Moedermelk meegeven naar kinderdagverblijf

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lafayette, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Helaas moet ik snel weer gaan werken... :( De borstvoeding loopt echter nog steeds heel goed en ik wil daar voorlopig niet mee stoppen. Ik heb ook al wat vriezervoorraad aangelegd om hopelijk in ieder geval 6 maanden borstvoeding te halen. Nu gaat mijn manneke dus straks 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf, hoeveel melk zal ik meegeven? Als wij hem zelf een flesje geven, bieden we zo'n 100 ml aan. Als ik 500 ml per dag mee geef, kan hij vijf keer gevoed worden. Dat zal toch wel ongeveer goed zijn? Of zou hij met drie maanden grotere hoeveelheden willen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

even een tip van een voormalig kinderdagverblijf leidster...wij vroegen ouders altijd om een extra voorraadje zodat wij daar ook wat ik konden vriezen...just in case, je kunt per ongeluk ook een voeding laten vallen.

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Mijn oudste dronk 2 flesjes van 150, mijn jongste drinkt 3 flesjes van 100 ennog wat extra om in slaap te vallen. Ik had ook altijd een reserve flesje in de diepvries bij het kinderdagverblijf. Tevens de afspraak dat in geval van nood Nutrilon mocht worden gegeven, maar een iets kleiner flesje.

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Hier ook altijd 1 flesje in de vriezer. Die ontdooiden ze dan voor als zl kwam en de nieuwe vroren ze in zeg maar. Ik zou idd kijken naar zijn behoefte. Maar misschien weigert hij ook wel een keer dus iets extra mee kan nooit kwaad denk ik.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Is echt even uitproberen. Mijn zoontje dronk toen ik ging werken al 180 cc, was met vier maanden. Ik liet toen drie flesjes thuis voor de oppas. Maar inderdaad liever iets te veel dan te weinig. En een extra voeding in de diepvries is ook fijn.

6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Bedankt allemaal voor de tips, ik zal inderdaad ook wat in de vriezer leggen daar (als ze dat hebben). Als ik zo jullie ervaringen lees, is 500 ml totaal een ruime hoeveelheid om mee te geven. Maar de grootte van de voeding, dat vind ik lastig. Ik durf niet te veel te geven, want misschien blijft mijn ventje veel te lang doordrinken uit de fles, omdat dat minder weerstand biedt. Aan de andere kant drinkt hij bij mij denk ik ook veel, bijna altijd twee borsten. Hij is ook erg groot voor zijn leeftijd, ik schat nu ongeveer 7 kilo op bijna 12 weken. Ik wilde daarom voorstellen bij het kinderdagverblijf dat ze in principe 100 ml aanbieden, en als hij dan echt nog heel hongerig lijkt, eventueel nog 50 ml er achter aan. Als dan blijkt dat hij steeds weer snel honger heeft, kunnen we alsnog grotere flesjes geven toch?

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik geef 2 flesjes van 150 ml mee.
    Daarvan drinkt ze altijd maar max 120 ml op. Vaak zelfs maar 100 ml. Maar voor de zekerheid geef ik toch 150 ml mee, ik heb toch meer dan genoeg voorraad.
    (ze weegt nu 5 kg)

Ze drinkt thuis bij mij nog, om 8u.
    Dan krijgt ze rond half 12 een flesje, en dan rond half 3. Om half 6 ben ik terug thuis, en drinkt ze bij mij.

Ze hebben daar ook 1 portie in de vriezer staan.

Om een beetje een idee te kunnen hebben hoeveel je zoontje ongeveer nodig heeft, kan je dat zo uitrekenen:
    7 kg x 150 ml = 1050 ml per dag, dat deel je dan door het aantal voedingen dat je op een dag geeft.
    Dit is maar om een idee te hebben, vaak zal dit in werkelijkheid toch anders zijn.

8. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Dankjewel! Nu, thuis, drinkt hij nog best vaak, ik denk wel 8 keer per dag uiteindelijk. Niet iedere keer twee borsten. Maar dan zou ik op zo'n 130 ml per voeding uitkomen, lijkt me niet onmogelijk en niet al te veel voor zijn maagje. Drinkt jouw kleintje maar twee keer op een hele dag in het kinderdagverblijf?

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ze drinkt inderdaad maar twee keer.

Op een dag dat ik niet werk, drinkt ze meestal wel vaker! Dan zit er vaak maar 2,5 uur tussen 2 voedingen.

Als ze naar de opvang moet drinkt ze om 8u smorgens, en dan pas om half 12. Vandaag hebben ze haar zelfs om 12u20 wakker gemaakt voor haar flesje!

In de opvang kan ze blijkbaar langer zonder voeding. Ik begrijp ook echt niet hoe dat kan hoor...

10. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Mijn kinderen drinken ook minder als ik er niet ben. Ik vermoed dat mamahonger vaak ook wel een issue is.

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Ik geef twee flessen van 170cc mee. Daar drinkt ze max 150cc van. Er staat ook altijd een reserve fles in de koelkast. Werkt best goed zo. Als ik thuis ben drinkt ze vaker maar kleinere porties.

Share This Page