studieboeken heb jij ze nog?

Discussion in 'De lounge' started by Fleur1, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb in 2003 mijn diploma gehaald en me vriend in 1998 maar wat hebben jullie met je boeken gedaan? heb je ze netjes bewaard of dacht je van zo weg met die zooi?
    Ik heb werkelijk waar al mijn studiematriaal nog alle opdrachten dus echt van me middelbaren school en het voortgezetonderwijs heb ik werkelijk waar doze vol mappen met huiswerk enz.

Ik twijfel zo weg ermee of bewaren.

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb mijn eindexamen werk allemaal nog wel in een map.
    De boeken heb ik ook nog...maar denk dat ik ze binnenkort weggooi...doe er toch niks mee.
    Verkopen zal moeilijk gaan, omdat er inmiddels nieuwe boeken worden gebruikt.

Van mijn middelbare schoolperiode heb ik niks meer, alleen mijn diploma.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Van de middelbare heb ik geen boeken meer, die huurden we. Maar van mn studies heb ik de boeken nog wel. Geen idee wat ik er nog mee moet, maar vind t zonde om ze weg te gooien, was allemaal zo duur. Maar ja, verkopen..wie wil die oude zooi nou nog hebben ;)

4. 4days

4days Niet meer actief

Van de middelbare school heb ik alles weg gedaan, op een paar boeken na die ik zelf interessant vond en wilde bewaren. Van de studie bewaar ik wel de boeken, waren duur genoeg...

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heb overal nog iets van. denk ik. mn moeder is nogal van bewaren. van de opleiding verzorgende heb ik zelfs nog heel veel boeken denk ik.

6. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    In 2000 ben ik afgestudeerd en een paar maanden later weggedaan. Zij waren niet meer up to date. Het ging ondermeer om Europees recht, belastingrecht, vreemdelingenrecht, sociale zekerheidsrecht. En dat verandert zo snel. Dus die boeken waren niets meer waard.

7. 4days

4days Niet meer actief

Dat heb ik ook ja, die dure wetsboeken kunnen elk jaar de deur uit... :(

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    van de middelbare school zullen er op zolder nog wel wat schriften en oude agenda's liggen.
    Van mijn vervolgstudie (Duits) heb ik alles nog (wel bij mijn ouders op zolder)

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

heb toendertijd al mijn boeken direct op marktplaats verkocht ...

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Heb daar helemaal niks meer van.
    Alleen me rapporten en van de psz/creche heb ik nog een plakboek liggen.
    Verder heb ik alles weg gedaan, vind het wel zonde hoor maar aan de andere kant wat moet je er nog mee.
    Neemt alleen maar ruimte in beslag die ik wel beter kan gebruiken.

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha inderdaad.
    Maar ook de rest van mijn boeken kunnen zo weer weg. Ieder jaar komt er wel weer een nieuwe druk uit met een paar aanpassingen en dan heb je dus weinig meer aan je boeken. Verkopen gaat hierdoor ook moeilijk, het jaar erop heeft vaak weer een nieuwere druk nodig.

Ik ben nu bezig met mijn derde jaar en heb nu zeker al 40 boeken in de kast staan (exclusief de wettenbundels), gezien het feit dat ik nog een paar jaar te gaan heb zullen het er nog veel meer worden. Ik kan ze alleen echt niet weggooien hoor, ze waren verdorie vaak meer dan €50 per stuk haha.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb ook al mijn boeken nog, van de middelbare school huurde we bijna alle boeken, alleen aantal boeken van het laatste jaar heb ik nog, en van mijn spw heb ik geloof ik alles nog, en van hondentrimmen ook nog alles, al gebruik ik ze eigenlijk nooit meer.
    maar idd weg gooien zo zonde waren dure boeken, en veel zijn niet verkoopbaar

13. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik heb al mijn boeken nog. Maar ik heb ook veel methodiek boeken waar ik nog wel eens naar teruggrijp.
    En boeken over ontwikkeling van het kind en psychologie. Ik vind het af en toe nog wel leerzaam om daar stukjes in terug te zoeken en te lezen. Of het nu voor werk of privé is.

Daarnaast zijn het gewoon heel mooie en dure boeken, vind het zonde om ze weg te gooien. Verpatsen levert bijna niks meer op.

Groetjes Annedore

14. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik studeer nog dus de boeken heb ik nog :) Maar ook de boeken van vorige studies heb ik nog. Ik vind het eigenlijk wel mooi staan in de boekenkast en ook leuk om af en toe iets op te zoeken.

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik bewaar alleen de dingen die ik later graag nog eens terug zou zien. Sommige boeken waren best interessant, en op sommige werkstukken was ik gewoon heel trots! Nou die heb ik nog, de rest heb ik vrolijk weggegooid of verkocht op marktplaats...onnodig om dingen te bewaren die je nooit meer inkijkt.

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,637
    380
    83
    ..
    Ik bewaar ook de studieboeken die ik kan gebruiken als naslagwerken.. Ben aan het sparen voor een boekenkast op kleur..
    Heb er nu eentje vol.. maar wil later graag een hele volle boekenkast, liefst in mijn eigen kantoor..

Het zal ook wel per werkveld verschillen.. tuurlijk komt er een nieuwe druk uit, maar vaak wordt er ook nog gerefereerd naar eerdere boeken/ontdekkingen/stromingen..

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113

Ja hier hetzelfde. Ik heb ze netjes staan in de studeerkamer en ik kijk er zelfs nog best vaak in. Maar van mijn middelbare school heb ik geen boeken meer. Alleen van het HBO ( zelfs alle opdrachten en syllabussen )

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb na de opleiding wel een aantal verkocht. Een aantal boeken gebruik ik ook nog, maar die heb ik nu op mn werk gezet, omdat we een kamer leeg moesten maken.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Net verhuisd. Alles weg.

20. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben allebei de boeken van de HBO opleiding nog op zolder, zolang het niet in de weg staat kan ik ze niet weggooien maar als ik ruimte gebrek had dan wist het wel....

Share This Page