Ik ben pas op vakantie geweest met mijn toen 5 maanden oude zoontje en het vliegen was echt een ramp gewoon, nog erger dan ik had verwacht. Hij heeft ongeveer 80% van de tijd keihard gehuild, maar echt brullen zeg maar, en strekken en bijna los willen wurmen, hij was moeilijk rustig vast te houden want hij heeft erg veel kracht. Maar, zodra we waren geland en ik op stond ging hij zoals gewoonlijk naar iedereen lachen en was alles weer in orde, hij is een heel sociaal mannetje want hij maakt echt met iedereen contact, zodra hij een gezicht voor de wagen ziet of voor zijn neus dan gaat hij lachen. Anyway, ik denk dus dat hij het vervelend vond op schoot te zitten in het vliegtuig, dit merk ik thuis ook, als ik eventjes met hem op mijn schoot zit moet ik of gaan lopen of hem in een stoeltje zetten of op het kleed, maar op schoot vindt hij maar eventjes ok, ook bij anderen. Ik krijg de indruk dat hij zich vrij snel verveelt, ook thuis moet ik hem veel afwisseling geven en is hij best wel vaak jengelig, ook omdat hij overdag niet zo goed slaapt denk ik met als gevolg moeheid. Op het consultatiebureau zeiden ze dat dit met zijn onderzoekende/nieuwsgierige karakter te maken kan hebben (de slaapproblemen), ze zei dat hij teveel in zich opneemt en daardoor onrustig slaapt overdag. Maar goed, ik dwaal af, hij is een onderzoekend jongetje en ik denk dat het jengelen minder wordt als hij mobieler wordt. Hij wil gewoon zo graag zovee. Maar wat ik me nu afvraag, dat enorme brullen tijdens het vliegen en strekken, is dit "normaal"gedrag bij een baby? Komt iemand dit soort huilen bekend voor? Er was een andere baby van rond dezelfde leeftijd in het vliegtuig, die huilde eventjes maar lang niet zo erg als mijn zoontje.. Tja, wie weet waren het ook de oortjes..ik gaf hem constant melk/water maar misschien had hij nog steeds last.
Ik zou ook haast denken dat ie last had van druk. Want als hij meteen stil was als jullie gestopt waren, had ie waarschijnlijk pijn tijdens het vliegen. Ben je tijdens de vlucht ook even rond gaan lopen met hem? En verder thuis: leg hem vooral veel op zijn buik. Op die manier kan hij zijn kracht kwijt en kan ie goed oefenen in vooruit komen. Dat soort kinderen hebben die uitdaging nodig. Leg genoeg speeltjes om hem heen en laat hem zelf proberen om erbij te komen. Rond die leeftijd gaat dat op allerlei manieren, vooruit schuiven, achteruit schiven, rollen enz. Maar zo blijft ie in beweging en wordt ie ook sneller moe.
Nou we konden eigenlijk helemaal niet met hem rondlopen want de meeste tijd moesten we zitten. We moesten overstappen, dus 2x een uur en een kwartier vliegen, waarvan we dus ongeveer 45 min moesten zitten met riemen om, en baby ook in de riemen op mijn schoot. Erg vervelend, voorlopig doe ik dit echt niet meer, dan maar met de auto Ik leg hem inderdaad vaak op zijn buik en hij is sinds 1/2 weken begonnen met zichzelf een beetje voort te slepen, erg leuk om te zien, billen in de lucht duwen! Het terug rollen doet hij nog steeds niet zo goed, soms per ongeluk maar hij lijkt het nog niet helemaal door te hebben, dus hij rolt naar zijn buik en kan nog niet terug naar rug rollen. Maar het komt vast wel.. Het zullen dan vast de oortjes zijn geweest, ook al slik je dan nog ploppen ze vaak meteen weer dicht, en toen hij eenmaal heel erg overstuur was wou hij niet meer drinken
weet je hoeveel druk er in een vliegtuig zit. ik vind het niet gek dat hij zo deed. die had waarschijnlijk gewoon oorpijn. ik snap nooit zo goed waarom zulke jonge kinderen altijd al meegesleept moeten worden in een vliegtuig.
tja als schoonfamilie in het buitenland woont, ik vond het zelf ook geen geweldig idee maar man wou het graag dus tja..