kort blancheren, aardappels gaar koken en stampen, zout en fijngemalen komijn erdoor (eventueel bijvoorbeeld slagroom, roomboter, melk toevoegen) en gehaktbal erbij.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Roergebakken spitskool met kerriesaus

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier ook ovenschotel: aardappels koken en in schijfjes, spitskool snijden en even heel kort koken en in een gietijzeren pan balletjes van verse worst (die kan je zo 'uitknijpen' uit de worstjes zeg maar) bakken met een uitje en champignonnetje. In de pan wat (dikke, want er komt nog vocht uit de spitskool bij) jus maken, dan de spitskool erop met wat peper en nootmuskaat, aardappelschijfjes erop en dan een mengsel van crème fraiche en geraspte kaas erover - in de oven tot er een bruin korstje op zit. Heerlijk!

6. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik maak er een ovenschotel van ( aardappelpuree, gehakt rullen en spitskool koken) en dan pindasaus erover.......is een hit hier!

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Spitskool met gebakken spekjes, en crème fraishe (groentesaus kan ook)

8. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Gebakken spitskool met bloemkool:

Bloemkool in kleine roosjes snijden. Spitskool in reepjes. Uitje snipperen. Beetje boter in de hapjespan, uitje fruiten bloemkool erbij en even meebakken. Spitskool erbij en meebakken. Kerrie en paprikapoeder erdoor. Heel klein beetje water erbij. Deksel op de pan en even smoren tot de bloemkool gaar is (af en toe even kijken of het nog vochtig genoeg is, anders weer een scheutje water erbij).

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb het recept van mijn schoonmoeder iets aangepast.

Spitskool fijnsnijden
    gehakt rullen
    ui erbij
    spitskool erbij
    en dan stoven
    kerrie erbij naar smaak en een scheutje soyasaus
    en eventueel nog verder kruiden

lekker met een gekookt aardappeltje.

SM maakt het met paprikapoeder ipv soyasaus

10. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Je kan er ook verschillende salades van maken met appel en rozijnen en walnoot enz.

Wat mijn moeder maakte was met gembersaus en chilisaus
    Verder kan je er vanalles doorheen gooien wat je lekker vind.

11. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

mijn moeder maakt er een ovenschotel van met shoarma en aardappelschijfjes enz

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Spitskool, teentje knoflook en een uitje fijnsnijden. In de wok met kerriepoeder. En dan aardappels koken. Stampen met beetje boter en de spitskool erdoor. Lekker met suddervlees. Maar niet met 30 graden ;)

13. rums

rums Niet meer actief

Ik doe het vrij simpel altijd namelijk mais en spekjes erdoor.

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    spekjes uitbakken, veel kerrie erover strooien en even meebakken, dan de fijn gesneden spitskool erdoor bakken zo'n 5 minuutjes en klaar! Die is bij ons echt FAVORIET!! :) Ik hoef hier niet eens aardappels bij te eten, een vleesje of visje erbij en ik heb mijn avondeten!! :D

Deel Deze Pagina