Mijn ventje is nu 7 weken oud. hij heeft veel last van krampjes. Eerst kreeg hij nutrilon comfort. maar was zo dik het kostte hem teveel moeite om het op te krijgen. bovendien bleef hij kramp hebben. Veel huilen en pijn nu sinds twee weken hypoallergeen van albert heijn. Ik las dat die voeding ook goed zou kunnen werken bij krampjes. En mijn vriend heeft erge hooikoorts. Maar nu sinds een paar dagen komt hij s nachts weer elke 3 en soms al twee uur weer voor een fles. Eerst sliep hij 4,5 uur door. Krampjes zijn minder maar zeker nog niet weg. Ik ga maandag ook maar even cb bellen. Iemand ervaring of tips?
Hypoallergeen is inderdaad dunner en lichter verteerbaar. Overigens heeft het nu niet veel meer zin om hypoallergeen te geven als preventie tegen hooitkoorts oid omdat je al gestart was met andere voeding. Heb je ook gewoon standaard voeding gegeven? Krampjes horen er helaas wel een beetje bij, vooral nu rond de 6 weken is het vaak wel op zn ergst. Heb je het idee dat er meer aan de hand is?
Bedankt voor je reactie! borstvoeding lukte niet en we zijn begonnen met standaard voeding maar toen had hij enorme kramp en keiharde keutels. hij heeft al vanaf de geboorte (ruim 3 weken te vroeg) krampjes. Weet dat veel babies dat hebben maar gewone voeding is dus geen optie.
Comfort voeding is juist wel speciaal tegen krampjes. Ik had het helemaal niet zo dik als jij omschrijft! Wel ietsjes dikker dan normaal, maar ze kon het echt wel fatsoenlijk drinken. Hoe verhit je de voeding? Het is 50/50, dus 50% gekookt en aanmaken met koud water. Dan roeren met een vork. Niet schudden anders heb je bubbels/bellen die er niet uitgaan en zorgt voor nog meer krampen. Overigens is 6 weken de piek voor krampjes. Wellicht kan je nog van VSM Kindicol halen, dat werkte hier als een tiet! Zoals ik het nu lees ben je begonnen met standaard voeding, daarna comfort en nu sinds 2 weken hypoallergeen. Dat zijn 3 wisselende voedingen in 7 weken! Je moet echt wel even volhouden om resultaat te zien. Wissel je van voeding kan dit ook voor onrust zorgen en krampen.
Ik wil inderdaad liever niet weer wisselen. darmpjes moeten steeds wennen. Misschien nog maar even volhouden dus.. ik gebruik gewoon kraanwater. Mij werd door kraamzorg en cb aangeraden om dat te doen. Omdat ze denken dat te steriel kan zorgen voor allergieën .. Eerste kindje dus volg dat advies dan maar op. Ik meng trouwens eerst met vork ja, en gebruik dr brown fles
Gewoon kraanwater mag je wel gebruiken, maar warm kraanwater wordt afgeraden. Ivm bacterien en (zware) metalen die erin kunnen komen. Koud kraanwater verwarmen dmv waterkoker kan prima. Vroeger mocht er geen kraanwater gebruikt worden voor fv. Later is de waterkwaliteit verbeterd en mag je wel (koud) kraanwater gebruiken. Echter cb heeft dit zodanig opgevat dat je ook warm kraanwater mag pakken. Echter warm water komt uit een boiler (cv heeft er ook een) en hier staat stilstaand water in wat continu verwarmd wordt. Hierdoor is het heerlijk voor bacterien. Ook voor volwassenen wordt warm kraanwater afgeraden om te drinken.... Sowieso is het advies om heet water, net van de kook af, toe te voegen aan het melkpoeder ivm de evt bacterien die in de voeding kunnen zitten. Dan aanvullen met koud water zodat je snel de juiste temperatuur hebt en juiste hieveelheid water. Steriel als in omgeving is niet nodig, maar je wilt geen onnodige bacterien in je flesvoeding. Dat kan je kindje onnodig ziek maken.
Ok thanks voor de tip! hij drinkt overdag vaak 120/4 en s nachts/ s avonds 150/5. Is 50/50 heet/koud water dan goed?
Vaak is 50/50 goed, maar even voelen is weten. Heb je een reden dat je overdag minder geeft dan snacht?
Mijn zoontje heeft ook ontzéttend last van krampjes gehad, ik vond het zo zielig! Ze moeten er doorheen, maar toch... Ik heb wat afgejankt! Welke fles gebruik je? Wij hebben goede ervaring met de Dr Brown's fles. En inderdaad water koken, wij hebben zelfs gekookt water af laten koelen in de koelkast, en dit gebruikt in plaats van kraanwater. Melkpoeder door het water roeren met een vork in plaats van schudden. Fietsen met de beentjes en een draagzak of een draagdoek doet ook wonderen!
Hier drinkt de kleine ook Omneo Comfort, maar met de Dr. Brown fles/ kleinste speen duurde het een uur voordat hij een fles ophad...! Wij gebruiken Avent natural met de kleinste speen, werkt bij ons beter. En een beetje krampjes ed hoort er nu eenmaal bij, hebben alle kindjes helaas
Onze man kreeg heel erg krampjes van de ha voeding. We zijn toen overgestapt op hero (voor extra hongerige baby's), en daarmee is het een stuk minder geworden. Wel nog steeds krampjes, maar niet meer het extreme met de ha, toen liet hij ook continu scheetjes of hoorde je z'n buikje borrelen van het lucht. En inderdaad eerst de voeding aanmaken met kokend water, mengt een stuk beter. Wij gebruiken een flesje waar we altijd het koude water in doen, en dan kan het kokend water in de fles waar hij uit drinkt. Dan weet je ook zeker dat je de juiste hoeveelheid water gebruikt En niet te veel van voeding wisselen
Ons zoontje had direct vanaf dag 2 tot week 13 erg krampen. Nachtenlang rond gewandeld en niets (infacol etc) hielp. Zolang hij borstvoeding kreeg was er nog poep maar toen we over gingen naar de flesvoeding raakte hij helemaal verstopt en pas sinds 2 weken poept hij regelmatig. Wel zijn de krampjes opgehouden toen wij Omneo Comfort van Nutrilon zijn gaan geven. We gaven Standaard (overigens heeft hypoallergeen geen zin meer als je al andere voeding hebt gegeven tegen de hooikoorts) Daarbij de DR Brown fles speen 1 (nu net speen 2) Gekookt water, dan de schepjes nutrilon erin, dan koude bar le duc aanvullen. Ook dat hielp. Roeren met een vork tegen luchtbellen. En probiotica zijn wij gaan geven. Maar de krampjes tja...de ene is er wel gevoeliger voor en het is denk ik vooral doorstaan als alle andere dingen niet werken. Veel succes in elk geval!!!! Oh ja nog 1 tip: niet teveel van voeding wisselen. Het duurt gemiddeld twee weken voordat ze gewend zijn.
Bedankt voor alle behulpzame reacties! nog even antwoord op een vraag waarom hij s nachts meer krijgt dan overdag. overdag wil hij niet meer en s nachts wel, dan is hij nog hongerig na 120ml. ik blijf nog even deze ha voeding gebruiken, teveel wisselen is inderdaad niet goed. Het blijft altijd een zoektocht he waar je goed aan doet. En moet me inderdaad beseffen dat krampjes erbij hoort. Dat geeft voor jezelf ook meer rust. Veel liefde geven het beste medicijn!! Bedankt dames!
Sterkte, die krampjes zijn zo zielig. Het duurde hier heel lang voor dochter een grotere speen (qua drinkgaatje) aankon. Een te grote speen maakte alles veel erger.