als ik mijn baby ergens neerleg dan gaat hij de boel observeren kijkt aandachtig naar dingen zwaait met zijn benen en handen maar verveeld zich al heel snel. Dit allemaal duurt ongeveer een kwartier. Kan ik hier nog wat aan doen om het zeg maar wat te rekken. Als ik hem optil en ik loop de kamer door dat kan hij heel lang volhouden en bekijkt dan alles, maar het is niet de bedoeling dat ik dat iedere dag ga doen.
Ik neem aan dat je baby nog maar een paar weken/maanden oud is. Tja ... dan is 15 min echt niet zo gek. En waarom zou je niet iedere dag met je kindje de kamer rondlopen? Is toch leuk/gezellig/leerzaam? Ik zou vooral verschillende dingen afwisselen: in de box, op een kleedje op de grond met een speelboog, op een kleedje met mama die leuke speeltjes laat zien ed of gekke bekken trekt, rondje door het huis met mama, wandeling maken buiten, etc.
Hij is 7 weken. Een kleedje met speeltjes erop is helemaal nog geen gek idee. Bedankt voor de tip. Elke dag een rondje maken in de woonkamer doe ik wel, alleen als ik hem neerleg heb ik het gevoel dat hij heel de dag gedragen wil worden, omdat hij dan heel even (paar seconden) begint te mopperen, zo van ik wil nog langer gedragen worden. En dan denk ik hee stel dat hij dat straks gaat aanleren?
Je kunt niet van een baby van 7 weken verwachten dat hij zichzelf lang vermaakt. Als hij een kwartiertje alleen kan spelen/rondkijken is het prima hoor. Langer houden ze op die leeftijd echt niet vol hoor. En je leert hem niks verkeerds aan als jij met hem rondloopt. Als hij een kwartier lekker in de box ligt te kijken en daarna gedragen wordt is het toch een goede afwisseling. En de hele dag doe je dat toch niet, want ik neem aan dat je baby meer slaapt dan hij wakker is. Hoe ouder ze worden hoe beter ze zichzelf kunnen vermaken. Mijn zoontje is 9,5 maand en wil niets anders dan op de grond alleen spelen. Toen hij 7 weken was, wilde hij ook allerliefst gedragen worden. Dat willen jongen babies nou eenmaal.
Hij vind de box maar niks. Ik leg hem op de bank, en speel met hem door allerlei speelgoed boven hem te houden, vind hij geweldig.
die van mij vond de box met 7 week ook totaall niks(gelukkig sliep ze toen nog veel) ze is nu 14 week en nu pas (nou sinds 2 a 3 week) kan ze zich een half uur vermaken in de box, maar dat wil niet zeggen dat dat elke dag zo is, soms vind ze het na 5 minn al niks
Hoi, wat al gezged wordt: een kwartier is al veel op deze leeftijd hoor! Dat geeft goede hoop voor de toekomst, een kindje dat zich goed zelf kan vermaken, Wat bij ons toen goed werkte was: in het wipstoeltje in de box (op hoge stand, de box) zodat ze lekker rond kon kijken en mee kon kijken met wat ik deed, wat er allemaal in de kamer was enzo. Spelen op het speelkleed: niet echt spelen te noemen nog, maar er hing dan wat boven haar en dat was erg interessant. Wipstoeltje verplaatsen van box naar bank en opnieuw rondkijken, (alsof ze op een totaal andere wereld werd gezet, ). Rondlopen en dingen bekijken en dan na een tijdje weer een ronde op het speelkleed, (maar meestal was ze tegen die tijd wel moe om weer te gaan slapen). Succes!