Weleda weer en windbalsem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pientje1, Jan 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mijn dochter heeft regelmatig vlekken op haar wangen. Ik smeer het nu 3x per dag in met zinkzalg van Daro. Het gaat wel weg maar komt ook weer snel terug. Nu zag ik Weleda balsem. Zou het daarmee weg blijven? Denk trouwens dat het van de kou komt of droog na gezicht wassen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik heb die toevallig, is wel lekkere vette creme!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  4. pientje1

Gebruik je het als dagcrème? Of alleen als de huid droog is?

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb beide van weleda, zowel die wit/paarse tube als de gele weer en windbalsem. Zijn beide heerlijke crèmes, maar die weer en windbalsem is echt een heel stuk vetter en ideaal voor gure en winderige dagen. M'n dochter houdt er hele zachte wangetjes van :). Ik doe hem alleen op als we naar buiten gaan.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is fijn:)! Ik gebruik hem voor m'n dochter alleen als haar huid droog is en als het buiten guur weer is dan smeer ik haar even in voor we naar buiten gaan, voor de extra bescherming

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Toevallig dat ik dit lees, ik gebruikte weer en wind balsem bij mijn oudste, wanneer ze doge wangetjes had. Fijn spul.
    Nu had mijn jongste (5 mnd) droge wangetjes en normaal smeer ik met Balneum crème. Nu dacht ik, ik smeer de weer en wind balsem eens. En toen kreeg ze dus allemaal rode vlekjes op d'r wangetjes.
    Terwijl ze toch een makkelijke huid lijkt te hebben.

8. pientje1

Hmm dat had ik met bepanthen, daarom ben ik overgestapt op zinkzalf en dat ging wel goed.
    Misschien zit er iets in waar ze niet goed tegen kan.

9. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik gebruik 'm alleen in de winter eigenlijk, omdat er geen water in zit en dus niet kan bevriezen.

Normaliter smeer ik droge plekjes in met bepanthen.
    Maar van die Weleda balsem wordt haar huid zachter. Hij ruikt wel sterker trouwens, daar moest DL even aan wennen de eerste keer.

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Zinkzalf droogt uit, ik zou iets anders vettigs kiezen.

Hier een poos met vanalles gesmeerd wat ik in huis had liggen (bepanthen zalf, blauw Nivea-blikje, Zwitsal, kruidvat creme) maar dat hielp allemaal niet. En de Zwitsal maakte het erger (troep!).

Vandaag twijfelde ik tussen 'Weleda weer en wind' of de basis ongeparfumeerde smeersels voor eczeem/droge/gevoelige-huid. Weleda is omgerekend 4-5x zo duur, dus heb vaseline-lanettecreme gehaald bij de apotheek (zonder recept). Het smeert in ieder geval fijner uit dan de witte laag Nivea.

Nu nog kijken of het helpt tegen die schrale wangetjes!

11. beertje86

beertje86 Actief lid

May 5, 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Ik had ook weer en wind balsem gekocht, maar dat hielp niet tegen meneer zijn droge wangen.

Heb me laten vertellen dat het meer is om te smeren voordat je naar buiten gaat met gure wind enzo.
    Als de wangen al droog zijn moet je iets anders smeren.

12. Suprised

Suprised Actief lid

Mar 25, 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gouden tip: vaseline met pariffine bij de apotheek halen. Werkt als een trein :D

13. pientje1

Volgens mij vroeg ik niet of zinkzalf uitdroogt of niet!!

Bedankt voor de wel nuttige reacties, ga vandaag opzoek.

14. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Ik heb ook de weer en windbalsem en de malva crème van Weleda. Weer en wind is een stuk vetter, lekker voor het gure weer als je naar buiten gaat. Ik gebruik het voor mezelf ook voor ruwe plekken.

15. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Was goed bedoeld lijkt me.

16. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Welnee joh, ik schrijf een reactie van 92 woorden om haar helemaal onderuit te halen met die eerste 3 woorden. Dat lees jij er toch ook in? :( ;) Gezellig!

Maar prima, ik doe geen moeite meer om mee te denken.

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb ook de weleda crème voor mijn zoontje, maar werkt niet zo geweldig bij hem. Ik ga maar eens overstappen op 1 van de opties die hier genoemd zijn :)

Share This Page