De bouw van ons huis is bijna klaar en dus zijn we na aan het denken over onze tuin. Achterin onze tuin willen we speeltoestellen voor de kinderen. Maar nu twijfel ik (mede door het andere topic over de trampo) waar ik alles moet plaatsen. Onze tuin is vrij groot en we hebben achterburen en rechts buren. De buren van rechts hebben al wat oudere kids (18) en zijn op zich aardig maar ze (heb ik van diverse mensen gehoord) doen over veel dingen moeilijk. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen dat daar een kern van waarheid in zit want op de.bouw klagen ze ook vaak over dingen die niet goed zijn. We willen in de achterste strook (ongeveer 16 meter breed) een speelhuis plaatsen, een trampo en een stukje betegelen waar we evt kunnen zitten of waar het zwembad in de zomer kan staan. Nu dacht ik eerst dat ik her speelhuis rechts in de hoek wilde zetten want dan staat ie mooi voor de garage van de achterburen (die staat niet op de afscheiding maar een paar meter er voor . Maar dan kunnen de kids misschien wel in de tuin kijken bij die buuren die wat moeilijker zijn. Aan de linkerkant kan ook maar dan kijken ze bij de achterburen erin. Er komt overigens wel een hekwerk tussen de kavels van 1.8m en we willen lijbomen plaatsen. Ik denk dat de 1e etage van het huisje ongeveer op 1,5m hoogte is. Overigens is het huis van de achterburen bijna helemaal van glas en kunnen zij vanaf de zolder uiteraard ook gewoon in onze tuin kijken. Dus vraag me ook wel weer af in hoeverre ik rekening met hun moet houden. .. Edit: trampo willen we ingraven
Neerzetten hoe het voor jullie praktisch en het fijnste is. Het is jullie tuin, waar je nog heel lang plezier van wil hebben. Met zo’n grote tuin komt dat vast helemaal goed. En je kan nog van alles met je kinderen afspreken en ze leren om overlast te beperken. Maar ik zou iig niet gaan twijfelen door wat je hierover op zp leest. Ik vind het hier soms in het extreme in hoeverre je je moet aanpassen aan de buren. Je kan rekening houden met ze, maar aanpassen gaat mij dan te ver.
Absoluut. De dingen die ik hier lees waar ik blijkbaar rekening mee moet houden... Jongens toch. Van een beetje ergernis gaat niemand dood hoor. Zoals Steve Hughes ooit zei in een fantastisch stukje stand up comedy: nothing happens when you're offended.
Wij hebben een speelhuis gehad, zo’n houten hoge met glijbaan. We hebben toen aan de kant van de buren het huisje dichtgemaakt zodat onze dochter niet steeds naar binnen kon kijken bij de overburen. Gewoon met zo’n gezellige buitenposter aan de binnenkant.
Bespreek het eens met de buren. Wij weten niet waar zij wel of geen 'last' van hebben. En ik denk dat iedereen het op prijs stelt als je het even bespreekt. Hoe gebruiken zij het deel van de tuin waar jullie de speeltoestellen bedacht hebben? Ons speelhuis staat tegen de schutting en de kinderen kunnen een stukje van de tuin van de buren zien. Die zitten daar zelf nooit, er staan alleen twee geitjes. Buren vonden het prima dat wij het huisje daar plaatsten. En we hebben de afspraak dat ze het melden als ze het toch vervelend vinden. Dan maken we het huisje aan hun kant dicht. Maar tot nu toe zeggen ze juist: laat het open, dan kunnen de kinderen lekker naar de geiten kijken.
Wij hebben met de bouw van ons huis er wel rekening mee gehouden tov de buren. Onze tuin is groot genoeg om een trampo/zwembad/speelhuis niet direct naast de buren te plaatsen. Onze achterburen hebben tegen onze erfgrens een overkapping geplaatst waar ze vaak zitten. Dan ga ik daar niet net achter een trampoline ingraven als t ook makkelijk ergens anders kan. De trampoline en t zwembad staan dus aan de andere erfgrens, daar heeft niemand er last van. t Speelhuis staat wel tegen de buren aan, maar daar hebben zij een heel bos geplant, dus dan heeft niemand er last van. Maar, als t niet anders kan zou ik t wel gewoon doen.